وزير آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:
رتبهبندي معلمان قطعي است
وزير آموزش و پرورش درباره رتبهبندي معلمان گفت: رتبهبندي معلمان قطعي است و اعتبار لازم براي آن پيشبيني شده است.به گزارش ايلنا، محسن حاجيميرزايي، وزير آموزش و پرورش گفت: مسوولان آموزش و پرورش بايد به رابطه ميان اوليا و مربيان توجه و ارتباط موثري برقرار كرده و آن را به بهترين وجه ساماندهي كنند. البته مهمترين هدف ما در ارتباط با خانوادههاي دانشآموزان دريافت كمكهاي مالي نيست بلكه هدف تحقق اهداف واقعي تربيت است.حاجيميرزايي درباره گلايه برخي خانوادهها به خاطر حضور دانشآموزان اوتيسمي در مدارس عادي توضيح داد: اخيرا برآوردي از ميزان افراد مبتلا به اوتيسم داشتم و تعدادي كه در مدارس عادي و با نيازهاي ويژه تحصيل ميكنند را شناسايي كرديم بر همين اساس با وزير بهداشت رايزني كرديم تا غربالگري و شناسايي افراد در سنين كودكي از طريق وزارت بهداشت انجام شود. از اين رو با وزير بهداشت همكاري ميكنيم تا متناسب با شرايط فرصت آموزش به اين دانشآموزان افزايش پيدا كند زيرا ما معتقديم نمونههاي خوبي براي آموزش به كودكان مبتلا به اوتيسم وجود دارد.وزير آموزش و پرورش در خصوص بررسي وضعيت سرويس مدارس گفت: تاكنون كه اطلاعاتي از اختلال سرويس مدارس دريافت نكرديم، البته همانطوركه خانوادهها ميدانند در هفتههاي اول مهر تا كمي نظم ايجاد شود زمان خواهد برد و بر اين اساس مشكلاتي هم وجود دارد. با همكاري وزارت كشور و انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش برنامههايي براي حل مسائل در زمينه سرويس مدارس در نظر گرفته شده است.او درباره كمبود معلم در سال تحصيلي جديد و پيشنهاد استخدام معلمان حقالتدريسي اشاره كرد: ما براي رفع كمبود معلم روشهاي مختلفي داريم كه بخشي از آن از طريق اضافه تدريس معلمان رسمي موجود تامين ميشود. در جايي كه كمبودهاي ما از اين طريق جبران نشود قانون اجازه داده تعدادي از مربيان پيشدبستاني، آموزشدهندههاي نهضت سوادآموزي و معلم حقالتدريس را تبديل وضعيت كنيم. براي اين كار تمام اينها در نظر گرفته شده تا بر اساس نياز به كار گرفته شوند.حاجيميرزايي درباره رتبهبندي معلمان گفت: رتبهبندي معلمان قطعي است و اعتبار لازم براي آن پيشبيني شده است. به محض اينكه در دولت تصويب شود اجرايي خواهد شد.او درباره كاهش انواع مدارس گفت: ما در حقيقت همين دو نوع مدرسه دولتي و غيردولتي را داريم. آن مدارسي كه غيردولتي است در يك دوره زماني خاص بنا به اقتضائات موجود ايجاد شده است. بنابراين ميتوان براي حذف هر كدام از انواع مدارس غيردولتي كه شرايط استفاده از آن منقضي شده است اقدام كرد.