• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

با حضور مردم و مسئولان انجام شد

رونمایی از تندیس سرلشکر شهید خلبان یاسینی در آبادان

با حضور جمع کثیری از مردم آبادان و خرمشهر و مسئولان کشوری و محلی، از تندیس امیر سرلشکر شهید خلبان «علیرضا یاسینی» به همراه ماکت جنگنده هواپیمای اف 4 در محل میدان شهید یاسینی (فلکه فرودگاه) رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری آبادان، شهردار آبادان در این آئین اظهار کرد: شهید یاسینی رکورددار پرواز در دوره هشت سال دفاع مقدس بود که بیش از 90 عملیات برون مرزی در عراق را به انجام رساند.
دکتر محمودرضا شیرازی افزود: شهید یاسینی با انجام بیش از 2 هزار و 700 سوتی پرواز، دو نشان لیاقت را از دست فرماندهی کل قوا دریافت کرد.
وی با اشاره به برگزاری یادواره شهید یاسینی و 66 شهید هوانیروز خوزستان در بهمن ماه سال گذشته در سینما نفت آبادان عنوان کرد: قرار بود تا آئین رونمایی از تندیس و هواپیمای اف 4 نیز در همان روز انجام شود که به دلیل تاخیر در آماده سازی به دلیل شرایط بد آب و هوایی، این کار امروز صورت گرفت.
شهردار آبادان تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در قالب ساخت تندیس و یادمان شهیدان از سال 90 در دستور کار شهرداری و شورا قرار داشت، آنهم در شهری مانند آبادان که 4 هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
شیرازی یادآور شد: در هماهنگی که با بنیاد شهید داشتیم به نام شهید سرلشکر یاسینی برخوردیم که پس از گفت‌وگو و مشورت با امام جمعه و اعضای شورای شهر قرار شد تا پس از برقراری ارتباط با خانواده این شهید کار ساخت تندیس شهید یاسینی را نیز به انجام برسانیم.
وی گفت: پس از برقراری ارتباط با خانواده شهید کار هماهنگی برای انتخاب تصویر و ساخت آغاز شد، از نکات حائز توجه در این خصوص همراهی و حضور پر رنگ نیروی هوایی در این زمینه بود.
شیرازی افزود: برای ساخت تندیس به همراه ماکت هواپیمای اف 4 مبلغ 100 میلیون تومان هزینه شده است، تندیس هواپیما با مشارکت نیروی هوایی انجام شد و شهرداری 60 میلیون تومان برای ساخت تندیس شهید هزینه پرداخت کرد.
شهردار آبادان اظهار کرد: همچنین به منظور محوطه سازی و ساخت سکو در میدان شهید یاسینی (محل نصب تندیس و هواپیما) مبلغ  200 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه روستای خرخره محل زادگاه شهید والامقام سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی است، تصریح کرد: همچنین تندیس دیگری با ژست دیگری از شهید ساخته و در محل این روستا برای آشنایی راهیان نور نصب شده است.
به گفته شیرازی، موضوع تغییرنام روستای خرخره به نام یاسینی از سوی فرمانداری ویژه آبادان در دست پیگیری است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون