• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

امام جمعه آبادان:

صدور انقلاب به سایر کشورها در حقیقت صدور تفکرات ناب اسلامی است

امام جمعه آبادان گفت: صدور انقلاب به سایر کشورها در حقیقت صدور تفکرات ناب اسلامی به آن کشورهاست که مشتاق دریافت آن هستند. حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در آئین رونمایی از تندیس شهید والامقام امیر سرلشکر خلبان «علیرضا یاسینی» اظهار کرد: حرکت شهید یاسینی و امثال وی باعث شد تا ما امروز برکات آن را در عراق، سوریه، لبنان و یمن ببینیم، این جوشش خون شهدا است.
وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) معتقد بودند که آزادی واقع شده در خرمشهر و کار کردن در آبادان الهی بوده است.
امام جمعه آبادان با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب به عنوان ماه ذکر، دعا و مناجات بر احوال دل و اتصال بین خلق و خالق تصریح کرد: خرسندیم كه امروز در جایی برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای نیروی هوایی به‌ویژه شهید یاسینی که خداوند به وی چنین نظر کرده و برای تجلیل از تمام شهدای نیروی هوایی خوزستان، گردهم آمده‌ایم. ابراهیمی‌پور با قدردانی از همراهی و پیگیری مستمر فرزند شهید یاسینی در تحقق این امر یادآور شد: فرزند شهید یاسینی، متاثر از وجود امام زین العابدین است که نقش تبلیغ عاشورا را پس از آن واقعه بر عهده داشت، اگر پس از واقعه عاشورا تبلیغی نمی شد به طور قطع حقایق این واقعه تلخ و ناگوار به دیگران منتقل نمی‌شد و همه چیز همان جا خاتمه می‌یافت.
وی با اشاره به اینکه آبادان دارای هفت خلبان و 19 سرباز هوایی شهید است، خوزستان 66 شهید همافر دارد، افزود: پیچیده شدن عطر وجود شهدا در فضای این کشور سبب مصون ماندن آن از چشم بدخواهان شده است.
امام جمعه آبادان با بیان اینکه پیش‌تر مردم از تلاش‌ها و حرکت‌های الهی نیروی هوایی اطلاعی نداشتند، گفت: پس از برگزاری یادواره شهدای هوانیروز خوزستان در بهمن‌ماه سال گذشته در آبادان، به اذعان مردم، آنان اطلاعات و درس‌های زیادی از این عزیزان گرفتند.
ابراهیمی‌پور در پایان، با قدردانی از همراهی و همدلی شورا و شهرداری در راستای اقدام به ساخت تندیس شهید یاسینی، ماکت هواپیمای وی و نامگذاری بلوار منتهی به این میدان به نام این شهید والامقام تصریح کرد: امید می‌رود تا همواره در مسیر شهدا  گام برداریم و شرمنده آنان نشویم.
در ادامه این برنامه حمید حنظل عیدانی، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ضمن ابراز امیدواری بر انجام این کار اظهار کرد: ساخت تندیس شهید یاسینی و امثال وی در حقیقت جزیی از وظایف شورا و شهرداری به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: وجود امنیت، آسایش و محیطی راحت برای انجام فعالیت‌های روزمره آن هم در شهرهای مرزی همچون آبادان و خرمشهر، حاصل رشادت‌ها و دلاورمردی‌های کسانی هستیم که خونشان را به این شهر و مردمانش هدیه کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: شهید یاسینی و یاسینی‌ها ستاره‌های درخشان آسمان نظام جمهوری اسلامی هستند.
حنظل عیدانی یادآور شد: مقاومت آبادان به عنوان نماد مقاومت ایران اسلامی بخشی از زندگی روزمره ما است.
وی خطاب به آن دسته از افراد و ارگان‌هایی که در مباحث فرهنگی فعالیت دارند، گفت: به طور سالانه مباحث فرهنگی به ویژه گرامیداشت‌های یاد و نام شهدا باید گرامی داشته شود.
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با ارزشمند خواندن اقدام در زمینه تدارک برنامه‌هایی برای نگه داشتن یاد و خاطره شهدا خاطرنشان کرد: امیدواریم تا در زمینه صادرات فرهنگ به‌ویژه فرهنگ مقاومت و شهدا نقش مهمی را ایفا کنیم.
حنظل عیدانی بیان کرد: قصد داریم تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم و فاصله نسل جوان با بحث دلاوری‌ها و رشادت‌ها شهدایمان را کم کنیم تا همگان بدانند که چه کسانی تلاش کردند تا ما امروز آسوده باشیم.
وی در پایان، از امام جمعه و شهردار آبادان به لحاظ همراهی و همگامی در انجام این اقدام (ساخت تندیس شهید سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی و ماکت هواپیمای جنگنده اف 4 وی)  قدردانی کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون