• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4563 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ دي

خبرخوان

نيمي از ظرفيت توليد كاشي و سراميك خالي است

بهنام عزيززاده، رييس انجمن توليدكنندگان كاشي و سراميك با بيان اينكه متاسفانه مشكلات بخش توليد باعث شده تا اين صنعت با ۵۰ درصد ظرفيت فعاليت كند، گفت: اين روزها توليدكنندگان با عدم هماهنگي وزارت صنعت، بانك مركزي و گمرك در بخش صادرات و واردات روبرو هستند. عزيززاده با اشاره به اينكه اين روزها توليدكنندگان با عدم هماهنگي وزارت صمت، بانك مركزي و گمركات در بخش صادرات و واردات روبرو هستند، اظهار كرد: توليدكنندگان بخش كاشي و سراميك رفع تعهدات صادراتي خود را انجام مي‌دهند و مبالغ را به حساب بانك مركزي واريز مي‌كنند اما عدم هماهنگي دستگاه‌ها عاملي شده تا ما در صادرات محصولات خود معطل مجوز باشيم.

 

ظرفيت توليد پتروشيمي تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ميليون تن مي‌رسد

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي با بيان اينكه قطار توسعه صنعت با شتاب مناسب در حال حركت است، گفت: در جهش دوم صنعت پتروشيمي، ۲۷ طرح را تا سال ۱۴۰۰ در برنامه داريم كه ديروز نخستين طرح آن افتتاح شد و تا پايان سال ۱۴۰۰، ظرفيت اين صنعت از ۶۶ ميليون تن به ۱۰۰ ميليون تن خواهد رسيد. بهزاد محمدي در آيين افتتاح فاز دوم پتروشيمي تخت‌جمشيد ماهشهر با بيان اينكه اين پروژه اولين پروژه از دور جديد طرح‌هاي جهش دوم صنعت پتروشيمي با استفاده از دانش فني ايراني محسوب مي‌شود، اظهار كرد: تاكنون ۵۶ طرح با ظرفيت ۶۶ ميليون تن در سبد صنعت داشته‌ايم كه‌ شاهد بهره‌برداري از پنجاه و هفتمين پلنت توليدي صنعت پتروشيمي هستيم.

 

پروازهاي اروپايي ايران به جز يك كشور برقرار شد

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با اعلام اينكه به جز پرواز به سوئد تمام پروازهاي ايرلاين‌هاي ايراني به مقاصد اروپايي برقرار است، گفت: در فرودگاه لندن همچنان به هواپيماهاي ايران‌اير سوخت تحويل نمي‌شود. مقصود اسعدي ساماني اظهار كرد: اين قبيل مسائل بيشتر بحث‌هاي هيجاني و احساسي بوده و تجربه نشان داده است پروازها پس از مدت كوتاهي برقرار مي‌شود. دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي همچنين در خصوص تامين سوخت هواپيماهاي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در فرودگاه لندن گفت: در اين فرودگاه همچنان به هواپيماهاي ايران اير سوخت تحويل نمي‌شود و در صورت نياز هواپيماها در يوگسلاوي سوخت‌گيري مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون