• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

كرايه‌هاي تاكسي از امروز 20 درصد گران مي‌شود

اعتماد| طبق لايحه مصوب شوراي شهر قرار است از امروز كرايه‌هاي تاكسي و اتوبوس 20 درصد افزايش يابد. همچنين به موجب اين لايحه كه به گفته مسوولان، با هدف توسعه و گسترش حمل و نقل عمومي و خدمت رساني به شهروندان و نيز در راستاي تشويق مسافران به استفاده از بليت‌هاي اعتباري و با توجه به تجزيه و تحليل قيمت تمام شده بليت مترو در سال 94 و با عنايت به اجراي قانون هدفمند بودن يارانه‌ها و همچنين با ضرورت رعايت حال اقشار آسيب‌پذير تنظيم شده، بهاي بليت مترو به‌طور متوسط 50 تومان در بليت‌هاي اعتباري افزايش يافت. همچنين در اين لايحه قيمت بليت تك سفره 600 تومان و بليت دو سفره يك هزار تومان تعيين شد كه با راي اكثريت اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب رسيد. بر همين اساس، اعضاي شورا افزايش 50 تا 100 توماني كرايه‌هاي اتوبوس در سال 94 را به تصويب رساندند كه به موجب آن كرايه‌هاي اتوبوس اعم از عمومي و خصوصي در سال 94 بيش از 100 تومان افزايش نخواهد داشت و در همه مسير‌ها به‌طور متوسط بين 50 تا 1200 تومان افزايش پيدا خواهد كرد. در يكصد و بيست و ششمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران لايحه قيمت كرايه‌ها در دستور كار قرار گرفت كه در نهايت افزايش 20درصدي قيمت كرايه‌هاي تاكسي در سال 94 به تصويب رسيد.
پس از تصويب قيمت كرايه‌هاي حمل و نقل در سال 94، اين مصوبه جهت تصويب نهايي به فرمانداري تهران ارسال شد كه در نهايت نيز فرماندار تهران، مصوبه را تاييد كرد.
درهمين خصوص ميثم مظفر، مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرتهران گفت: برچسب‌هاي نرخ جديد كرايه‌هاي تاكسي طي هفته آينده نصب مي‌شود. وي با بيان اينكه نرخ كرايه‌هاي تاكسي بر اساس ابلاغ فرمانداري افزايش خواهد يافت، گفت: برچسب‌هاي جديد طي هفته آينده به‌طور كامل روي تاكسي‌ها نصب مي‌شود. وي ادامه داد: براي آنكه مسافران بيش از مصوبه شوراي شهر تهران كرايه‌اي پرداخت نكنند، حتما بر اساس برچسب نصب شده روي شيشه جلوي تاكسي‌ها كرايه بپردازند و تا برچسب‌هاي جديد را مشاهده نكرده‌اند كرايه‌هاي جديد را پرداخت نكنند. مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به اينكه تمامي تمهيدات لازم از سوي بخش‌هاي مختلف جهت اجراي مصوبه افزايش كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي صورت گرفته است، گفت: طبق برنامه‌ريزي انجام شده كرايه‌ها در بخش‌هاي مختلف از 15 فروردين اجرا مي‌شود. وي تصريح كرد: تمامي رانندگان تاكسي و اتوبوس موظف هستند بر اساس برچسب‌هايي كه در خودروهاي آن نصب خواهد شد اقدام به دريافت كرايه‌هاي جديد كنند و در صورتي كه بيش از مصوبه شورا اقدام به اخذ كرايه كنند، با آنها برخورد خواهد شد.
اين درحالي است كه ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رييسه شوراي شهر نيز با وجود تاييد خبر افزايش كرايه‌هاي وسايل حمل و نقل عمومي از امروز، تاكيد كرد: البته سازمان تاكسيراني بايد زيرساخت‌هاي لازم همچون چاپ و نصب برچسب قيمت جديد را فراهم مي‌كرد و اگر اين مهم محقق نشده باشد باز هم مصوبه شورا قابل اجراست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون