• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4553 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

قاسم سليماني اسطوره ملي ايران

نيوشا طبيبي

اين سوي دنيا، در اين خطه غرب آسيا كه ملت‌ها مجهز به ابزاري مانند سينماي هاليوود يا شبكه‌هاي خبري دروغ‌پرداز جهاني مانند فاكس و امپراتوري روپرت مورداك نيستند، كسي به سادگي لقب قهرمان نمي‌گيرد، بي‌جهت و بي‌پايه، تصويرش بر سينه و ديوار نمي‌نشيند. در غرب از آدمكش‌هاي حرفه‌اي نژادپرست ارتش‌هاي‌شان در هاليوود، قهرمانان آزادي و رهايي مي‌سازند و داستان‌هاي دروغيني از مقابله آنها با نيروهاي شر مي‌سرايند. اين قهرمانان دروغين در حد فروش همان فيلم‌ها مي‌مانند و چند سال بعد فراموش مي‌شوند و عقلاي عالم هرگز دروغ‌هاي بزرگ هاليوود و دستگاه تبليغاتي غرب را باور نمي‌كنند.

در شرق، در منطقه‌اي كه ما زندگي مي‌كنيم، نه تنها مورد هجوم و حقد و دشمني امپراتوري نژادپرست و انسان‌ستيز تبليغات سرمايه‌داري غرب هستيم بلكه بي‌عملي و ‌بدسليقگي و معمولا شعارزدگي دستگاه تبليغاتي خودي هم صداي ما را وارونه به جهان مي‌رساند. در طول تاريخ هم كم و بيش چنين بوده. ما ايرانيان چندان عادت به تاريخ نويسي نداشته‌ايم. ما كورش و بسياري از قهرمانان ملي خود را از متون يوناني باز شناختيم. آنها توانستند سرداران خود را كه عالمي را به آتش كشاندند قتل‌عام كنند، نجات‌دهنده انسانيت و قهرمان و مبارز با بربرها - يعني ما طلايه‌داران تمدن - جا بزنند. تاريخ اما معجزه مي‌كند، چهره درخشان قهرمانان ملي ايران از زير غبار سنگين دروغگويي‌هاي دشمنان تلالو انوار خود را به قرن‌ها بعد و به روزگار ما رساند.

قهرمانان ما تبديل به اسطوره‌هاي شكست‌ناپذيري شدند كه از پس سي قرن خبر رشادت‌ها، آزادي‌بخشي‌ها، مودت‌ها و مهرباني‌ها و رفتار انساني و اخلاقي آنها با ملت‌هاي تحت ستم، حتي آنها كه مغلوب ما شده بودند، به مامروزي‌ها رسيد.

آن سرداران و قهرمانان، نه تنها به پاداش رفتار اخلاقي و الهي خود نامي ماندگار يافتند، بلكه هاله‌اي از تقدس و احترام پيكر تاريخي آنها را فرا گرفت. اسطوره‌ها چنين‌ زاده مي‌شوند. آنها مايه افتخار و انسجام و اتحاد ملي و سرمشق ما ايرانيان شدند. از ابتداي برپايي ايران تا اعتلاي فرهنگي و اخلاقي آن در آشنايي با اسلام و بعد در مقاطع گوناگون تاريخي اين قهرمانان مايه حيات ملي شدند.

سردار و قهرمان ملي ايران، نجات‌دهنده ملل تحت ستم منطقه كه فراتر از نژاد و مليت مي‌انديشيد و عمل مي‌كرد، سال‌هاي زيادي را صرف كوتاه كردن دست ظالمان و كودك‌كش‌ها و متجاوزان به حريم انسانيت كرد. بي‌هيچ تبليغي، بدون حمايت هيچ شبكه جهاني و مهندسي خبر و شگردهاي تبليغاتي مدرن، ملل منطقه و ايرانيان - با هر عقيده و مرام - او را بر دل‌هاي‌شان نشاندند، برايش موسيقي و ترانه سرودند، تصويرش را بر لباس‌ها و در و ديوار شهر و خانه‌هاي‌شان نقش كردند و دوستش داشتند.

بي‌گمان سردار قاسم سليماني پيشتاز شهداي وطن و شهداي راه انسانيت و مهرورزي و خداپرستي به صف اسطوره‌هاي جاويد ملي ايران و تاريخ جهان پيوست و براي هميشه زنده خواهد ماند. چه سعادتي بالاتر از اينكه كسي براي هميشه تاريخ در اذهان به نيكي بماند و ياد و خاطره‌اش الهام‌بخش آزادي‌خواهان و ايران‌خواهان شود. پاداش كساني كه براي سعادت و آزادگي بندگان خدا و كاستن از رنج ديگران قيام مي‌كنند، جاودانگي است. بامداد ديروز قاسم سليماني به اسطوره ملي ايران و به نماد آزاديخواهي و انسان‌دوستي جهانيان تبديل شد و به صف افتخار‌آفرينان تاريخ ايران پيوست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها