• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4292 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

ارتقاي جايگاه ايران در شاخص استعدادهاي رقابتي جهان

گروه اقتصادي|ايران با هفت پله بهبود، در رده ۷۵ كشورهاي داراي رقابتي‌ترين استعدادها قرار گرفت.

استعداد رقابتي به عنوان مجموعه مهارت‌هاي كشف، انتخاب، پردازش و استفاده از اطلاعات لازم براي تصميم‌گيري در شرايط نامطمئن و استفاده از فرصت‌هاي موجود در بازار تعريف مي‌شود. با وجود حركت به سمت جهان ديجيتالي، داشتن منابع انساني با استعداد يكي از شاخصه‌هاي اصلي در رشد است.

موسسه «اينسد» با مطالعه آماري ۹۳ درصد جمعيت جهان، كشورها را از نظر رقابت‌پذير بودن آنها در زمينه استعداد كاري و كارآفريني رده‌بندي كرده است كه بر اين اساس سوييس در صدر كشورهاي جهان قرار دارد و سنگاپور، امريكا، نروژ، دانمارك، فنلاند، سوئد، هلند، انگليس و لوكزامبورگ به ترتيب در رده‌هاي دوم تا دهم كشورهاي داراي استعدادهاي رقابتي جاي گرفته‌اند.

در بين شهرهاي جهان نيز، واشنگتن امريكا در صدر قرار دارد و پس از اين شهر، كپنهاگ دانمارك، اسلو نروژ، وين اتريش، زوريخ سوييس، بوستون امريكا، هلسينكي فنلاند، نيويورك امريكا، پاريس فرانسه و سئول كره جنوبي در رده‌هاي بعدي جاي گرفته‌اند. ايران در اين رده‌بندي، بالاتر از كشورهايي چون مصر و مغرب و پايين‌تر از كشورهايي چون هند و برزيل در رده ۷۵ جهان ايستاده است. اين رتبه در مقايسه با سال قبل ۷ واحد بهبود داشته است. در بين ديگر كشورهاي جهان، رتبه كانادا ۱۵، آلمان ۱۶، اتريش ۱۸، امارات ۱۹، ژاپن ۲۰، قطر ۲۴، ايتاليا ۳۵، عربستان ۳۸، روسيه ۴۶ و تركيه ۵۸ عنوان شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون