• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

يك اقليت از ابتدا با جمهوريت نظام، مخالف بودند

سيد «هادي خامنه اي» نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي و دبيركل مجمع نيروهاي خط امام (س)، معتقد است كه يك اقليت از ابتدا با جمهوريت نظام مخالف بودند و پيوسته ديدگاه خود را تبليغ مي‌كردند و هنوز هم مي‌كنند. به گفته سيد هادي خامنه‌اي اين اقليت كه طرفداران چنداني در جامعه ندارند، به دليل امكانات تبليغاتي و دسترسي به تريبون‌هاي عمومي، نظريات خود را - كه با نظريات حكومتي امام(س) مخالف است - به شيوه‌هاي متنوعي ترويج مي‌كنند و حتي به تحريف انديشه‌هاي امام مي‌پردازند و ادعا مي‌كنند كه راي مردم، زينتي است و نقش مهمي ندارد و نظر امام هم به عنوان تاكتيك مطرح شده است. چكيده گفت‌وگوي اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با سايت جماران به شرح زير است:

 در دنياي امروز، واژه «جمهوريت» در نظام‌هاي مختلف به كار برده مي‌شود. نظر حضرت امام(س) اين بود كه جمهوريت كشور اسلامي ايران با ويژگي‌هاي اسلامي آن تشكيل شود.
 حضرت امام (س)، با تاكيد بر راي مردم و تاثير آن بر سرنوشت كشور در همه مراحل؛ تعيين رهبري، قانون اساسي و قوانين عادي، تعهد خود را به جمهوريت نظام به نحو احسن اثبات كردند.
 الزامات اسلامي بودن در عين جمهوري بودن آن است كه مردم به صفت مسلمان بودن، در انتخاب‌هاي خود، چارچوب‌هاي اسلامي را رعايت مي‌كنند و تصميمات، با رعايت نظر و ديدگاه اسلام گرفته مي‌شود و قوانين اسلامي خواهد بود.
 يك اقليت از ابتدا با جمهوريت نظام مخالف بودند و پيوسته ديدگاه خود را تبليغ مي‌كردند و هنوز هم مي‌كنند. اين اقليت كه طرفداران چنداني در جامعه ندارند، به دليل امكانات تبليغاتي و دسترسي به تريبون‌هاي عمومي، نظريات خود را - كه با نظريات حكومتي امام(س) مخالف است - به شيوه‌هاي متنوعي ترويج مي‌كنند و حتي به تحريف انديشه‌هاي امام مي‌پردازند و ادعا مي‌كنند كه راي مردم، زينتي است و نقش مهمي ندارد و نظر امام هم به عنوان تاكتيك مطرح شده است.
 از نظر ما، جمهوريت در ديدگاه واقعي اسلام محمدي (ص) نهفته و تامين شده است. اسلامي بودن نظام نياز اساسي به شناخت اسلام دارد. در اين زمينه، متحجران با ترويج اسلام امريكايي كوشيده‌اند روي اسلام ناب محمدي (ص) خيمه زنند و اسلام غيرواقعي را به مردم معرفي كنند. اما اسلام ديني است كه بيش از همه به انسان و كرامت و حرمت آن اهميت داده و آزادي انديشه انسان‌ها را محترم شمرده و عدالت را از اركان دين مي‌داند. براي رسيدن به اين اسلام، تلاش بسيار بايد كرد. تلاش فرهنگي بايد كرد و تلاش فرهنگي يعني تبيين اسلام واقعي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون