• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3208 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ اسفند

تلاش ضد امريكايي پيونگ‌يانگ در هاوانا


16 مارس، درست در زماني كه سومين دور مذاكرات امريكا و كوبا در جريان بود و از آن خبري به بيرون درز نكرده بود، ري سويونگ، وزير امورخارجه چپگراترين كشور در شرق كره خاكي يعني كره شمالي، خود را به يكي از چپگراترين كشورهاي نيمه كره غربي جهان يعني كوبا، رساند تا از همبستگي دو كشور خبر دهد.
وزير امور خارجه كره‌شمالي در ديداري كه با «برونو رودريگز» وزير امور خارجه كوبا داشت، بدون توجه به آغاز مذاكرات عادي سازي روابط ميان هاوانا و واشنگتن، گفت: دو كشور كره شمالي و كوبا تاريخچه‌اي در دشمني با امريكا دارند و اين كشور به اعمال فشارهاي اقتصادي بر هاوانا و پيونگ يانگ تا به امروز ادامه داده است.
وي همچنين روابط بسيار عالي ميان پيونگ‌يانگ-هاوانا را برجسته كرد و به برونو رودريگز، همتاي كوبايي‌اش پيامي را از كيم جونگ اون، رهبركره شمالي ارايه كرد كه در آن تمايل زياد وي در تقويت روابط ميان دو كشور عنوان شده است. رودريگز نيز به تعهداتش براي اتحاد مجدد دو كره بدون مداخله خارجي در روابط بين دو كشور تاكيد كرد.
اين اظهارات بيش از هر چيز نشان‌دهنده تلاش كره شمالي براي نزديك ساختن مناسبات با كوبا، در مقابله با تلاشي است كه امريكا به رياست باراك اوباما براي عادي‌سازي روابط واشنگتن و هاوانا آغاز كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون