• ۱۴۰۳ يکشنبه ۶ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3232 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت

راهبرد 94 ايران‌خودرو

توليد با نشان ايراني و توسعه صادرات

راهبرد گروه صنعتي ايران خودرو در سال 94 بر مبناي سياست هاي كلي و اجرايي اقتصاد مقاومتي با تكيه بر توسعه محصول با برند ملي، ‌توليد صادرات محور و همكاري مشترك با خودرو سازان جهاني به صورت برد – برد ترسيم شده است.با توجه به نامگذاري سال 94 به عنوان سال «دولت و ملت، هم دلي و هم زباني» گروه صنعتي ايران خودرو در كنار دولت گام هاي موثري براي خدمتگزاري بهتر به ملت ايران بر مي دارد. اين گروه صنعتي براي تحقق منويات مقام معظم رهبري در زمينه توسعه استقلال صنعتي، رهايي از اقتصاد نفتي و توسعه صادرات در اين سال برنامه هاي مدوني را به اجرا در خواهد آورد.بر همين اساس سه محصول جديد در مركز طراحي محصول و پلاتفرم ايران‌خودرو در دست طراحي است و يكي از اين محصولات بين آذر و دي ماه 94، يكي ديگر اواخر سال تا ارديبهشت سال بعد و ديگري سه ماه بعد از آن به توليد انبوه مي‌رسد. به اين ترتيب در دو سال و نیم باقي مانده  از اين دولت، سه خودروي ملي اضافه خواهد شد.

 گروه صنعتي ايران‌خودرو برنامه توليد 660هزار دستگاه خودرو در سال94 را در برنامه دارد

ارتقاي كيفيت محصول يك راه بي پايان است و كيفيت بستگي به شرايط فضاي كسب و كار، ورود تكنولوژي هاي صنعتي و سرمايه گذاري دارد.برنامه ریزی های كيفي گروه صنعتي ايران خودرو به گونه اي طرح ریزی شده است كه باید خودروي توليدي تا 20 هزار كيلومتر مشكل نداشته باشد. اين اقدام ابتدا از 10 هزار كيلومتر شروع شده، سپس 15 هزار و بعد از آن به 20 هزار کیلومتر افزايش مي يابد. بررسي و شناخت شاخص‌ها و اهداف كيفيتي در سطح خودروسازان جهاني از مهم‌ترين رويكرد كيفيت در گروه صنعتي ايران‌خودرو براي تعيين و تدوين برنامه‌ها است همچنين سلامت قطعات ورودي، محصول نهايي و آنچه به دست مشتري مي رسد، رويكرد مهم ديگري است كه در زنجيره فرآيندهاي توليد تا فروش به اجرا درخواهد آمد.


همچنین گروه صنعتي ايران خودرو براي صادرات 30 هزار دستگاه انواع خودروی سواري به بازارهاي بين المللي در سال 94 برنامه دارد. سهم برند ملي ايران‌خودرو در سبد صادرات چشمگير است و در حال حاضر سمند و سورن به كشورهاي عراق، آذربايجان، ساحل عاج و ونزوئلا صادر مي شود. برنامه صادراتي ايران خودرو براي سال گذشته 20 هزار دستگاه بود، اين در حالي است كه به دليل تحريم ها، نوسانات ارزي و مشكلات گشايش ال سي از اين ميزان صادرات هفت هزار دستگاه تحقق يافت.گروه صنعتي ايران خودرو موفق به كسب تاييديه موسسه استاندارد تونس براي صادرات رانا به اين كشور شد. اين گروه صنعتي همچنين به دنبال شروع فعاليت مجدد در مصر است و در حال رايزني براي صادرات خودرو به الجزاير نيز هست. سياست ايران خودرو فعال نگه‌داشتن چهار سايتي است كه قبلا در آنجا سرمايه‌گذاري شده و این فعالیت در قالب ارایه خدمات فني و مهندسي و ارسال قطعات سي كي دي است. همچنين در صادرات محصول به كشورهاي آذربايجان، عراق و اوكراين مزيت نسبي وجود دارد.


هدف اين گروه صنعتي در سال 94 افزايش سه رتبه اي رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش اين شركت است و تمام ساز و كارهاي لازم براي اين امر تدارك ديده شده است. اين درحالي است که با توجه به تمام تلاش هاي صورت گرفته براي جلب رضايت مشتريان از خدمات پس از فروش در دو سال اخير هنوز به سطح استانداردهاي جهاني در اين حوزه نرسيده اما در سال 94 براي تحقق آن اهتمام ويژه می شود.


 مقرر شده است شركت مشتركي به صورت 50 – 50 با پژو تشكيل شود كه آغاز توليد آن با 40 درصد خودكفايي باشد و 30 درصد محصولات آن صادر شود. زنجيره تامين در اين مشاركت، برعهده ساپكو است تا براي سازندگان كار ايجاد شود. اين يك قرارداد بي نظير در تاريخ صنعت خودروي ايران است.

گروه صنعتي ايران خودرو برنامه هفت ساله توسعه محصول از طراحي تا توليد با حمايت بخش خصوصي را تدوين كرده است. برنامه راهبردي توسعه محصول گروه صنعتي ايران خودرو در بخش هاي طراحي بدنه خودرو، قالب سازي، مجموعه هاي تعليق، قواي محركه، تريم داخلي خودرو و بخش الكترونيك تدوين و ابلاغ شده است.ايجاد و تقويت پتانسيل هاي داخلي در فرآيند توسعه محصول، از طراحي تا توليد محصول جديد، هم راستا با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي يكي از محورهاي موثر در آينده صنعت خودروی كشور است.گروه صنعتي ايران خودرو، حمايت از بخش خصوصي در طراحي، توليد خودرو و مجموعه ها و قطعات به منظور ارتقای فرآيند طراحي و توسعه محصول جديد را سرلوحه امور خود قرار داده است.در استراتژي هفت ساله توسعه محصول در گروه صنعتي ايران خودرو، حمايت از تاسيس سه شركت طراحي بدنه خودرو، پشتيباني از تاسيس پنج شركت جديد قالب‌سازي و حمايت از تاسيس پنج شركت براي طراحي مجموعه تعليق و اكسل و 10شركت جديد يا توسعه فعلي توليد كننده قطعات مجموعه تعليق به چشم مي خورد.حمايت و پشتيباني از تاسيس پنج شركت توليد كننده قطعات گيربكس، پشتيباني از تاسيس يك شركت توليد‌كننده گيربكس و حمايت از تاسيس سه شركت جديد براي طراحي تريم داخلي خودرو و پشتيباني از تاسيس شركت‌هاي جديد درخصوص الكترونيك خودرو از ديگر برنامه هاي راهبردي هفت ساله مهندس يكه زارع در خصوص توسعه محصول است.همچنين استقرار نظام رده‌بندي در زنجيره تامين ايران خودرو براي رقابت پذيري و ارتقاي سطح كيفي توليد قطعات از جمله راهبردهاي مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون