• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

چهره‌ها گزارش وزير كشور را چگونه ارزيابي كردند؟


گروه سياسي| وزير كشور در پاسخ به ادعاهايي كه تاكنون در مورد ورود پول‌هاي كثيف به انتخابات داشته است در جلسه علني روز گذشته مجلس، نه‌تنها آن را فقط يك هشدار قلمداد كرده بلكه حرف‌هاي منعكس شده از خود در رسانه‌ها را تحريف دانسته است. در خصوص اين اظهارات رحماني فضلي و اينكه آيا اين نحوه پاسخگويي به نمايندگان ملت، نشان از عقب‌نشيني وي از مواضع قبلي خود دارد يا خير، نظر چند تن از چهره‌هاي سياسي را جويا شده‌ايم كه در ادامه مي‌آيد:

 

اشتباه راهبردي وزير كشور

جواد حق‌شناس

اگر حرف وزير كشور در خصوص پول‌هاي كثيف را در اين چارچوب كه مدعي مي‌شود سخنان وي توسط رسانه‌ها تحريف شده را درست تلقي كنيم، پس چرا بعد از انعكاس سخنان وي در رسانه‌ها هيچ‌گونه تكذيبيه‌اي از سوي اين وزارتخانه صادر نشده است؟ حتي زماني كه علي لاريجاني تذكري در اين خصوص به وزير كشور داده بودند اما باز هم رحماني فضلي پيگير سخنان خود بوده و بر مواضع خود در مورد ورود پول‌هاي كثيف به عرصه انتخابات اصرار داشتند. متاسفانه رسانه‌ها اين‌بار نيز بي‌جهت قرباني شده‌اند. با پيشينه‌اي كه از وزير كشور در خصوص صحبت از پول‌هاي كثيف وجود دارد، بيشتر موافق اين نظرم كه اين اظهارات عقب‌نشيني بوده است. حال به دليل فشار مجلس باشد يا دليل ديگر. بيان اين‌گونه مطالب و بعد از آن عقب‌نشيني، اصلا به نفع جايگاه دولت نيست. اين اظهارات را يك اشتباه راهبردي براي دولت و وزير مي‌دانم كه قطعا آثار سوئي در حوزه عملكردي وزارتخانه خواهد داشت.


عدم شجاعت در بيان وزير

كاظم اكرمي

جاي بسي تعجب است كه وزير كشور مطالبي را كه تاكنون به آن اشاره كرده و چندين بار نيز در محافل گوناگون اقدام به تكرار آن كرده‌اند اكنون در مقام پاسخگويي به مجلس، آن را تحريف رسانه‌ها مي‌دانند. با اين نحوه سخنان، كاملا مشهود است كه وي از مواضع خود بنا به هر دليلي عقب‌نشيني كرده‌ است و موضوع را به مسائلي همچون مواد مخدر و قاچاق كشاندند و تمامي صحبت‌هاي گذشته خود را هشدار ناميده‌اند. چه خوب است كه در عالم سياست افراد وقتي مطالبي را بيان مي‌كنند شجاعت لازم براي اثبات آن را نيز داشته باشند يا حداقل بر غيرعلني بودن جلسه بيشتر تاكيد مي‌كردند تا بتوانند صراحتا حرف‌هاي خود را بيان كنند. اگر سياستمداري اسناد محكمي در اثبات حرف‌هاي خود ندارد پس چرا بايد مطالبي را بيان كند؟ اگر فردي شهامت حرف زدن ندارد، چرا بايد چندين بار مواضع خود را بيان كرده و در مواجهه با مجلس همه آن را تكذيب كند؟ مستند حرف بزنند تا عقب‌نشيني هم نكنند.


باز هم ظلم به رسانه‌ها

محمدعلي ابطحي

سخنان وزير كشور در پاسخ به ادعاهايي در زمينه ورود پول‌هاي كثيف به عرصه انتخابات را  كه در صحن علني مجلس بيان شد بيشتر از اينكه عقب‌نشيني بدانم متهم كردن رسانه‌ها مي‌دانم. قرباني كردن رسانه‌ها به هر مناسبتي بدترين امر غيراخلاقي است. اگر اين اتفاق كه وزير كشور از آن ياد مي‌كند توسط همه رسانه‌ها انجام شده باشد وظيفه وزارت كشور بوده كه همان روز اعلام كند. چرا فشارهاي يك مجموعه سياسي در مجلس را روي دوش رسانه‌ها بگذاريم؟ اين رفتاري است كه متاسفانه از زمان دولت قبل آغاز شده است. رفتاري كه به جاي تصحيح اشتباه از كلمه تكذيب نهايت استفاده را كرده‌اند. گويا رسانه‌ها اشتباه كرده‌اند كه اين‌بار هم حرف زده شده توسط يك مقام سياسي را تحمل كنند. رسانه‌ها مي‌توانند مدعي اين ستم شوند و از مقامات كشور توضيح بخواهند. البته رسانه‌هايي كه بتوانند مدعي اين امر بشوند خيلي كم است. اگر مقامات مسوول اشتباهي كرده‌اند بهتر است شجاعانه اعتراف كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون