• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

خبر كوتاه

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی:

«شهید یاسینی» هیچ توقعی از انقلاب نداشت

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: «شهید یاسینی» هیچ توقعی از انقلاب نداشت.
امیر سرتیپ ستاد ناصر آراسته با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مردم شهرهای آبادان و خرمشهر و قدردانی از تلاش همگان در انجام این کار اظهار کرد: شهید یاسینی فردی کم توقع و پرکار بود که هیچ چیزی را به نظام تحمیل نمی‌کردند و هر آنچه بود را برای انجام موفقیت آمیز عملیات‌ها طلب می‌کرد.
رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی تصریح کرد: در آن زمان، بحث کمبود قطعات را مطرح کردم، که شهید یاسینی به واسطه نجابتشان به آرامی در گوش همکار کنار دستی‌اش سخنی گفت و من که متوجه گفت‌‌وگوی وی شدم، او را مخاطب خود قرار دادم.
آراسته یادآور شد: بار دیگر موضوع کمبود قطعات را مطرح کردم و از شهید یاسینی خواستم تا اگر نظری دارد، مطرح کند.
وی در ادامه گفت: یاسینی با صدایی آرام و متین در پاسخم گفت «ما با موتورهایمان نمی‌پریم با قلب‌هایمان می‌پریم، شما نگران نباشید».
رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: حسن صورت و سیرت شهید یاسینی، منطق، استدلال، کم حرفی و علنی سخن گفتن او همه ما را قانع کرد که می‌توانیم بر دشمن پیروز شویم.
آراسته در پایان افزود: یاسینی در عملیات مروارید نیز به همراه شهید دوران از نیروهای اصلی و محوری در عملیات به شمار می رفت، فردی بی‌ادعا و جسور که هیچگاه از خود نگفت مگر آنکه ما از مردم در خصوص سجایای اخلاقی او شنیدیم.

 

فرزند شهید یاسینی:

شهید یاسینی با وجود 55 درصد جانبازی همچنان در رکاب رهبری بود

 فرزند شهید یاسینی گفت: شهید یاسینی با وجود داشتن 55 درصد جانبازی اما همچنان در رکاب رهبری بود.
بهروز یاسینی اظهار کرد: شهید علیرضا یاسینی فرزند آبادان بود که تحصیلات ابتدایی تا متوسطه خود را در این شهر به پایان رساند.
وی با اشاره به ورود پدرش به دانشکده خلبانی در سال 1348 افزود: در جنگ تحمیلی هر‌گاه که پدرم به سوی عراق پرواز داشت به هنگام عبور از آبادان در سطح پائینی حرکت می‌کرد و پس از گذر از فراز نخلستانهای شهر با خواندن آیاتی از کلمه الله مجید از مرز عبور می‌کرد.
وی اظهار کرد: شهید یاسینی، شهیدی بود که مقام معظم رهبری برای او اشک ریخت، یاسینی فردی مومن، صمیمی، حاذق و پرتلاش بود و این مسائل سبب شد تا مقام معظم رهبری به وی امید‌ها داشته باشد.
فرزند شهید یاسینی تصریح کرد: پدرم در دوران جنگ تحمیلی با دو هزار و 759 سوتی پرواز جنگی پس از سرلشکر مناعت طبع، رده دوم را در اختیار داشت، هنگامی که از وی دلیل پروازهای زیادش را پرسیدند مرخصی رفتن دوستانش را بهانه‌ای برای این کار عنوان می‌کرد.
بهروز یاسینی یادآور شد: پدرم خود را متعلق به فرد و یا گروه خاصی نمی‌دانست بلکه معتقد بود که باید برای هر آنکس که قلبش برای ما می‌تپد از جان گذشت و خون خود را نثار کرد.
وی با بیان اینکه پدرم در زمان شکل‌گیری انقلاب نیز فعالیت‌های ضد‌استکباری زیادی را به انجام رساند، گفت: شهید یاسینی با وجود داشتن 55 درصد جانبازی اما همچنان در رکاب رهبری بود و با دشمنان بعثی به مقابله می‌پرداخت.
وی با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، از تمامی دست‌اندرکاران ساخت تندیس شهید یاسینی به ویژه شهرداری، شورا اسلامی شهر و امامت جمعه آبادان قدردانی کرد.
در پایان این آئین، 10 لوح زرین منقش به تصویر شهید یاسینی از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به دست اندرکاران ساخت این تندیس اهدا شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون