• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3232 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت

زدن ده‌ها ضربه چاقو به مقتول

قتل صاحبخانه هنگام سرقت مواد غذايي

اعتماد|  فردي كه هنگام سرقت «مواد غذايي» از خانه مردي مسن، او را با ده‌ها ضربه چاقو به قتل رسانده بود از سوي پليس شناسايي و دستگير شد.
رسيدگي به اين پرونده از شامگاه يكم ارديبهشت امسال با گزارش وقوع يك فقره درگيري در واحدي مسكوني در خيابان وليعصر تهران به كلانتري 105 سنايي آغاز شد. ماموران كه خود را به سرعت به محل حادثه رسانده بودند با پسري 30 ساله روبه‌رو شدند كه يك قبضه چاقو به دست داشت و با لباسي خونين در حال فرار از محل نزاع بود كه به اين ترتيب عمليات تعقيب و گريز آغاز و متهم توسط ماموران دستگير شد.
همزمان پسري جوان به سمت ماموران آمد و به آنها گفت كه متهم دقايقي پيش با دايي‌اش درگير شده و او را به قتل رسانده است. به اين ترتيب متهم به پليس آگاهي منتقل و پس از تشكيل پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «قتل عمد» رسيدگي به آن در اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ آغاز شد. با تشكيل پرونده، خواهر مقتول كه در طبقه سوم ساختمان محل وقوع قتل زندگي مي‌كرد به كارآگاهان گفت: در خانه بودم كه صداي داد و فرياد برادرم را از واحدش شنيدم. بلافاصله با پسرم تماس گرفتم و از او خواستم كه به خانه بيايد و بعد از آن هم با پليس تماس گرفتم. خواهر‌زاده مقتول نيز به كارآگاهان گفت: وقتي مادرم با من تماس گرفت سريع خودم را به ساختمان رساندم. وقتي وارد شدم متهم، روبه‌رويم ظاهر شد كه لباسش خونين و مالين بود. قصد فرار داشت كه من با او درگير شدم. او حتي چاقويي كه همراه داشت را چند بار به سمت من پرتاب كرد و موفق شد به سمت بلوار كشاورز فرار كند كه ماموران سر رسيدند و او را دستگير كردند.
با ثبت اظهارات شاكيان پرونده، بازجويي از متهم آغاز شد. او كه قصد گمراه كردن ماموران را داشت، قتل را گردن يكي از دوستان خود انداخت و به ماموران گفت: من كسي را نكشته‌ام. روز حادثه به همراه يكي از دوستانم به نام اشكان به محل حادثه رفتم. او براي مقتول مقداري مواد مخدر برده بود اما ناگهان با هم درگير شدند و اشكان او را به قتل رساند. من هم كه ترسيده بودم مي‌خواستم فرار كنم كه دستگير شدم اما اشكان فرار كرد.
اظهارات ضد و نقيض متهم در حالي بود كه شاكيان پرونده اعتياد مقتول را رد كرده بودند. بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته خارج از ساختمان و چند مركز خريد در محدوده وقوع قتل نيز نشان مي‌داد كه در لحظه وقوع حادثه هيچ فرد ديگري همراه متهم نبوده و او قصد منحرف كردن مسير تحقيقات را دارد. همزمان اشكان كه از سوي ماموران شناسايي شده بود با انتقال به پليس آگاهي به ماموران گفت كه 10 سال است از متهم خبري ندارد و در روز حادثه هم در خانه بوده است. به اين ترتيب ماموران اشكان را با متهم روبه‌رو كردند كه باعث شد تا متهم به قتل اعتراف كند.
او به ماموران گفت: پنج سالي مي‌شد كه به خاطر سرقت‌هايي كه انجام داده بودم، همسرم از من جدا شده بود. حدود سه ماهي هم بود كه در خوابگاه روبه‌روي محل وقوع قتل زندگي مي‌كردم. در اين مدت هم به سرقت وسايل هم‌خوابگاهي‌هايم اقدام كرده بودم كه وقتي مدير خوابگاه فهميد من را اخراج كرد. من جايي نداشتم بروم اما در طول مدتي كه در خوابگاه بودم از خالي بودن چند واحد ساختمان محل وقوع قتل باخبر شده بودم. من متوجه شده بودم كه در يكي از واحدهاي ساختمان يك پيرمرد و در واحدي ديگر يك مادر و پسر زندگي مي‌كنند. سي‌ام فروردين امسال وقتي از خوابگاه اخراج شدم، خودم را مامور اداره گاز جا زدم و وارد ساختمان شدم. بعد از آن در آنجا ماندم و دو شب هم در طبقه پنجم ساختمان زندگي كردم. در اين مدت هم از واحد مقتول مواد غذايي و پتو مي‌دزديدم.
متهم در تشريح روز حادثه گفت: روز حادثه هم مي‌خواستم مقداري مواد غذايي از خانه مقتول بدزدم كه با مقتول روبه‌رو شدم. او شروع به سر‌و‌صدا كرد و مي‌خواست مانع فرارم شود كه من هم با چاقويي كه در جيب داشتم چند ضربه به گردن و پهلويش زدم و وقتي او به زمين افتاد مي‌خواستم فرار كنم كه با خواهرزاده‌اش روبه‌رو شدم و بعد از آن هم ماموران دستگيرم كردند.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به مرگ مقتول به دليل اصابت ده‌ها ضربه چاقو، از صدور قرار بازداشت موقت براي متهم و ادامه تحقيقات تكميلي خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون