دريافت حق سرويس در رستورانها تخلف است
در حالي كه «حق سرويس» در سالهاي اخير به جزو جدانشدني فاكتور بسياري از رستورانها به خصوص رستورانهاي لوكس بدل شده، رييس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس، دريافت حق سرويس از مشتريان را خلاف قانون ميداند. در بسياري مواقع كه به رستورانها مراجعه ميشود، بررسي قيمت درج شده در منوي رستوران با قيمت نهايي فاكتور بسيار متفاوت است و حق سرويس به ميزان 10 تا 15 درصد، دليل تفاوت قيمت فاحش فاكتور و قيمت درج شده در منو است. در اين رابطه سيدعلي اصغر ميرابراهيمي - رييس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس گفت: دريافت حق سرويس خلاف قانون است و هر رستوراني كه به دريافت حق سرويس بپردازد مرتكب تخلف شده است. او ادامه داد: قيمت اعلامي در منو رستورانها با توجه به قيمت خريد كالاهاي مصرفي، هزينههاي جاري، دستمزد كارگر و نرخ سود رسمي براي فعاليت رستورانها تعيين شده است، از اين رو هيچ رستوراني حق دريافت حق سرويس از مشتريان را ندارد.
رييس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس بيان كرد: در صورتي كه واحد صنفي در اين زمينه مرتكب تخلف شود، مشتريان ميتوانند با مراجعه به اتحاديه يا سايت اين اتحاديه به ثبت شكايت بپردازند. با اين تفاسير ميتوان گفت كه بسياري از رستورانها به ويژه رستورانهاي لوكس سطح شهر با دريافت حق سرويس مرتكب تخلف ميشوند. در اين زمينه شهروندان در صورت برخورد با اين موضوع ميتوانند با ارايه فاكتور به اتحاديه مربوطه شكايت كنند.