• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3208 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ اسفند

خبر

دستاوردهاي نيويورك در نشست آخر سال مولاوردي

مهد كودك زندان زنان آماده افتتاح

اعتماد| معاونت رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده، ‌روز گذشته با بيان عملكرد يكساله خود از ادغام دو سند امنيتي در حوزه زنان خبر داد. شهيندخت مولاوردي، ‌در اين نشست از دستاوردهاي سفر نيويورك و واتيكان تا برنامه‌هاي انجام شده و در دست انجام در طول يك سال، ‌سخن گفت. اقداماتي چون رسيدگي به زنان قرباني اسيدپاشي و سركشي از زندان زنان براي رسيدگي بيشتر به وضعيت زنان زنداني، ‌رسيدگي به وضعيت ورود زنان ايراني به ورزشگاه‌ها، ‌پيش بردن اوضاع بيمه زنان خانه‌دار و مرخصي زايمان مواردي از عملكرد يك ساله معاون رييس‌جمهور در امور زنان بود. مولاوردي در اين نشست به سند تامين امنيت زنان بر خشونت اشاره كرد و گفت: اين سند را به دولت ارايه داديم و سه جلسه در اين زمينه در كميسيون لوايح دولت تشكيل و قرار شد كه اين سند با سند امنيت اجتماعي زنان و كودكان ادغام شود.
اما وضعيت زندانيان زن از نگاه مولاوردي، نگران‌كننده به شمار آمد. او در اين خصوص معتقد است: نگراني‌هايي در زمينه وضعيت اشتغال زنان زنداني و اسكان آنان پس از آزاد شدن وجود دارد كه لازم است برنامه‌ريزي‌هاي مناسب در اين زمينه انجام شود. برخي از خانواده‌هاي زنان زنداني آنان را طرد مي‌كنند به همين علت اين دسته از زنان پس از آزادي با مشكل اسكان مواجه هستند به گونه‌اي كه 20 درصد از آنان به ويژه در فصل زمستان به زندان بازمي‌گردند. در اين شرايط در زمينه سرپناه، نگهداري موقت و توانمندسازي زنان زنداني اصفهان پس از آزادي با مديركل استاندار اصفهان اقداماتي انجام داده‌ايم و در حال پيگيري هستيم. مهدكودك آماده افتتاح زندان شهرري، ‌دستاورد سركشي مولاوردي از اين زندان براي زنان زنداني بود. قرار است در اين مهدها از 20 كودكي كه همراه با مادر خود در بندها به سر مي‌بردند، نگهداري شود. سفر نيويورك مولاوردي ديگر مساله‌اي بود كه به آن پرداخته شد. اين اجلاس كه پكن +20 محسوب مي‌شود، ‌ديدارهايي را بين مقامات سياسي زنان كشورها به خود ديد. مولاوردي در اين سفر سه و نيم روزه، ‌13 ديدار با مقامات كشورهاي مختلف انجام داد، ‌ديدار و گفت‌وگو با مسوول امور زنان دبيرخانه كنفرانس اسلامي، 10 ديدار با موسسات غيردولتي امريكا از ديدارهاي ذكر شده در اين نشست بود. مولاوردي در پاسخ به اين پرسش كه آيا در ديدارهاي دوجانبه انجام شده در حاشيه كميسيون مقام زن در زمينه وضعيت خشونت خانگي در ايران نيز صحبت شد، گفت: كاهش خشونت عليه زنان يكي از اولويت‌هاي توسعه بعد از سال 2015 است و از سال 2014 تا سال 2017 كاهش خشونت عليه زنان يكي از اهداف استراتژيك تعريف شده به شمار مي‌آيد.

 

«ستاره صبح» رفع توقيف شد

مهر / با دستور رييس شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان تهران، حكم توقيف هفته‌نامه «ستاره صبح» لغو شد و شماره آينده آن بهار ۹۴ منتشر مي‌شود. علي صالح‌آبادي، مديرمسوول نشريه «ستاره صبح»، ضمن اشاره به مشي اين هفته‌نامه در دوره بيش از پنج سال فعاليتش گفت: «ستاره صبح» ششمين سال انتشارش را سپري مي‌كرد و در اين مدت هم مشي ما، يك مشي ميانه و معتدل بود و همواره تلاش‌مان اين بوده كه نگاهمان سازگاري با حاكميت و رقباي سياسي باشد. در همين راستا هم اين شعر حافظ را كه «آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرف است/ با دوستان مروت با دشمنان مدارا» به عنوان شعار نشريه قرار داده بوديم. وي ادامه داد: ما در اين مدت با رعايت جوانب انصاف، فعاليت مي‌كرديم و در عمل هم نشان داده بوديم كه ملتزم به قانون اساسي و قوانين مطبوعات هستيم. با اين وجود در شماره ۲۵۹ هفته‌نامه «ستاره صبح» كه نامه آقاي علي مطهري را خطاب به رييس قوه قضاييه به همراه جوابيه روابط عمومي قوه قضاييه چاپ كرديم، دو روز بعد شعبه چهارم دادسراي فرهنگ و رسانه، اين نشريه را توقيف موقت كرد. صالح‌آبادي گفت: مراحل بازپرسي و دادسرا در اين خصوص طي شد و نهايتا در روز هفدهم اسفند ماه موضوع پرونده «ستاره صبح» در دستور كار دادگاه مطبوعات قرار گرفت كه بنده آنجا توضيحات و مداركي ارايه كردم كه هيات منصفه هم در نهايت «ستاره صبح» را مجرم نشناخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون