• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3208 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ اسفند

خبر كوتاه

ادامه نبرد ايران و عربستان در ليگ قهرمانان آسيا

پس از پرسپوليس و فولاد نوبت به نفت و تراكتورسازي رسيده كه با حريفان عربستاني‌شان در ليگ قهرمانان آسيا ديدار كنند. در ادامه دور سوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا، تراكتورسازي و نفت تهران به مصاف حريفاني از عربستان مي‌روند. نفت صدرنشين جدول رده‌بندي ليگ برتر فوتبال ايران در سومين ديدارش در ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا چهارشنبه بيست و هفتم اسفند به مصاف الشباب عربستان مي‌رود. اين تيم تاكنون يك باخت و يك تساوي را كسب كرده است و وضعيت چندان مطلوبي در جدول گروهش ندارد. هر چند كه تساوي اين تيم برابر العين امارات با توجه به تفاوت فاحش اين دو باشگاه از نظر تمكن مالي و امكانات بسيار ارزشمند بود. در جدول رده‌بندي گروه B  پاختاكور ازبكستان با چهار امتياز در صدر قرار دارد. الشباب عربستان، حريف اين هفته‌ نفت با دو امتياز در جايگاه دوم قرار دارد و العين امارات با همين امتياز سوم است و نفت ايران با تنها امتيازي كه كسب كرده در رده چهارم قرار گرفته است. نفت و الشباب عربستان چهارشنبه بيست و هفتم اسفند ماه ساعت 18 در ورزشگاه آزادي به مصاف يكديگر مي‌روند و در ديگر ديدار اين گروه پاختاكور ازبكستان ميزبان العين امارات است. تراكتورسازي ايران در سومين ديدار خود در ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا اين هفته‌ به مصاف الاهلي عربستان مي‌رود. اين در حالي است كه سرخپوشان تبريزي در دومين ديدار خود در اين رقابت‌ها به خوبي توانستند الاهلي امارات را با تمام ستارگانش شكست دهند و سه امتياز حساس را به حساب خود واريز كنند. با اين حال سخت‌ترين بازي اين تيم در مرحله مقدماتي شايد برابر همين الاهلي عربستان باشد، چون اين تيم فعلا صدرنشين گروه چهارم مسابقات است. الاهلي عربستان سرمايه‌گذاري‌ زيادي براي فوتبال خود انجام داده و همانند ساير تيم‌هاي عربي تلاش مي‌كند كه با صرف هزينه‌هاي زيادي اعتبار زيادي در فوتبال آسيا كسب كند. اين تيم اين هفته‌ در خانه ميزبان تراكتورسازي است و مي‌خواهد صدرنشيني‌اش را در گروه با شكست دادن تراكتورسازي تثبيت كند. در جدول گروه D الاهلي عربستان چهار امتيازي و صدرنشين است. نسف قارشي ازبكستان و تراكتورسازي هر دو با سه امتياز دوم و سوم هستند و الاهلي امارات با يك امتياز در جاي چهارم قرار دارد. ديدار تيم‌هاي الاهلي عربستان و تراكتورسازي ايران چهارشنبه بيست و هفتم اسفند ماه از ساعت 20:50 آغاز مي‌شود و ديگر ديدار اين گروه را نيز الاهلي امارات و نسف قارشي ازبكستان برگزار مي‌كنند.

 

پاسخ مقانلو به كريمي:  نبايد منافع ملي را قرباني منافع شخصي كرد

بيژن مقانلو، سرمربي تيم ملي تكواندو در واكنش به صحبت‌هاي مرتضي كريمي، سرمربي سابق تكواندو كه گفته بود رقباي اصلي ملي پوشان در تورنمنت هلند حضور ندارند و شركت در چنين تورنمنت‌هايي باعث مصدوميت تكواندوكاران مي‌شود، گفت: بايد از روي مستندات صحبت كرد. اگر به جدول شركت‌كنندگان تورنمنت هلند نگاه كنيم متوجه مي‌شويم كه رقباي قدرتمندي حضور داشتند. بر اساس چشم‌اندازي كه داريم مي‌خواهيم سهميه المپيك را قبل از مسابقات گرندپري به دست بياوريم. براي اينكه امتيازات لازم را كسب كنيم بايد در تورنمنت‌هاي مختلف شركت كنيم و نگذاريم امتياز به رقباي‌مان برسد. با وجود احترامي كه براي كريمي قائل هستم اما بايد بگويم كه وي هر چند وقت يك‌بار صحبت‌هايي مي‌كند كه فقط به ضرر تكواندو است. كسي كه بزرگ رشته‌اي است بايد صحبت‌هاي ارزنده داشته باشد. امسال سالي سخت براي تكواندو ايران است بايد بزرگان اين رشته حمايت كنند و بازدارنده نباشند. برخي بزرگان تكواندو به دنبال زمين خوردن اين رشته هستند. نبايد منافع ملي را فداي منافع شخصي كرد. اگر كسي دلسوز باشد به موفقيت تكواندو كمك مي‌كند.

 

ركورد بسيار بد رونالدو در سال 2015

كريستيانو رونالدو در سال 2015 به هيچ‌وجه آن بازيكن سال پيش نبوده است. او از ابتداي سال جديد افت فاحشي را تجربه كرده و ميانگين گلزني‌اش 50 درصد افت داشته است. رونالدو در سال 2014 و در 26 ديدار رسمي، موفق به زدن 31 گل شده بود. ميانگين گلزني او 19/1 در هر ديدار بود. اين در حالي است كه رونالدو در سال 2015 و در 14 ديدار، تنها 9 گل به ثمر رسانده كه ميانگين گل‌هاي زده او به 64/0 در هر ديدار رسيده است. او در ديدار روز يكشنبه تيمش مقابل لوانته كمي آشفته به نظر مي‌رسيد. او نتوانست گلزني كند و پيشتازي در صدر جدول گلزنان ليگا اسپانيا را هم به ليونل مسي آرژانتيني واگذار كرد. او در حالي هفته آينده در ال‌كلاسيكو به ميدان خواهد رفت كه رئال‌مادريد هم با يك امتياز اختلاف نسبت به بارسلونا به رتبه دوم سقوط كرده است. رونالدو از هفته چهارم ليگ فوتبال اسپانيا و زماني كه مقابل لاكرونيا هت‌تريك كرد تا رئال بتواند اين تيم را در ريازور با نتيجه هشت بر دو شكست دهد، در صدر جدول گلزنان ليگ قرار داشت. اين مهاجم پرتغالي همچنين اختلاف يازده گلي خودش با ليونل مسي را 17 هفته حفظ كرد اما مهاجم بارسلونا به آرامي خودش را به رونالدو نزديك كرد و در نهايت از تعداد گل‌هاي زده او عبور كرد. با اين حال رونالدو بر اين باور است كه مي‌تواند فاصله به وجود آمده را در ال‌كلاسيكو كمتر كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون