• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4415 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۵ تير

دوچرخه‌سواري از نظر نمايندگان

علي مطهري: دوچرخه‌سواري به نظرم خوب است اما در تهران مسيرهاي جنوب به شمال آن چون سربالايي است رفت و آمدش سخت است اما غرب به شرق مشكلي ندارد. من در حد مسيرهاي كوتاه چند سال پيش دوچرخه‌سواري مي‌كردم. به‌طور كلي با اين موضوع موافق هستم و به نظرم اين اتفاق خوبي است.

حميدرضا حاجي‌بابايي: من خيلي با اين موضوع كه مسوولان با دوچرخه تردد كنند موافق هستم و حتي بسيار علاقه‌مندم كه اين كار را خودم هم انجام بدهم اما به دليل مشغله‌اي كه دارم نمي‌توانم اين‌ كار را بكنم. من معمولا در مسير به چند موضوع فكر مي‌كنم اگر بخواهم با دوچرخه رفت و آمد كنم قطعا با مشكل مواجه مي‌شوم.

قاسم ميرزايي‌نيكو: من پيرمرد 64 ساله چطور دوچرخه سوار شوم؟! اما به‌طور كلي با اين موضوع موافق هستم البته نه براي شو و نمايش بلكه براي آنكه اعلام كنيم بايد ماشين‌ها را خاموش و به داشتن هواي پاك كمك كنيم.

جهانبخش محبي‌نيا: من كاملا با اين موضوع كه مسوولان با دوچرخه به محل كار خود بروند موافقم. خودم هم در شهرستان حاضرم سوار دوچرخه شوم اما در تهران نه؛ دليلم هم اين است كه اولا مسيرها بسيار طولاني است و خطر تصادف‌ هم بيشتر است.

حسين نقوي‌حسيني: با اين نظر مسوولان، هر كسي كه مي‌تواند با دوچرخه به محل كارش برود موافق هستم اما شخصا نمي‌توانم دوچرخه‌سواري كنم چون معمولا كت و شلوار و لباس رسمي به تن دارم نمي‌توانم با دوچرخه تردد كنم البته گاهي پياده به مجلس مي‌آيم اما با دوچرخه نمي‌توانم.

پروانه سلحشوري: من با اينكه مسوولان مانند خيلي از كشورهاي ديگر با دوچرخه به محل كار خود بروند خيلي موافق هستم اما نه اينكه اين دوچرخه‌سواري از روي شو و نمايش باشد. اما اين را هم بگويم شايد اگر مسوولان به سمت رفت‌ و آمد با دوچرخه بروند فضا براي دوچرخه‌سواري زنان هم بيشتر فراهم شود.

حميده زرآبادي: در كل يك فرهنگ خوبي است كه مسوولان با دوچرخه به محل كار خود بروند اين موضوع باعث مي‌شود هم به سمت سلامتي بروند و هم هواي پاكي داشته باشيم. بنابراين من صددرصد با اين موضوع كه مسوولان با دوچرخه رفت‌وآمد كنند موافقم؛ حتي به نظرم بد نيست در ادارات مشوق‌هايي براي استفاده از دوچرخه در نظر گرفته شود. فقط نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه ما مسير دوچرخه‌سواري به اندازه كافي نداريم و لازم است براي آن برنامه‌اي در نظر گرفته شود همچنين درباره پاركينگ هم بايد تدبيري انديشيده شود. من شخصا حاضرم با دوچرخه به مجلس بيايم اگر اشكال نگيرند.

نصرالله پژمانفر: من با دوچرخه‌سواري مسوولان موافق هستم و خودم از كساني هستم كه اين موضوع را پيگيري مي‌كنم. البته اين را هم بگويم دوچرخه‌سواري نياز به يكسري مقدمات دارد از جمله مقدمات فيزيكي است و بخشي هم مقدمات فرهنگي است. مثلا در مقدمات فيزيكي با عرض يك متر باند دوچرخه‌سواري درست كردند كه اين فضاي كمي است و لازم است اين باند به يك متر و نيم افزايش پيدا كند. بخش ديگر مقدمات فرهنگي است؛ به عبارت ديگر اگر خانم‌ها مي‌خواهند در فضاي عمومي از دوچرخه استفاده كنند بايد مدلي در اين رابطه مطرح شود. در ارتباط با اينكه مردم بايد تشويق به دوچرخه‌سواري شوند بايد مقدماتي فراهم شود. من شخصا براي استفاده از دوچرخه محدوديت دارم.

عليرضا محجوب: اين كار بسيار خوبي است كه مسوولان با دوچرخه به محل كار خود بروند و به نظرم بايد به آن توجه شود. من شخصا دوچرخه دارم و تا 10 سال پيش با دوچرخه رفت و آمد مي‌كردم اما در حال حاضر معمولا پياده مي‌روم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون