• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3208 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ اسفند

روحاني در مراسم گشايش فاز 12 پارس جنوبی: وعده‌هايم عملی شده است

فاز دوازدهم عليه تحريم

وعده بهره‌برداري از فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي در سال 94

رييس‌جمهوري در مراسم بهره‌برداري از فاز ۱۲ پارس جنوبي با تاكيد بر اينكه رشد اقتصادي كشور و كاهش تورم در دوران تحريم حاصل شده است، تصريح كرد: در برابرقدرت‌هاي ظالم جهان سر فرود نياورده‌ايم و به بدخواهان گفته‌ام، ما مي‌ايستيم و پيروز خواهيم شد و اگر مي‌گوييم تحريم نمي‌تواند مانع رشد، توسعه و حركت ايران اسلامي باشد، شاهد ما بهره‌برداري از فاز ۱۲ پارس جنوبي است. حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز سه‌شنبه در جمع مديران، پيمانكاران، صنعتگران، كارشناسان و كارگران اين طرح بزرگ ملي در عرصه نفت و گاز اظهارداشت: جز خدا و مردم به كسي اميد نبسته‌ايم و اميد و تدبير ما را كسي نمي‌تواند تحريم كند. روحاني با اشاره به تحقق وعده‌هاي دولت يازدهم به مردم درسال جاري گفت: دولت يازدهم با مدد الهي، عنايات حضرت ولي‌عصر (عج) و حمايت مردم و مقام معظم رهبري، به وعده‌هايي كه تاكنون به مردم داده عمل كرده است. رييس شوراي اقتصاد با اشاره به موفقيت دولت در مهار تورم و ايجاد رونق اقتصادي گفت: ما براي عبور از مشكلات و دستيابي به وعده‌هاي داده شده، به نصرت خداوند و حمايت‌هاي مردم اميد بسته‌ايم و رشد اقتصادي و كاهش تورم را در شرايط تحريم محقق كرده‌ايم. رييس‌جمهوري با بيان اينكه برخي مي‌گويند نبايد به ديگران اميد داشت و حرف آنان درست است، گفت: ما با اتكال به خداوند و پشتيباني مردم و مقام معظم رهبري با قامتي استوار در برابر كشورهاي قدرتمند، با منطق ايستاده‌ايم و به حول و قوه الهي در مسير مذاكرات دير يا زود به نتيجه خواهيم رسيد. روحاني با بيان اينكه در سال گذشته و در منطقه پارس جنوبي به مردم وعده داديم كه صد ميليون متر مكعب به توليد گاز كشور اضافه خواهد شد، اظهار داشت: آن روز برخي كارشناسان به ما انتقاد مي‌كردند كه چرا اين آمارها را اعلام مي‌كنيد و من به آنها گفتم به وزير نفت و همه مسوولان و دست اندركاران در عرصه نفت، اطمينان دارم و آنها نيز به قولي كه داده بودند عمل كردند. رييس‌جمهوري كه سخنانش با تشويق حاضران همراه بود، ادامه داد: امروز و در پايان سال ۹۳ به توليد گاز كشور صد ميليون متر مكعب اضافه شد كه كاري بسيار بزرگ و عظيم است و خوشبختانه اين تحولات مثبت اقتصادي همچون كاهش نرخ تورم از 7/34‌درصد در اسفند ۹۲ به زير ۱۶ درصد در اسفند ۹۳، در شرايط تحريم محقق شد كه البته اين آغاز كار است و بايد به رونق شتابنده قابل قبول براي مردم برسيم.

روحاني با بيان اينكه شرايط تحريم ظالمانه‌اي كه بر ما تحميل شده بود، هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: ما در برابر تحريم‌هاي ظالمانه سر فرود نياورديم و به بدخواهان گفتيم ما مي‌ايستيم و در مقاومت‌مان به مدد حق پيروز خواهيم شد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: من به صراحت به سران پنج كشور در حاشيه اجلاس سازمان ملل متحد در سال قبل و امسال و در ساير مواقعي كه فرصت گفت‌وگو ايجاد شد، اين جمله را گفتم كه تحريم‌ها، خلاف قانون و حقوق بشر است و كار شما از لحاظ تاريخي براي‌تان شرمندگي درست مي‌كند. رييس‌جمهوري كه سخنانش با تشويق حاضران همراه مي‌شد، ادامه داد: در سالي كه گذشت در زمينه رفاه اجتماعي، بهداشت و درمان، بيمه همگاني، كشاورزي، صنعتي، به ويژه صنعت نفت و گاز، راه، بنادر، راه‌آهن، شركت‌هاي دانش بنيان، رشد علمي در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و توسعه فرهنگي، اقدامات بسيار خوبي انجام شد و كارگزاران اين ملت با حمايت و تلاش مردم موفق به دستيابي به اين اهداف شدند.
روحاني با تاكيد بر اينكه اولويت اول دولت در حوزه نفت و گاز، توسعه، توليد و بهره‌برداري از ميدان‌هاي مشترك نفت و گاز است، گفت: با وزير نفت صحبت و تاكيد كردم اگر مخازني چه در حوزه نفت و چه در حوزه گاز ميان ما و كشورهاي ديگر مشترك است، بهره‌برداري از آنها بايد در اولويت باشد. روحاني با بيان اينكه هيچ‌كس نمي‌تواند اميد و تدبير ما را تحريم كند، گفت: ملت ايران قفل‌ها را باز كرده و خواهد گشود و اراده، ايمان، ايثار و فداكاري ملت ايران، تحريم‌بردار نيست. رييس‌جمهوري ادامه داد: خوشحالم از اينكه افتتاح فاز۱۲ پارس جنوبي با مذاكرات تيم مذاكره‌كننده كشورمان با قدرت‌هاي جهاني و با سالگرد ملي شدن صنعت نفت كشور همزمان شده است. امروز افتتاح بزرگ‌ترين پروژه در صنعت نفت و گاز كشور نشان مي‌دهد كه صنعت نفت ما به معناي واقعي كلمه ملي شده است. روحاني با بيان اينكه كار بزرگي كه در ۱۷ ماه گذشته در تكميل پروژه‌هاي مختلف انجام شده، ادامه زحماتي است كه در دولت‌هاي گذشته انجام شده است، گفت: با ايمان، اراده، فداكاري و تلاش مشترك در سال آينده ان‌شاء‌الله شاهد افتتاح فازهاي بعدي پارس جنوبي خواهيم بود واميدواريم با تلاش پيگير، ظرف سه سال آينده فازهاي ديگر تكميل شود و به نقطه‌اي در خصوص درآمدهاي گازي برسيم كه معادل 8/5 ميليون بشكه نفت است كه اين كار بزرگي است. رييس‌جمهوري همچنين به گام‌هاي دولت در زمينه حفظ محيط زيست با كمك وزارت نفت اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در زمستان امسال به خاطر افزايش توليد گاز توانستيم سوخت بسياري از واحدهاي نيروگاهي و صنعتي را تبديل كنيم و اين كمك بزرگي به محيط زيست بوده است.
روحاني اظهارداشت: اگر به محيط زيست توجه نشود، توسعه توسط خود توسعه نابود مي‌شود و توسعه اقتصادي پايدار، ضميمه فرهنگ و محيط زيست مي‌خواهد و دولت در عرصه حفظ محيط زيست به ويژه بهبود كيفيت بنزين و گازوييل مصرفي گام‌هاي بزرگي برداشته است. رييس‌جمهوري همچنين با اشاره به اينكه طرح‌هاي توسعه بايد در هر منطقه توسط مردم آن منطقه بيش از پيش لمس و دستاوردهاي آن نمايان شود، گفت: در طرح‌هاي توسعه، استفاده از نيروي محلي در شرايط مساوي ترجيح دارد و بايد در پروژه‌هاي نفتي و گازي از نيروي انساني و توان مردم بومي و محلي بيشتر استفاده شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون