• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3214 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين

لوزان از دريچه احزاب

به تيم مذاكره‌كننده‌ ايراني اعتماد داشته باشيم

دبيركل جامعه اسلامي كارمندان گفت: لازم است توضيحات آقاي دكتر ظريف و ديگران را بسيار دقيق و مهم بدانيم و به آن اعتماد داشته باشيم. سيدكمال‌الدين سجادي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها در پوشش دقيق و مناسب اخبار مربوط به مذاكرات بايد تلاش جدي داشته باشند، چراكه تيم مذاكره‌كننده ايراني منبع اصلي ما است و لازم است مواظب اخبار ضد ونقيضي كه طرف مقابل ما مي‌گويد، باشيم. سجادي گفت: البته لازم است اخبار آنها از سوي تيم مذاكره‌كننده و تيم كارشناسي‌اي‌كه داراي اهليت است و منافع و مصالح ملي را در نظر دارد، مد نظر قرار بگيرد.

 

تقدير جمعيت ايثارگران از تلاش‌هاي تيم مذاكره‌كننده

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با صدور بيانيه‌اي از تلاش‌هاي تيم مذاكره‌كننده كشورمان در مسير اثبات و تحقق حقوق هسته‌اي ايران در مقابل كشورهاي گروه 1+5 تقدير كرد. به گزارش ايسنا، در متن اين بيانيه آمده است: بر اين باوريم كه ديپلمات‌هاي ايراني، فرزندان معتمد انقلاب بوده و تلاش دلسوزانه‌اي براي تامين حقوق تضييع شده ملت شريف ايران دارند، با اين وجود در مقابل جوسازي‌هاي رواني حريف خدعه‌گر، لازم است كه فضاي مورد نياز براي بررسي و ارزيابي دقيق، علمي، فني و حقوقي منصفانه مذاكرات و روند گذشته، كنوني و آتي و نتايج حاصل از آن تامين شده و بدون هيچ‌گونه محدوديتي مسوولان، كارشناسان و ملت شريف ايران امكان دسترسي به مطالبي كه سرنوشت آنها را تعيين كرده و اظهارنظر در مورد آن‌ بدون هيچ‌گونه واهمه و محدوديتي فراهم شود. در اين زمينه رسانه ملي مي‌تواند با رعايت اصول حرفه‌اي‌ خود و منافع عالي ملي، عرصه‌اي بي‌بديل را براي ارايه آراي علاقه‌مندان به انقلاب و كشور فراهم كرده و باب ارزيابي‌هاي كارشناسي، تبيين و روشنگري را بيش از پيش باز كند.

 

حمايت شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از تيم هسته‌اي

درجلسه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از اقدام خردمندانه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي و به ثمر رساندن مذاكرات تجليل و بيانيه‌اي در حمايت ازتيم مذاكره‌كننده كشورمان تنظيم شد. به گزارش نامه نيوز، درمتن اين بيانيه آمده است: رويكرد گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان كه شعار دولت اصلاحات بود در اين مذاكرات ثمر داد. اين مذاكرات و دستيابي آن به نتيجه، الگويي براي جامعه جهاني خواهد بود تا از اين پس جنگ و لشكر‌كشي نظامي گزينه روي ميز براي حل منازعات و اختلافات كشورها نباشد. شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات لازم مي‌داند از تيم مذاكره‌كننده و نيز دولت تدبير و اميد كه زمينه اين رويكرد را فراهم كردند و نيز مقام معظم رهبري به خاطر حمايت موثر و بي‌دريغ از اين مذاكرات تشكركند. بدون ترديد اين توفيقات نياز به نگهداري و تداوم دارد و اين كار جز با همدلي و همزباني، ملت و دولت امكان‌پذير نخواهد بود. ما از همه طيف‌هاي سياسي، رسانه‌ها، نمايندگان مجلس و ساير اركان نظام مي‌خواهيم اين شعار را سر‌لوحه مواضع سياسي خود قرار دهند و در اين مسير سخت و دشوار كه جز با تدبير و درايت سپري نمي‌شود يار و همراه دولت و تيم مذاكره‌كننده باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون