• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4292 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

خبر

پوند در بالاترين سطح ۱۱ هفته اخير

پس از انتشار اخباري از حمايت ايرلند شمالي از طرح دولت انگليس درباره برگزيت، ارزش پوند در برابر همتايانش شاهد صعود محسوسي بود.

به گزارش رويترز، پوند در آخرين روز از مبادلات هفتگي با حركت به سمت محدوده رواني بالاي ۱.۳ دلاري، سودآوري ۱.۸ درصدي را نصيب سرمايه‌گذاران خود كرد. اين صعود پس از آن تقويت شد كه نشريه انگليسي سان در گزارشي نوشت، حزب دموكراتيك ايرلند شمالي به طور مخفيانه تصميم گرفته است از طرح دولت ترزا مي ‌درباره برگزيت در راي‌گيري هفته آينده مجلس انگليس حمايت كند. ارزش پوند در مبادلات امروز با ۰.۴ درصد افزايش در برابر دلار به ۱.۳۱۱۴ دلار رسيد كه از نوامبر سال گذشته بي‌سابقه بوده است. در برابر يورو نيز هر پوند به ۱.۱۵۷۷ يورو رسيد. در برابر دلار استراليا پوند با ۰.۲۵ درصد افزايش به ازاي ۱.۸۴۷۸ دلار مبادله شد.

شاخص دلار كه نرخ برابري آن در مقابل سبدي از ارزهاي مهم جهاني را مي‌سنجد با ۰.۱۹ درصد كاهش به ۹۶.۴۱ واحد رسيد. به نظر مي‌رسد با كاهش رشد اقتصادي امريكا و ديگر كشورهاي جهان و سياست خنثي بانك مركزي امريكا، دلار سال سختي را پيش رو داشته باشد. با اين حال هر دلار با ۰.۱۶ درصد افزايش به ازاي ۱۰۹.۸ ين مبادله شد. ايسنا

 

استانداردهاي 85 گانه خودرويي متوقف نمي‌شود

رييس سازمان ملي استاندارد اعلام كرد، قرار نيست استانداردهاي 85 گانه خودرويي به دليل چالش‌هايي از جمله تحريم‌ها به تعويق بيفتد.

نيره پيروزبخت افزود: بررسي خودروها براي آزمون رعايت استانداردهاي 85 گانه ادامه دارد و در حال حاضر قرار نيست به دليل شرايط خاص تحريم به تاخير بيفتد.معاون رييس‌جمهوري اضافه كرد: بازرسي استانداردهاي 85 گانه خودرويي مطابق برنامه از پيش اعلام شده سازمان ملي استاندارد از يكم دي ماه آغاز شد؛ با اجراي اين طرح، خودروسازان موظفند يا خودروهاي غيراستاندارد و بي‌كيفيت خود را با اين استانداردها منطبق كرده يا آنها را از خط توليد خارج كنند.به گزارش ايرنا، جلوگيري از توليد خودروهاي بي‌كيفيت و غيراستاندارد از حدود 15 سال پيش در دستور كار قرار گرفت و در آغاز 11 استاندارد به طور اجباري اعلام شد كه پس از مدتي به 63 مورد رسيد و اكنون به 85 مورد افزايش يافته است.

علايم و وسايل هشداردهنده شنيداري، وسايل ديد غيرمستقيم و نصب آنها، استحكام صندلي‌ها، تكيه‌گاه‌ها و پشت‌سري‌ها، چراغ شب‌نما، قلاب‌هاي بكسل، چراغ مه‌شكن جلو، چراغ مه‌شكن عقب، سيستم برفك‌زدا و مه‌زدا شيشه جلو و سيستم هشدار انحراف از مسير از جمله اين استانداردهاست. ايرنا

 

تعطيلي دولت امريكا رشد اقتصادي را به خطر انداخت

طولاني‌ترين تعطيلي دولت امريكا در تاريخ اين كشور به رشد اقتصادي در ربع اول سال ۲۰۱۹ آسيب خواهد زد و فدرال ‌رزرو را حداقل تا اجلاس ۳۰ آوريل -۱ مي از تغيير سياست‌گذاري‌هاي خود بازخواهد داشت.

به گزارش رويترز، نظرسنجي رويترز از اقتصاددانان نشان داد كه طولاني‌ترين تعطيلي دولت امريكا در تاريخ اين كشور به رشد اقتصادي آن در ربع اول سال ۲۰۱۹ ميلادي آسيب خواهد زد و فدرال رزرو را حداقل تا اجلاس ۳۰ آوريل -۱ مي از تغيير سياست‌گذاري‌هاي خود بازخواهد داشت.

طبق ميانگين پيش‌بيني‌هاي اقتصاددانان، احتمال ركود اقتصادي امريكا در ۱۲ ماه آينده بالا مانده و به ۲۰ درصد رسيد درحالي كه آنها پيش‌بيني كردند، احتمال ركود امريكا ظرف ۲ سال آينده ۴۰ درصد خواهد بود.نظرسنجي رويترز در 23-16 ژانويه كه از بيش از ۱۰۰ اقتصاددان برتر انجام شده، نشان مي‌دهد، چشم‌انداز رشد اقتصادي ربع‌ سالانه امريكا در سال ۲۰۱۹ ميلادي هم با كاهش مواجه شده است.۶۰ درصد از ۵۰ اقتصادداني كه به سوال رويترز در مورد تاثير تعطيلي دولت بر اقتصاد امريكا پاسخ داده‌ بودند، پيش‌بيني مي‌كنند تعطيلي دولت، تاثير منفي قابل‌توجهي بر رشد اقتصادي امريكا در ربع اول سال ۲۰۱۹ داشته باشد. ميانگين پيش‌بيني‌هاي آنها كاهش ۰.۳ درصدي در رشد اقتصادي را نشان مي‌داد در حالي‌ كه پيش‌بيني‌ها در بازه ۰.۱ تا ۱.۳ درصد كاهش رشد اقتصادي نوسان داشتند.پيش‌بيني رشد اقتصادي امريكا در همه ربع‌هاي امسال نسبت به پيش‌بيني انجام شده در ماه گذشته كاهش داده شد. تحليل‌گران و اقتصاددانان پيش‌بيني كردند كه در 3 ماهه اول امسال، اقتصاد امريكا ۲.۱ درصد رشد كند در حالي‌ كه قبلا رشدي ۲.۳ درصدي براي آن پيش‌بيني شده بود. مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون