• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3113 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر

بازار

  طلا در سكوي ثبات| محمد كشتي‌آراي، رييس اتحاديه طلا و جواهر پيش‌بيني كرد: قيمت طلا در ماه‌هاي آينده از ميزان فعلي پايين‌تر نيايد و به سمت ثبات پيش‌ رود. در هفته‌يي كه گذشت بازار طلا و سكه از رونق بهتري برخوردار بود و ميزان داد و ستدها افزايش يافت. اين هفته نوسانات قيمت جهاني طلا حدود 11 دلار بود و قيمت سكه نيز حدود 5000 تومان نوسان داشت. ‌در هفته گذشته بازار داخلي طلا وضعيت بهتري داشت و ميزان خريد و فروش نيز افزايش يافت.
   دست باز قاچاقچيان تبلت| سيدمهدي ميرمهدي، رييس اتحاديه فناوران رايانه با اشاره به دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه حدود سه ماه پيش به گمرك‌ها ابلاغ شد، تصريح كرد: بر اساس اين مصوبه كساني كه نمايندگي فروش ندارند حق واردات تبلت را ندارند كه با اين موضوع دست قاچاقچيان باز شده است. وي به ايسنا اظهار كرد: تا زماني كه اين دستورالعمل به گمرك‌ها ارسال نشده بود تبلت‌ها از طريق قانوني وارد مي‌شد ولي از آن روز قاچاق افزايش يافته و بسياري از شركت‌هايي كه در اين حوزه فعال بودند و به صورت قانوني اقدام به واردات مي‌كردند در مقطعي مجبور به ارجاع كالاهاي خود به كشور مبدا شدند.
 خوشحالي دلالان از نوسان قيمت مرغ| تا هفته گذشته قيمت گوشت مرغ در بازار روند كاهشي را طي مي‌كرد كه ستاد تنظيم بازار براي جلوگيري از زيان توليدكنندگان تصويب كرد شركت پشتيباني امور دام هر كيلوگرم گوشت مرغ را با حدود هزار تومان افزايش، از مرغداران بخرد تا بازار اين محصول متعادل‌ شود.
  ركود در بازار گچ| مظفر عليخاني، دبيركل كنفدراسيون صادرات ايران از راكد بودن بازار گچ خبر داد و گفت: ميزان صادرات اين محصول كمتر از پنج درصد توليد و معادل 70 ميليون دلار است. به دليل حجيم بودن، قيمت حمل و نقل بالا و ايجاد آلاينده‌هاي زيست محيطي در اين صنعت، صادرات گچ خيلي قابل توجه نيست.
  خريد توافقي برنج ۲ هفته تمديد شد| مديرعامل سازمان تعاون روستايي ايران با بيان اينكه خريد توافقي برنج، ۲ هفته تمديد شد، گفت: دولت با اجراي طرح خريد توافقي برنج از كشاورزان شمال كشور موجب ايجاد رونق نسبي در بازار اين محصول شد. حسين صفايي درباره تاثير طرح خريد توافقي برنج بر بازار اين محصول به فارس گفت: اجراي طرح خريد توافقي كه از اواخر شهريور در استان‌هاي شمالي كشور آغاز شد موجب رونق بخشي به بازار اين محصول شد و بازار اين محصول را از ركود خارج كرد.
  آغاز خريد شيرخام| در پي امتناع صنايع لبني از خريد شيرخام به نرخ مصوب 1440 تومان، وزارت جهادكشاورزي از فردا شنبه خريد تضميني اين كالا را آغاز مي‌كند، ضمن اينكه به گفته رييس هيات‌مديره انجمن صنفي گاوداران، دامداران از اول آذرماه شيرخام را به هيچ كارخانه‌يي به قيمتي كمتر از 1440 تومان نخواهند فروخت و در صورت امتناع آنها از اين امر، آنان شير توليدي خود را به دولت مي‌فروشند.  
  گرانفروشي ۳۰درصدي نان‌ صنعتي| رييس اتحاديه نان‌هاي صنعتي كشور گفت: نبود نظارت لازم و كاهش شكايت‌هاي مردمي موجب افزايش كم‌فروشي و گران‌فروشي تا ۳۰ درصدي نان‌هاي صنعتي شده است. محسن لزوميان قيمت مصوب هركيلو گرم نان صنعتي از جمله نان‌هاي توليدي واحدهاي نان فانتزي را 3200 تا 3400 تومان اعلام كرد، گفت: بررسي‌هاي اوليه از افزايش چشمگير قيمت و كاهش وزن اين نان‌ها حكايت دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها