• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

تشكل‌ها

آباد كردن 2000 هكتار باغ رها شده چاي| رييس سازمان چاي از آباد كردن 2000 هكتار از باغات چاي رها شده سال‌هاي گذشته و ورود به چرخه دوباره توليد خبر داد. محمدولي روزبهان گفت: در سال گذشته با اقداماتي كه توسط دولت تدبير و اميد و حمايت همه مسوولان در زمينه چاي انجام شد شرايط بسيار مناسبي به وجود آمده و شاهد رونق دوباره صنعت چاي هستيم. اعلام به موقع قيمت خريد تضميني برگ سبز چاي در اسفند سال گذشته و افزايش ۲۱ درصدي آن نسبت به سال زراعي گذشته، پرداخت تسهيلات به زراعي و اجراي موفقيت آميز طرح به زراعي و تشكيل صندوق حمايت از صنعت چاي كشور با اعتبار حدود ۴۰ ميليارد تومان و مشاركت 25 هزار و 500 نفر از كشاورزان چايكار در عضويت آن از جمله اقدامات انجام شده در راستاي حمايت از صنعت چاي كشور ياد كرد.

منتظر رونق مسكن در ارديبهشت نباشيد| رييس انجمن صنفي انبوه‌سازان مسكن خوزستان گفت: بازار مسكن همچون ماه گذشته در ركود است و رونقي در آن ايجاد نشده است. فرشيد پورحاجت اظهار كرد: در فروردين و ارديبهشت معمولا نبايد انتظار رونق در بازار مسكن را داشت اما انتظار مي‌رود در فصل تابستان جهش‌هايي در اين بازار ديده شود. مردم تمايل دارند پول خود را در بانك‌ها به‌عنوان سپرده سرمايه‌گذاري كنند و رغبت چنداني به سرمايه‌گذاري و خريد مسكن ندارند كه اين موضوع يكي از دلايل ركود بازار مسكن به شمار مي‌آيد. با كاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي، مي‌توان پول‌ها را از بانك‌ها، خارج و به سمت سرمايه‌گذاري در صنعت ساختمان هدايت كرد.

صادرات تخم‌مرغ ركورد زد| مديرعامل اتحاديه مرغداران مرغ تخم‌گذار از خريد تضميني تخم مرغ در سال جاري خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود 70 هزار تن تخم مرغ به كشورهاي مختلف صادر شد كه 80 درصد بيشتر از سال ماقبلش بود. رضا تركاشوند، اظهار كرد: بيشترين حجم صادرات تخم مرغ به كشورهاي همسايه مانند افغانستان و عراق صورت گرفت و مابقي آن به ديگر كشورها از جمله تاجيكستان، آذربايجان، تركمنستان، عمان، ارمنستان، بحرين و... صادر شد. در تلاش هستيم تا ركورد صادرات تخم مرغ را با تزريق سرمايه 50 ميليارد توماني صنعت طيور بزنيم، چرا كه پتانسيل صادرات 100 هزار تني تخم مرغ در سال جاري نيز وجود دارد. البته با مذاكراتي كه با مسوولان وزارت جهاد كشاورزي صورت گرفته اين سرمايه 50 ميليارد توماني تا هفته آينده به صندوق حمايت از صنعت طيور بازمي‌گردد و با استفاده از اين اعتبار مي‌توانيم به توسعه صادرات تخم مرغ اميدوار باشيم.

دامپزشكي مسوول جلوگيري از عرضه گوشت بوفالو است|رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي گفت: گوشت بوفالو صنعتي است و قابل مصرف مستقيم نيست لذا بايد در فرآورده‌هاي گوشتي به كار برده شود وعرضه آن در چرخه مصرف مستقيم تخلف است كه سازمان دامپزشكي مسوول آن است و در صورت تخلف بايد برخورد قانوني صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون