• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4218 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

نامه سرگشاده رسول خادم به رييس‌جمهور

دولت به خاطر فقر با اعتراض قهرمانان مواجه خواهد شد

وحيد جعفري

 

 

ترديدي نيست كه مشكلات امروز جامعه از كشتي نشات نمي‌گيرد؛ اما شكي نيست كه مشكلات امروز كشتي از جامعه نشات مي‌گيرد؛ جامعه‌اي كه با مشكلات اقتصادي دست به گريبان است. به قولي همه‌چيزمان به همه‌چيزمان مي‌آيد، نمي‌شود كه در هزار و يك حوزه ناكام باشيم و در يك حوزه انتظار موفقيت داشته باشيم، آن هم بدون كمترين حمايت و توجه. كاري به حرف‌هاي كه منتقدان كم انصاف داخلي مي‌زنند و حرف‌هايي كه در خارج به آنها اشاره نمي‌شود و نمي‌زنند نداريم، ما به واقعيت كار داريم؛ چرا كه تنها راه رسيدن به حق و حقيقت است. كشتي ايران باخته است، بد هم باخته است و حالا همه به دنبال مقصر اين شكست هستند و يكديگر را متهم مي‌كنند؛ اما چه كسي واقعيت را مي‌گويد و چه كسي آن را كتمان مي‌كند؟! امروز نوك پيكان انتقادات به سمت رسول خادم است؛ رييس فدراسيوني كه تيم‌هاي تحت مديريت او تا قبل از مسابقات جهاني كشتي بزرگسالان در مجارستان بهترين نتايج تاريخ كشتي در رده‌هاي سني مختلف از ابتداي سال تا شروع رقابت‌‌هاي جهاني را كسب كرده‌اند.

تيم‌هاي كشتي آزاد و فرنگي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ايران از ابتداي سال و تا قبل از حضور در جهاني مجارستان با كسب 9 جام قهرماني آسيا و جهان، آماري خارق‌العاده از خود بر جاي گذاشتند تا باز هم كشتي شاگرد اول ورزش ايران در رويدادهاي بين‌المللي باشد. اين رشته از ۲۱ ارديبهشت ۹۷ تا جهاني بوداپست در رده نوجوانان به ۲ عنوان قهرماني آسيا و ۲ عنوان قهرماني جهان دست يافته و تيم‌هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان ايران نيز ۲ عنوان قهرماني آسيا و يك عنوان قهرماني جهان در رشته فرنگي را كسب كردند و البته تيم ملي بزرگسالان نيز به 2 عنوان قهرماني در رويداد مهم بازي‌هاي آسيايي جاكارتا دست يافت. در واقع تنها تيمي كه قهرمان جهان نشد تيم كشتي آزاد جوانان بود كه آن هم سوم دنيا شد.

در شرايط نابسامان اقتصادي اين روزهاي كشور كه تاثير خود را بر ورزش نيز گذاشته، كشتي تا قبل از مسابقات جهاني 2018 بار ديگر به عنوان يك فراورزش ظاهر شد در سالي كه بايد از آن تحت عنوان سال سخت ايران از نظر تامين منابع مالي ياد كرد؛ سال رياضت اقتصادي. در واقع كشتي ايران با عملكرد خود از ابتداي سال 97 كف انتظارات جامعه ايراني را بالا برد؛ به نحوي كه كمتر كسي به شرايط موجود توجه داشت؛ اما مگر با اين شرايط تا كجا مي‌شود پيش رفت؟! آن هم در حالي كه وزارت ورزش سليقه‌اي برخورد كرده و خودي و ناخودي به راه انداخته است و براي رشته‌هايي كه مي‌خواهد بودجه و ارز دارد؛ براي رشته‌هايي كه به آنها علاقه ندارد نه. كار براي كشتي ايران آنقدر سخت پيش رفت كه اعلام شد به احتمال زياد و نبود ارز كافي تيم‌هاي ملي كشتي با تركيب ناقص راهي مسابقات جهاني خواهند شد؛ اتفاقي كه حتي در دوران جنگ هم شاهد آن نبوديم. بعد از ريخت و پاش جام جهاني توسط فدراسيون فوتبال و وزارت و بعد از آن هزينه‌هاي غير ضروري براي برخي از رشته‌ها در بازي‌هاي آسيايي به دست كميته ملي المپيك، نمي‌شد قبول كرد كه كشتي به عنوان پرافتخارترين رشته ورزشي ايران به خاطر شرايط مالي با تركيب كامل راهي رقابت‌هاي جهاني مجارستان نشود از همين رو پاي پرواز و در حالي كه تيم ملي داشت سوار هواپيما مي‌شد تا به مجارستان برود تازه ارز ثانويه به دست فدراسيون رسيد؛ اما آيا اين نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب نبود؟! شما كه مي‌خواستيد ارز را بدهيد، چرا چند هفته زودتر نداديد؟ اگر فوتبال هم بود، اين ‌طور برخورد مي‌كرديد؟! آيا اين به خاطر اختلافي كه وزارت ورزش با كشتي دارد، نيست؟ آيا براي اين نبود كه توپ را از زمين خود خارج كنند تا فردا روز متهم نشوند كه ارز ثانويه را به كشتي ورزش اول كشور ندادند، بله شواهد نشان مي‌دهد كه اين طور بود و ارز را دادند؛ اما زماني دادند كه ديگر دير شده بود؛ اما اگر حالا سوال شود، خواهد گفت ما ارز را قبل از حضور در جهاني به كشتي داديم. در واقع دوستان با اين كار كشتي را نيمه‌جان كرده و بعد به مصاف رقباي جهاني خود در بوداپست فرستادند. بله ارز رسيد؛ اما دير رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون