• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3214 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين

آمران به معروف شناسنامه‌دار مي‌شوند

گروه سياسي|طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر هنوز در سربالايي تاييد شوراي نگهبان قرار دارد.
مجلس، اصلاحات لازم را به اميد تاييد و تامين نظر شوراي نگهبان انجام مي‌دهد و شوراي نگهبان باز هم راضي نمي‌شود. طرح بارها مسير كميسيون و شوراي نگهبان را طي مي‌كند و باز هم بدون نتيجه مانده است.
روز گذشته يكي از اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي در مورد آخرين وضعيت اين طرح اخباري داد. آخرين وضعيتي كه ظاهرا تنها به شناسنامه‌دار شدن آمران به معروف خلاصه مي‌شود.
به گزارش ميزان، علي جليليان اظهار كرد: طرح آمران به معروف در مجلس تصويب شده اما شوراي نگهبان ايراداتي بر اين طرح گرفته كه پس از رفع آن، طرح اجرايي خواهد شد.
وي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر يك وظيفه شرعي مسلمانان است و در جامعه به صورت عملي انجام مي‌شود، افزود: آمران به معروف نيازمند حمايت قانوني هستند و افرادي كه اقدام به وظيفه شرعي خود كرده‌اند و امر به معروف را انجام مي‌دهند نياز به حمايت قانوني دارند تا بتوانند تكليف شرعي خود در جامعه را انجام دهند.
جليليان خاطرنشان كرد: با اجراي طرح آمران به معروف، زماني كه آمران مورد تعرض افراد مغرض قرار گيرند از حمايت قانوني برخوردار و با اين افراد بر اساس قانون رفتار مي‌شود.
وي ادامه داد: تصويب و اجراي طرح آمران به معروف موجب مي‌شود تا اين عده از افراد شناسنامه‌دار شده و آموزش‌هاي لازم را ببينند و اقدام آنها لساني بوده و در حد ارشاد است.
 عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: زماني كه آمران به معروف مورد ظلم و ستم افراد مغرض قرار گيرند حمايت قانوني از آنان سبب مي‌شود تا از حق‌شان دفاع شود.
جليليان با بيان اينكه رفع ايرادات طرح آمران به معروف در مرحله نهايي قرار دارد، گفت: به محض رفع ايرادات و انجام اصلاحات مورد نياز، طرح آمران به معروف اجرايي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون