• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3234 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت

معضل 70 درصد واحدهاي صنعتي، كمبود نقدينگي است

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران معضل 70 درصد واحدهايي را كه دچار مشكل هستند كمبود نقدينگي اعلام كرد و گفت: تصميم اخير شوراي پول و اعتبار در كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي، نقطه عطفي براي رفع نيازهاي صنايع كوچك است. بر اساس مصوبه شوراي پول و اعتبار كارمزد تسهيلات بانكي مبادله‌اي 21 درصد و تسهيلات مشاركتي 24 درصد تعيين شده است. نرخ سود سپرده بانكي نيز براي يك سال 20 درصد تعيين شد. اين اقدام با هدف بهبود وضعيت اقتصادي كشور و ايجاد توازن با تورم اشه يافته اقتصادي ايران صورت گرفت.
سيد محمد علي سيد ابريشمي، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم تجليل از كارآفرينان برتر خوشه‌هاي كسب و كار قم با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در حمايت از صنايع كوچك گفت: رهبرمعظم انقلاب در سخنان خود اهميت و جايگاه صنايع كوچك و لزوم حمايت بانك‌ها را متذكر شدند و اين فرازها در حمايت از صنعت بايد توسط ما و بانك‌ها غنيمت شمرده شود.
سيد ابريشمي اضافه كرد: خوشه‌هاي كسب و كار نوعي تفكر است كه از خارج كشور وارد شد و با بومي‌سازي، امروز به الگويي براي پيشرفت صنعت كشور تبديل شده است كه با اقدامات خود زمينه و مقدمات لازم براي توليد، صادرات و رقابت در داخل و خارج را براي واحدهاي صنعتي فراهم مي‌كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون