• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3214 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين

درخواست براي استيضاح وزير راه در بازار كم رمق استيضاح‌ها

گروه سياسي| با وجود آنكه در اين روزها مجلس به‌شدت تحت‌الشعاع بيانيه لوزان قرار دارد و كمتر خبري از استيضاح وزراست اما در گوشه و كنار خبر از برخي استيضاح‌ها با دلايل جالب توجه مي‌رسد.
بر اين اساس صحن علني مجلس شوراي اسلامي روز گذشته شاهد يك درخواست استيضاح جديد آن هم در جلسات آغازين سالي بود كه همدلي و همزباني دولت و ملت ناميده شده است. روز گذشته حميد رضا طباطبايي نماينده مردم نايين خواستار استيضاح وزير راه و شهرسازي به خاطر عدم برخورد با خاطيان سانحه هوايي آنتونوف در سال گذشته شد و گفت: تاكنون گزارشي از علل اين سانحه به مجلس ارايه نشده است.
وي با اشاره به بررسي‌هايش در خصوص سقوط اين هواپيما گفت: در همان زمان در كميسيون عمران سوالي از وزير راه و شهرسازي مطرح كردم مبني بر اينكه علت صدور مجوز پرواز هواپيماي آنتونوف با وجود اشكالات متعدد اين هواپيما چه بوده و با متخلفان چه برخوردي شده است.
وي ادامه داد: آخوندي در آن جلسه اعلام كرد تا دو هفته آينده علت بروز سانحه هوايي مشخص شده و با خاطيان برخورد خواهم كرد، بنده اعلام كردم كه علت بروز اين سانحه كاملا مشخص و مبرهن است و نبايد به اين هواپيما اجازه پرواز داده مي‌شد؛ بنابراين بايد رييس سازمان هواپيمايي هرچه سريع‌تر عزل شود.
طباطبايي با بيان اينكه هنوز علت سقوط اين هواپيما به كميسيون عمران گزارش نشده است، گفت: سازمان بازرسي كل كشور گزارشي از علت بروز اين حادثه هوايي به مجلس و رييس‌جمهور ارايه كرده است. وي با اشاره به سقوط چهار فروند هواپيماي آنتونوف در ايران و اوكراين گفت: ۱۱ فروند از اين هواپيما در ايران وجود دارد كه با توجه به نقص‌هاي فني موجود نبايد پرواز كنند. سوال ما از آقاي آخوندي اين است كه بقيه اين هواپيماها در كدام فرودگاه نگهداري مي‌شود.
نايب‌رييس كميسيون قضايي اعلام كرد: اينجانب از راي اعتمادي كه به وزير راه و شهرسازي داده‌ام منصرفم و از همه همكاران تقاضا دارم گزارش سازمان بازرسي در مورد اين سانحه هوايي را مطالعه كرده و با سلب اعتماد از وزير راه نسبت به استيضاح آخوندي اقدام كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون