• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3214 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين

خبر كوتاه

بهبود شرايط براي مذاكرات

وزير خارجه چين اعلام كرد كه همه طرف‌هاي شركت كننده در مذاكرات مربوط به برنامه هسته‌اي كره شمالي بايد نگراني‌هاي طرف مقابل را برطرف كرده و شرايط لازم براي از سرگيري مذاكرات را فراهم كنند. اين سخنان در حالي مطرح مي‌شود كه تاكنون چندين تلاش بين‌المللي براي از سرگيري اين مذاكرات با شكست روبه‌رو شده است. ماه گذشته، نماينده كره جنوبي در مذاكرات تاكيد كرد كه چين و روسيه و همين طور امريكا، ژاپن و كره جنوبي به يك درجه قطعي از اجماع براي چگونگي از سرگيري اين روند، دست يافته‌اند. وزير خارجه چين تصريح كرد: همه طرف‌ها يك مسووليت مشترك براي حل و فصل مناسب اين مشكل دارند تا امنيت و ثبات در منطقه تضمين شود.

 

گلباران نمتسف

40 روز پس از درگذشت بوريس نمتسوف، يكي از سرسخت‌ترين مخالفان ولاديمير پوتين، بسياري با حضور روي پلي كه وي به قتل رسيد يادش را گرامي داشتند. چهلم بوريس نمتسف ۵۵ ساله در حالي برگزار شد كه هنوز عاملان و آمران اصلي قتل وي به جرم‌شان اعتراف نكرده‌اند. هواداران نمتسف در حركتي غيرمنتظره از اولين ساعات روز سه شنبه گل و شمع در محل مرگ وي قرار دادند و از اين حركت فيلمي تهيه كرده و روي شبكه‌هاي اجتماعي قرار دادند. تاكنون پنج تن در جريان قتل نمتسف بازداشت شده‌اند اما دولت روسيه اطلاعات بيشتري در اين باره منتشر نكرده است. سه تن از بازداشت‌شدگان از اهالي چچن هستند و تاكنون هيچ‌يك به قتل بوريس نمتسف اعتراف نكرده‌اند.

 

آغاز نبش گورهاي دسته‌جمعي

با گذشت بيش از يك هفته از بازپس‌گيري تكريت از داعش، تيم‌هاي تخصصي، نبش قبر دوازده گور دسته‌جمعي را در اين شهر شروع كرده‌اند. تصور مي‌شود در اين گورها جسد 1700 نظامي عراقي دفن شده باشد. ژوئن 2014 داعش با انتشار فيلم و عكس قتل‌عام بي‌رحمانه اين سربازان، باعث حيرت و شوك جهانيان شد. در آن زمان بين چهار تا ۱۱ هزار سرباز غيرمسلح شيعه در پايگاه هوايي ارتش عراق در نزديكي تكريت مستقر بودند. اين پايگاه پس از حمله نيروهاي تحت رهبري امريكا به عراق در سال ۲۰۰۳ به يكي از پايگاه‌هاي امريكا در اين منطقه تبديل شد و پايگاه اسپيچر نام گرفت. اما پس از خروج نظاميان امريكا از عراق نيروي هوايي عراق اين پايگاه را در اختيار گرفت. پس از آنكه داعش تكريت را تصرف كرد افسران پايگاه آن را ترك كردند و سربازان با پاي پياده به سمت بغداد راه افتادند و در راه به دام داعش افتادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون