• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3234 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت

وزنه‌برداري

انتقادات شديد قهرمان پيشكسوت از رضازاده

محمد نصيري اسطوره وزنه‌برداري درباره حضورش در فدراسيون وزنه‌برداري تصريح كرد: من بعد از پنج سال به خانه‌ام آمده‌ام. رضازاده پنج سال من را به فدراسيون راه نداد و حقوقم را قطع كرد كه باعث شد در اين مدت از وزنه‌برداري بدم بيايد. به من مي‌گفت در فدراسيون هيچ‌كاره‌اي. البته اين حرف‌ها را كوروش باقري و داراب رياحي يادش مي‌دادند. وزنه‌برداري را به اسم من مي‌شناسند اما او به من گفت هيچ‌كاره‌اي؛ در حالي كه افشارزاده سمت‌هاي زيادي به من داده بود. حتي يك بار مي‌خواستم مداركش را ببرم و نشانش بدهم اما گفتم نمي‌فهمد مدرك چيست، براي چه بايد نشانش بدهم. نصيري با اشاره به وضعيت رده‌هاي پايه گفت: جوانان و نوجوانان در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا شركت نكردند و رضازاده آنها را به اين مسابقه‌ها اعزام نكرد تا سربلند شويم و مردم بدانند چه جوانان و نوجواناني در آسيا داريم! آنها نه قهرمان‌پرست بودند و نه پيشكسوت‌پرست.
ما با زحمت تيم پيشكسوتان را به استراليا برديم. مگر مدال پيشكسوتان با مدال‌هاي ديگر فرق مي‌كند؟ پيشكسوتان كه حتي خودشان هزينه‌ها را پرداخت مي‌كردند پس چرا به آنها اهميت نمي‌داد و مي‌خواست كه پيشكسوتان نباشند؟ نصيري با ناراحتي از افزايش دوپينگ تصريح كرد: دوپينگ در ورزش ما زياد شده است. البته قبول دارم در سطح جهان هم دوپينگ هست اما آنها دكتر بالاي سرشان است. با اين حال من قهرمان دوپينگي را دوست ندارم. 50 سال پيش وزنه 151 كيلوگرم را در دو ضرب زدم، آن هم با چاي شيرين اما هنوز نمي‌توانند آن را تكرار كنند. در حال حاضر 71 سال سن دارم و حاضرم جوانان بيايند با من نرمش كنند. قهرمان اسبق وزنه‌برداري در پايان گفت: تبريك مي‌گويم به وزير و سجادي كه كاري كردند دل مردم و ورزشكاران شاد شد. فدراسيون دست كسي افتاده كه كاربلد است و مي‌داند چه كار كند. فكر مي‌كنم احتياجي هم به كمك‌هاي ما نداشته باشد.

 

مشكلات وزنه‌برداري از زبان نصيري‌نيا

شاهين نصيري‌نيا، قهرمان سابق و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي جهان درباره مشكلات فدراسيون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي كه بايد سريع‌تر به آنها رسيدگي شود، اظها‌ر كرد: و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي ايران از لحاظ سخت‌افزاري مشكلاتي دارد كه بايد زودتر حل شود. همچنين بر‌نامه‌ريزي آنچناني براي رده‌هاي نو‌جو‌ا‌نان و جوانان وجود نداشته كه بتوانيم از توانمندي‌هاي آنها استفاده كنيم. بايد براي برگزاري مسابقات داخل كشور بر‌نامه‌ريزي شود و اردوهاي منظم داشته باشند. زماني كه ما در رده‌هاي نو‌جو‌ا‌نان و جوانان بوديم هميشه اردو داشتيم. به نظرم با بر‌نامه‌ريزي و زيرنظر گرفتن نو‌جو‌ا‌نان و جوانان بايد از الان براي المپيك بعدي بر‌نامه‌ريزي كرد. اگر فقط به فكر المپيك برزيل باشيم خودزني است، بلكه بايد از الان تيم قدرتمندي براي المپيك 2020 بسازيم. فكر مي‌كنم برگزاري ليگ جوانان تاثير داشته باشد و حداقل اردوها بايد مداوم برگزار شود.
قهرمان سابق و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي با اشاره به نگراني‌هايي كه در ارتباط با فدراسيون جهاني وجود دارد، گفت: اين نگراني وجود داشته و دارد. نمونه بارز آن خود من هستم كه مدال المپيك را از دست دادم يا سعيد علي حسيني و خيلي نفرات ديگر در جهان و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي اين مشكل را داشتند. آرزو مي‌كنم اين مشكل هم مرتفع شود. مرادي هم در اين باره صحبت كند تا ديگر مشكلي وجود نداشته باشد. تعامل با فدراسيون جهاني و كنفدراسيون آسيا بايد باشد و اين چيزي نيست كه بگويم همه‌چيز در خودمان است و كاري به كسي نداريم و مي‌رويم قهرمان مي‌شويم. البته خود مرادي تجربه اين مسائل را دارد. وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به دير شروع شدن اردوها و عقب ماندن ايران از حريفانش تغيير در كادر فني به صلاح است؟ بيا‌ن‌ كرد: به نظرم حسين توكلي بايد حمايت شود و مربي تيم ‌ملي باشد. او سال‌ها زحمت كشيده است.
 البته مسوولان فدراسيون هر طور كه مي‌خواهند مي‌توانند تصميم بگيرند اما من اين انتظار را دارم نفراتي مثل برخواه يا مهدي پانزوان كه در مربيگري مي‌توانند موفق باشند مورد استفاده قرار بگيرند. نصيري‌نيا در مورد احتمال همكاري‌اش با فدراسيون تصريح كرد: با من صحبت نشده و پيشنهادي هم نداده‌اند. فكر هم نمي‌كنم صحبتي شود. من ايده‌هايي دارم كه واقعا مي‌توانم كمك كنم اما شرايط براي كار كردن نيست و هميشه دورم. وي در پاسخ به اين پرسش كه دوري‌اش از فدراسيون اجباري است، گفت: بله، دوري‌ام اجباري است.
 با اين حال براي ملي‌پوشان و فدراسيون آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم وفاق و همدلي ايجاد شود تا فدراسيون روزهاي خوب خود را ببيند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون