• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

تشكل‌ها

سودي كه به جيب دلالان مي‌رود |يك كارشناس كشاورزي نبود فرآيند منسجم در بازاريابي و بازاررساني محصولات كشاورزي را منجر به استثمار شدن كشاورزان توسط واسطه‌ها و دلالان عنوان كرد. اسماعيل شهبازي گفت: در حال حاضر كشاورزان توسط واسطه‌ها و دلالان استثمار مي‌شوند، چراكه گوجه فرنگي در مزرعه كيلويي 500 تومان است و در بازار 4500 تومان؛ در صورتيكه اگر توليدكنندگان قدرت نگهداري و بازاررساني محصولات را داشته باشند، سودي كه مثل آب خوردن به جيب دلالان و واسطه‌ها مي‌رود نصيب كشاورزاني خواهد شد كه با زحمت، محصولات را توليد كرده‌اند. در اين صورت قيمت‌ها هم متعادل مي‌شوند و شاهد شوك قيمت محصولات كشاورزي در مقاطع مختلف سال نخواهيم بود.

دليل گراني پرتقال|نايب‌رييس اتحاديه باغداران دليل افزايش قيمت پرتقال را حاشيه‌سازي سودجويان، ناهماهنگي در حمل و نقل و شلوغي جاده‌ها عنوان و تاكيد كرد كه اين ميوه در روزهاي آينده بطور قابل توجهي با كاهش قيمت همراه خواهد شد. مجتبي شادلو، درباره چرايي افزايش يك‌باره قيمت پرتقال در روزهاي ابتدايي نوروز گفت: از ابتداي سال 1393 به طور مكرر بر كمبود مركبات تاكيد مي‌شد اما در اين روزها مشخص شد كه كمبودي وجود نداشت و نبودي در كار نيست؛ بلكه عده‌اي كه به دنبال حاشيه‌سازي از طريق اطلاع‌رساني يا عملكرد خود بودند و سعي داشتند كمبود پرتقال را به دولت تحميل و براي تحقق اهداف خود، واردات بي‌رويه را آغاز كنند.

60درصد نانوايي‌ها آزاد پز مي‌شوند | محمدرضا نظر‌نژاد، رييس اتحاديه نان سنگك، در خصوص نشت آرد يارانه‌اي در نانوايي‌هاي آزاد پز گفت: آرد آزاد از كيفيت بالاتري برخوردار است در گذشته براي آرد يارانه‌اي پول واريز مي‌شد اما يا آرد نمي‌آمد يا اگر هم مي‌آمد داراي كيفيت مطلوبي نبود، اما آرد آزاد هميشه داراي كيفيت است. وي گفت: هر چند دولت در آرد يارانه‌اي سوبسيد بيشتري مي‌دهد اما رانت‌خواري هم زياد است و بهتر است كليه آرد‌ها آزاد شود. در حال حاضر ما آرد آزاد را كيسه‌اي ۵۲ تا ۵۴ هزار تومان از شهرستان‌ها وارد مي‌كنيم در حالي كه آرد دولتي ۳۵ هزارتومان است. در حال حاضر ۲۰ درصد از نانوايي‌ها از آرد آزاد استفاده مي‌كنند و اين رقم تا ارديبهشت ماه ۹۴ به ۶۰ درصد مي‌رسد.

تگرگ به باغ‌هاي ميوه آسيب نزد|مديرعامل اتحاديه سراسري باغداران ايران گفت: با توجه به وقوع تگرگ در محدوده شهر تهران خوشبختانه آسيبي به باغات ميوه وارد نشد و گزارشي هم در اين مورد دريافت نشده است. نوذر نگهداري در مورد اثر تگرگ چند روز اخير تهران بر روي باغات ميوه گفت: تگرگ در محدوده شهر تهران به وقوع پيوست به همين دليل آسيبي باغات ميوه را تهديد نكرد و گزارشي هم در اين مورد دريافت نشده است. وي افزود: مدت زمان وقوع تگرگ كوتاه بود و اگر اين اتفاق اطراف تهران يا حوالي كرج پيش مي‌آمد، قطعا صدماتي بر باغ‌هاي ميوه وارد مي‌كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون