• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4511 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ آبان

خبر اول

الويري اعلام كرد

مخالفت شوراي عالي استان‌ها با طرح جدايي ري از تهران

رييس شوراي عالي استان‌ها جزييات اجلاس امروز اين شورا از جمله جدايي ري از تهران را تشريح كرد. به گزارش مهر، مرتضي الويري در حاشيه جلسه شوراي عالي استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در اين جلسه يكي از مسائلي كه با وزير راه و شهرسازي مطرح شد مربوط به ساختمان‌هاي شوراي عالي استان‌ها در استان‌هاي مختلف بود. متاسفانه نه در تهران و نه در ساير استان‌هاي ديگر شوراي عالي استان‌ها ساختماني ندارد و جلسات خود را در ساختمان استانداري يا فرمانداري برگزار مي‌كند كه در اين جلسه وزير راه موافقت كرد در تهران و ساير استان‌ها زمين‌هايي را براي احداث ساختمان‌هاي شوراي عالي استان‌ها فراهم كرده و در اختيار شوراها قرار بدهد.

رييس شوراي عالي استان‌ها ادامه داد: يكي ديگر از موضوعاتي كه در اين جلسه مطرح شد، مربوط به امنيت راه‌هاي حمل و نقلي بود و در واقع يكي از موضوعاتي كه به‌طور ويژه مورد تاكيد و پيگيري قرار دارد، توسعه
حمل و نقل ريلي در استان‌هاي مختلف است كه اين مساله نيز مورد توجه وزير راه و شهرسازي قرار گرفت.الويري افزود: موضوع بازآفريني شهري و نوسازي بافت‌هاي فرسوده از جمله مسائلي است كه در جلسه ديروز به‌ آن اشاره شد. دولت متعهد است سالانه ۲۷۰ محله را بازآفريني كند كه اين مساله نيز با همكاري مديريت شهري عملياتي خواهد شد.

پيش‌بيني دما و بارش نرمال براي آذر ماه

رييس مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي با اشاره به وضعيت دما و بارش در آذرماه گفت: بارش پاييزه به‌طور كلي در حد نرمال پيش‌بيني شده است. دماي كشور نيز در ماه آينده در حد نرمال خواهد بود.

احد وظيفه در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: دو موج بارشي وارد كشور شده است. يك موج پنجشنبه شب از شمال كشور وارد شده است و از روز جمعه موجب بارندگي مي‌شود. اين موج ساكن است و با حركت كند يا به اصطلاح «موج بسته» موجب بارندگي خوب طي يكشنبه و دوشنبه هفته آينده (۲۶ و۲۷ آبان ماه) مي‌شود.او با اشاره به ورود سامانه بارشي از غرب كشور اظهار كرد: فعاليت اين سامانه موجب مي‌شود براي جنوب غرب و غرب كشور بارندگي پيش‌بيني كنيم. در واقع تا دو هفته آينده دو سامانه كشور را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد.رييس مركز ملي خشكسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي درباره وضعيت دماي كشور در آبان‌ماه گفت: دماي ميانگين كشور در آبان‌ماه
۲.۵ درجه سانتيگراد خنك‌تر از ميانگين بلندمدت پيش‌بيني شده است. در مجموع در ماه‌هاي مهر و آبان دماي كشور نزديك به حد نرمال و تنها ۰.۳ درجه سانتيگراد كمتر از ميانگين بلندمدت بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون