• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4218 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

هفته دهم ليگ برتر فوتبال ايران

خارجي‌هاي تاثيرگذار

علي كربلايي

 

 

دومين روز از هفته دهم ليگ برتر فوتبال ايران برگزار شد و در مهم‌ترين بازي‌ها تراكتورسازي تبريز به مصاف سپيدرود رشت رفت و استقلال تهران در ورزشگاه آزادي ميزبان سپاهان اصفهان بود. در داربي اهواز هم تيم‌هاي فولاد و استقلال خوزستان در يك بازي سرد و كسل‌كننده به تساوي بدون گل رسيدند. ديگر تيم‌هاي جنوبي پارس جنوبي جم و صنعت نفت آبادان هم در جم به مصاف هم رفتند كه حاصل تلاش اين دو تيم تساوي دو بر دو بود. براي پارس جنوبي جم نوري و بنگر گلزني كردند و براي صنعت نفت آبادان ايماني و جبيره گلزني كردند. در روز اول هفته دهم پديده مشهد موفق شده بود نفت مسجد سليمان را شكست بدهد و تيم‌هاي صدرنشين براي اينكه از كورس قهرماني جا نمانند، نياز به پيروزي در بازي‌هاي اين هفته خود داشتند. در ادامه با ما همراه باشيد تا نگاهي به بازي‌هاي حساس روز گذشته داشته باشيم.

استقلال 0 – سپاهان 1، ژنرال موفق در آزادي

پيش از شروع اين مسابقه هواداران استقلال كه حضور پرشماري داشتند براي كري‌خواني با رقيب سنتي كه به فينال آسيا رسيده، دو پرچم بزرگ ستاره‌نشان را به نمايش گذاشتند كه روي هر كدام سال‌هاي قهرماني اين تيم در جام باشگاه‌هاي آسيا به نمايش درآمده بود. شاگردان امير قلعه‌نويي كه در هفته‌هاي گذشته عالي كرده بودند و نزديك‌ترين دنبال‌كننده پديده هستند، در نيمه اول اسير بازي شاگردان شفر شده بودند. استقلالي‌ها با نظم بيشتري بازي مي‌كردند و تيم سرحال‌تري نشان مي‌دادند. بازيكنان سپاهان اصلا هماهنگ نبودند و به نظر مي‌رسيد توان پياده كردن خواسته‌هاي سرمربي تيم‌شان را نداشتند. البته استقلال نتوانست از در دست داشتن بازي استفاده خاصي بكند و نيمه اول بدون حتي يك شوت در چارچوب به سمت دروازه دو تيم به پايان رسيد. اتفاق خاص نيمه اول تعويض علي كريمي در همان دقايق ابتدايي به خاطر مصدوميت بود. هيچ خطاي خاصي روي او رخ نداده بود و احتمالا كريمي به خاطر مشكل قديمي كمرش نتوانسته بود به بازي ادامه بدهد. در ابتداي نيمه دوم اما امير قلعه‌نويي دو تغيير در تركيب تيمش انجام داده و با اضافه كردن ساسان انصاري به جاي مهرداد محمدي، سمت چپ زمين استقلال را در دست گرفت. در اين نيمه بازي درگيرانه‌تر دنبال مي‌شد و هر دو تيم ميل بيشتري به گلزني داشتند. رضا كرمانشاهي داور مسابقه كه اصلا در حد اين بازي بزرگ نبود، تصميمات بحث‌برانگيزي گرفت و حتي در يك صحنه به صورت كاملا واضح در اعلام پنالتي به نفع سپاهان اشتباه كرد كه كمكش جلوي اين تصميم را گرفت. در يك صحنه هم استقلالي‌ها به‌شدت اعتراض داشتند كه بايد به نفع‌شان پنالتي گرفته شود. تاكتيك امير قلعه‌نويي در اين مسابقه به مانند تمام هفته‌هاي گذشته و حتي سال‌هاي گذشته، سانتر از جناحين براي مهاجم بلندبالاي تيمش بود. تاكتيكي كه در دقايق پاياني بالاخره جواب داد و روي سانتر سعيد آقايي كي‌روش استنلي موفق شد دروازه سيدحسين حسيني را باز كند. او بعد از اين گل براي دو دقيقه روي زمين افتاده بود چرا كه برخورد سختي با تيرك عمودي دروازه داشت. استقلال بعد از گل سپاهان دو موقعيت طلايي ايجاد كرد كه هر دو موقعيت را الحاجي گرو خراب كرد. محمد دانشگر هم در واپسين لحظات بازي توپ را به تيرك دروازه پيام نيازمند كوبيد. تفاوت بزرگ دو تيم در كيفيت بازيكنان خارجي‌شان بود. جايي كه كي‌روش استنلي از تك موقعيت به وجود آمده استفاده كرد و الحاجي گرو قدر موقعيت‌هايي كه به دست آورد را ندانست. ضمن اينكه ولاديمير كومان هم در ميانه ميدان بسيار خوب بازي مي‌كرد. اما نيوماير كه به جاي كريمي وارد زمين شده بود اصلا در حد يك بازيكن خارجي خوب ظاهر نشد و معلوم نيست چرا اين بازيكن به بازيكنان داخلي ترجيح داده شده و چه ويژگي خاصي دارد كه به استقلال آمده؟ شنيده‌ها حاكي از آن است كه قيمت او با جپاروف تفاوت چنداني ندارد و بايد از مسوولان استقلال پرسيد چرا پولي كه مي‌شد براي نگه داشتن آن بازيكن باكيفيت خرج شود براي آوردن بازيكني كه كيفيتش ثابت نشده بود خرج شده است؟!

تراكتورسازي 2 – سپيدرود1، رستگاري
در وقت‌هاي تلف‌شده

تراكتورسازي كه اين فصل از حمايت ويژه هوادارانش برخوردار است و هر بازي استاديومش پر مي‌شود در مقابل سپيدرود قعر جدولي قرار گرفت. تاكتيك اتخاذ شده توسط تقوي در اين بازي عجيب بود و او با دو هافبك دفاعي به مصاف تيمي رفت كه تنها سه امتياز داشت. تراكتور در اين مسابقه از ايجاد خطر روي دروازه تيم رشتي ناكام بود تا اينكه در دقيقه 84 مسعود شجاعي موفق شد دروازه شاگردان علي كريمي را باز كند. اما سپيدرودي‌ها پا پس نكشيدند و در دقيقه 92 توسط نزهتي به گل رسيدند. رشتي‌ها در آستانه رقم زدن يك نتيجه ماندگار و گرفتن يك امتياز از متمول‌ترين تيم ليگ برتر بودند كه لي‌اروينگ، بازيكن خارجي تراكتور در دقيقه 95 روياي رشتي‌ها را نقش‌ بر آب كرد. در اين مسابقه هم تاثير يك بازيكن خارجي به‌شدت واضح بود. تراكتورسازي اين فصل در خريدهاي خارجي‌اش حسابي موفق بوده و تمام خارجي‌هايش بازيكنان با كيفيتي هستند. در پايان بازي‌هاي روز گذشته سپاهان اصفهان به يك امتيازي پديده در صدر جدول رسيد و استقلال با 14 امتياز در رتبه ششم قرار دارد. سپيدرود همچنان قعرنشين است و تراكتورسازي با برد مقابل اين تيم تا رده چهارم جدول خودش را بالا كشيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون