• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3113 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر

سر خط

سنايي: ايران و روسيه در زمينه توليد مشترك سوخت همكاري مي‎كنند

سفير ايران در فدراسيون روسيه گفت: روند مبادلات ايران و روسيه رو به بهبود است. به گزارش ايسنا، مهدي سنايي در حاشيه اختتاميه همايش فرصت‎هاي سرمايه‌گذاري با رويكرد اقتصاد مقاومتي در همدان در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: حجم مبادلات اقتصادي بين ايران و روسيه تا سال 90 به بيش از چهار ميليارد دلار رسيده بود اما متاسفانه بر اثر تحريم‎ها و مشكلات به كمتر از نصف كاهش يافت. او افزود: با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد و با تغييراتي كه در عرصه سياست خارجي از سال گذشته انجام شد روند مبادلات رو به بهبود است. سنايي تصريح كرد: زمينه‌هاي كار با روسيه افزايش يافته است بطوري كه روند نزولي مبادلات متوقف شده و اميدواريم در شش ماهه آينده شاهد افزايش مبادلات باشيم. وي با اشاره به اينكه هفته گذشته بين ايران و روسيه سه سند همكاري به امضا رسيد، افزود: همچنين هفته گذشته يادداشت تفاهم همكاري‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي بين دو كشور امضا شد. سنايي با بيان اينكه قرارداد نيروگاه شماره دو و سه بوشهر امضا شده است، اعلام كرد: ارزش اقتصادي اين قرارداد قابل توجه بوده و اميدواريم اجراي اين پروژه‌ها حجم مبادلات بين دو كشور را متحول كند. اين ديپلمات ايراني در ادامه از امضاي يادداشت تفاهم ضميمه به پروتكل همكاري هسته‌يي خبر داد و افزود: اين يادداشت تفاهم ضميمه بين ايران و روسيه بوده كه براي توليد سوخت در ايران در آينده منعقد شده و هر دو كشور در زمينه توليد مشترك سوخت همكاري  مي‎كنند.

 

آمانو: انحرافي در فعاليت‌هاي ايران نيست

مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در نشست فصلي شوراي حكام گفت: آژانس همچنان عدم انحراف در فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران كه تحت پادمان‌ها است را تاييد مي‌كند. به گزارش ايلنا و به نقل از واحد مركزي خبر، يوكيا آمانو در بيانيه مقدماتي خود در نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در خصوص ايران افزود: ليكن ما در موقعيتي نيستيم كه نسبت به عدم وجود فعاليت‌هاي غيراعلام شده هسته‌يي در ايران اطمينان دهيم. آژانس همچنين به نظارت بر توافقات ژنو ادامه مي‌دهد. ما اميدواريم مذاكرات جاري در وين به نتايج مثبتي منجر شود. آمانو در بخش ديگر اين بيانيه افزود: از زمان آخرين گزارش من به شوراي حكام چند ملاقات فني با ايران داشته‌ايم. محور اين ملاقات‌ها اقدامات عملي باقيمانده چارچوب همكاري‌ها بوده است. وي گفت: ايران هيچ توضيحي كه بتواند آژانس را در حل و فصل اقدمات عملي باقيمانده كمك كند، ارايه نداده است. گفتني است نجفي نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پيش از اين اعلام كرده بود در جلساتي كه با آژانس داشتيم، آژانس هيچ سند موثقي ارايه نكرد و تا زماني كه سند موثقي نباشد، آن اتهامات از ديد ما بي‌پايه و بي‌اساس است، بنابراين ايران توضيحي براي آن نخواهد داشت.

 

تماس تلفني ظريف با عضو شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين

وزير امور خارجه كشورمان در يك تماس تلفني با باقر عزت بگوويچ، عضو جديد شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين، انتخاب وي به عضويت شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين را تبريك گفت. به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان در اين گفت‌وگو بر تقويت مناسبات جاري بين دو ملت و دو دولت جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بوسني و هرزگوين در همه زمينه‌ها تاكيد كرد. باقر عزت بگوويچ، عضو شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين نيز در اين مكالمه تلفني خواستار ابلاغ سلام‌هاي گرم خود به دكتر حسن روحاني، رييس‌جمهوري اسلامي ايران شد. اين عضو شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين بر افزايش تبادل هيات‌ها در همه سطوح به‌ويژه سطوح عالي در راستاي گسترش مناسبات همه‌جانبه تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها