• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4511 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ آبان

دكه خبر

عضو شوراي شهر تهران:

فرمانداري تهران دلايل مخالفت خود با زيست‌شبانه را اعلام كند

«حسن خليل‌آبادي» عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران از حضور معاون شهردار در صحن شورا براي پاسخ به ايرادات طرح ترافيك خبر داد.

«حسن خليل‌آبادي» عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص ارسال لايحه زيست‌شبانه به شوراي شهر تهران گفت: طرح زيست شبانه در كميسيون‌ها در حال بررسي است و قرار است طرح نهايي آن پايان آبان به شوراي شهر ارسال شود. او در پاسخ به اين سوال كه آيا فرمانداري تهران سرانجام موافقت خود را با طرح اعلام كرده است، اظهار داشت: فرمانداري اگر موافق طرح زيست شبانه نباشد هم بايد دلايل خود را مطرح كند اما فكر نمي‌كنم مشكلي باشد و آنها نيز موافقت مي‌كنند. اگر آنها ايراد بگيرند نيز حق‌شان است و ما ايرادهاي قانوني وارده از سوي فرمانداري را برطرف خواهيم كرد. خليل‌آبادي همچنين درباره آلودگي هواي تهران و شكست طرح ترافيك اظهار داشت: دو نظر درباره اين طرح وجود دارد، برخي معتقدند اين طرح باعث كاهش آلودگي هوا و برخي معتقدند باعث افزايش ترافيك و افزايش آلودگي هوا شده است.

 

هشدار پليس فتا در مورد كلاهبرداري درباره سهميه بنزين

سرهنگ رامين پاشايي، معاون اجتماعي پليس فتاي ناجا نسبت به سوءاستفاده مجرمان فضاي مجازي از طرح معيشتي دولت و سهميه‌بندي بنزين هشدار داد و توصيه‌هايي را به مردم ارايه كرد.

سرهنگ پاشايي در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره گفت: با توجه اجراي طرح حمايت معيشتي دولت و سهميه‌بندي بنزين احتمال وجود دارد كه افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پيامك يا ارسال پيام در شبكه‌هاي اجتماعي شهروندان را به سمت درگاه‌هاي جعلي و فيشينگ هدايت كرده يا از آنان كلاهبرداري كنند.او با بيان اينكه در اين شيوه كلاهبرداران اقدام به ارسال پيام‌هايي با موضوع‌هايي نظير «ثبت‌نام براي طرح معيشتي»، «ثبت‌نام سهميه يا كارت سوخت»، «افزايش سهميه سوخت مسافربرهاي اينترنتي» و ... كرده و در آن با قرار دادن لينكي از كاربران مي‌خواهند كه وارد يك سامانه شوند. در اين سامانه نيز يا صفحه‌اي جعلي براي سرقت اطلاعات كارت بانكي شهروندان ايجاد شده كه در اين صورت از كاربر خواسته مي‌شود تا در ازاي پرداخت مبلغ بسيار كم، در سامانه ثبت نام كند. غافل از اينكه هنگام واريز مبلغ اطلاعات كارتش كپي شده و مدتي بعد كلاهبرداران تمام موجود آن را برداشت خواهند كرد.پاشايي افزود: درحالت ديگر نيز مجرمان با ايجاد سامانه‌هاي جعلي تنها اقدام به كلاهبرداري از شهروندان كرده و در ازاي مبلغ دريافت شده خدماتي به آنان ارايه نخواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون