• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3214 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين

متهم تحت تعقيب را شناسايي كنيد

پليس تهران به دنبال پيرزن خلافكار

 

پليس تهران از شهروندان خواست تا تصوير زني كه به شيوه بدل اندازي اقدام به سرقت كارت‌هاي عابربانك زنان مي‌كند را شناسايي كنند.
آغاز ماجرا
اواخر سال 1393، زني با مراجعه به كلانتري 161 ابوذر ماموران را در جريان سرقت كارت عابربانكش توسط زني ميانسال و برداشت دو ميليون و 400 هزار تومان پول از حسابش قرار داد.
پرونده در پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت به شيوه بدل اندازي» و به دستور شعبه هفتم دادياري دادسراي ناحيه 18 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات شاكي
شاكي پس از حضور در پايگاه هشتم پليس آگاهي در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: در مقابل دستگاه عابربانك شعبه ابوذر ايستاده بودم كه خانمي حدودا 50 ساله به بنده مراجعه كرد و به بهانه اينكه قصد برداشت پول از حساب عابر بانك خود را داشته اما دستگاه خودپرداز بيش از 200 هزار تومان به وي پرداخت نمي‌كند از من درخواست كرد تا از طريق انتقال پول از حساب عابربانكش به عابر بانكم، اين مبلغ را دريافت كند. با توجه به سن نسبتا بالاي اين خانم و براي كمك كردن، عابربانك را در اختيارش گذاشته و او نيز پس از انجام عمليات بانكي و در حالي كه جهت دريافت پول اقدام به گرفتن رمز عابربانك از من كرده بود، يك عدد كارت عابربانك را بازپس داد.
شاكي در خصوص نحوه اطلاع از برداشت پول از حساب عابر بانك خود نيز به كارآگاهان گفت: هنوز يك ساعت از اين ماجرا نگذشته بود كه نخستين پيامك در خصوص برداشت پول از حساب عابربانك برايم ارسال شد و اين در حالي بود كه من در خانه بودم. بلافاصله به سراغ عابربانك رفته و آنجا بود كه متوجه شدم عابربانكم به شيوه‌اي ماهرانه توسط اين خانم تعويض شده است. در كمتر از چند ساعت چندين پيامك برداشت پول از حساب برايم ارسال شد و تمامي پول‌ها از حساب برداشت شد.
شناسايي تصوير متهم
با توجه به شيوه و شگرد سرقت، كارآگاهان با بررسي تراكنش مالي حساب عابربانك مالباخته اطلاع پيدا كردند كه اين زن حدودا 50 ساله با مراجعه به بازار عبدل آباد و در چندين مرحله اقدام به خريد پارچه مخصوص پرده كرده است. در ادامه و با بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته، تصوير متهم توسط مالباخته شناسايي شد.
مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، با انتشار اين خبر از شهروندان خواست در صورت شناسايي تصوير متهم تا هرگونه اطلاعات خود درباره هويت، مخفيگاه و محل هاي تردد متهم را  از طريق شماره تماس 51055658 در اختيار كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي قرار دهند؛ همچنين از كليه شكات و مالباختگاني كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و موفق به شناسايي تصوير اين خانم شدند نيز دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شكايات خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان حـر، خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون