• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3208 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ اسفند

در جلسه شوراي شهر تهران مطرح شد

ثبت 800 شكايت از انتخابات شوراياري‌ها

و تخلفات برج باغات

 

روز گذشته شوراي شهر تهران تذكرات و موضوعات مختلفي را در جلسه علني خود عنوان كرد. اين موضوعات از انتخابات شوراياري‌ها تا تخلفات برج باغات تهران بودند. محمد سالاري، رييس هيات نظارت چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌هاي محلات تهران گفت: تاكنون 800 شكايت از كانديداهاي انتخابات شوراياري‌ها براي بررسي واصل شده است. سالاري در نطق پيش از دستور خود در صد و چهلمين جلسه علني شوراي شهر افزود: بيشتر شكايات مبني بر حضور شهروندان از محلات ديگر در شعب اخذ راي بود اما از آنجايي كه مساله حق تقدم توسط فرمانداري حذف شده، ما نمي‌توانيم وارد اين مساله شويم. اما در ادامه جلسه روز گذشته، موضوع مهم ديگري هم مطرح شد. در جلسه علني هفته گذشته شوراي شهر تهران بود كه «قناعتي » عضو هيات رييسه شورا در مورد ساخت هتلي با طبقات غيرقانوني در منطقه 2 تهران هشدار داد و گفت: اين هتل در ارتفاع بالاي 1800 متر ساخته شده است و اين در حالي است كه كميسيون ماده 5 مجوز 16 طبقه بنا و منفي سه طبقه پاركينگ را به مالكان پروژه داده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تخلف شهردار منطقه افزوده بود: شهردار منطقه 2 برخلاف راي كميسيون ماده 5 مجوز احداث سه طبقه اضافه به روي بنا و دو طبقه اضافه در طبقات منفي داده است. قناعتي همچنين در جلسه شورا با طرح اين سوال كه شهردار منطقه براساس چه مجوزي اين حكم را داده است، گفت: قرار است در طبقه 19 اين پروژه استخري ساخته شود كه استحكام بنا را زير سوال مي‌برد. عضو هيات رييسه شوراي شهر با تاكيد دوباره بر سخنان گذشته خود با ارايه اسنادي افزود: مدتي قبل مالك اين هتل از شهردار منطقه 2 درخواست ساخت 19 طبقه مي‌كند، اما اين مساله در كميسيون ماده 5 كه بالاترين مقام تصميم‌گيري در ساخت و سازهاي خارج از طرح تفصيلي است، رد مي‌شود و با اين حال باز هم سازندگان هتل با استناد به نظر شهردار منطقه 2 نسبت به ساخت و ساز غيرمجاز اقدام مي‌كنند.

برج باغ ريشه به تيشه باغات زده است
محمد حقاني، رييس كميسيون محيط زيست شوراي شهر روز گذشته در تذكرات پيش از دستور خود با اشاره به مصوبه برج باغ گفت: اين مصوبه با حسن نيت در شوراي دوم تصويب شد؛ اما اجراي آن ريشه به تيشه باغات زد و بسياري از آنها از بين رفتند. رييس كميسيون محيط زيست شوراي شهر تهران با بيان اينكه كميته محيط زيست در نظر دارد درخصوص حفظ باغات مصوبه‌اي را داشته باشد، افزود: پيشنهاد مي‌شود براي جلوگيري از هرگونه تخريب، فعلا تا تعيين تكليف اين موضوع، از صدور هرگونه پروانه براي ساخت و ساز در باغ‌ها جلوگيري شود.
وي با بيان اينكه جايگاه واقعي كميسيون ماده 7 در شوراي شهر تهران است، تاكيد كرد: بايد باغات هرچه زودتر شناسنامه‌دار شوند تا يكي از منويات مقام معظم رهبري مبني بر نظارت عمومي عملي شود. حقاني همچنين با انتقاد از عملكرد شهردار منطقه 18 گفت: بخشي از پارك شقايق در منطقه 18 به حوزه علميه داده شده و جاي سوال است كه چرا اين مهم رخ داده است. در اين ميان چمران گفت: حكم ماده 100 براي تخريب ساخت و ساز در اين پارك صادر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون