• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3115 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر

به دنبال شليك تير هوايي پليس رخ داد

دستگيري سارق آدم‌ربا در عمليات تعقيب و گريز

 

اعتماد| سارقي كه به قصد سرقت خودرويي مدل بالا در خيابان‌هاي سبزوار قدم مي‌زد هرگز تصور نمي‌كرد دزديدن خودروي يكي از ساكنان اين شهر مهر آدم‌ربايي بر پيشاني او بزند.
ثانيه‌هاي جمعه شب گذشته به سختي براي خانواده كودك 14 ماهه سبزواري سپري مي‌شد؛ روزي كه عموي خانواده به همراه برادرزاده خردسالش به قصد خريد از خانه خارج شد غافل از اينكه حادثه‌يي در كمين آنهاست. زماني كه او تنها چند دقيقه براي برداشت پول از يكي از عابربانك‌هاي خيابان بيهقي سبزوار از ماشين پياده شد، جواني سارق از فرصت استفاده كرد و ماشين او را به همراه برادرزاده 14 ماهه‌اش ربود. سرتيپ بهمن اميري، فرمانده انتظامي خراسان رضوي در تشريح روند رسيدگي به پرونده گفت: نيمه‌هاي جمعه شب گذشته گزارش يك فقره سرقت خودرو به فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام شد كه به سرعت تيمي از ماموران به محل حادثه اعزام شدند اما در همان تحقيقات اوليه و براساس اظهارات مالباخته مشخص شد كودكي 14 ماهه نيز به همراه خودرو ربوده شده است.
با توجه به حساسيت موضوع مشخصات خودروي پژوي سفيد رنگ به تمامي واحدهاي گشت و عمليات فرماندهي انتظامي سبزوار اعلام و روند شناسايي و دستگيري سارق آغاز شد. تحقيقات ماموران ادامه داشت و تنها پس از گذشت دقايقي خودروي سرقت شده با سه سرنشين در يكي از خيابان‌هاي شهر سبزوار مشاهده شد اما راننده بدون توجه به دستور ايست ماموران انتظامي اقدام به فرار كرد و به اين ترتيب عمليات تعقيب و گريز آغاز شد. فرمانده انتظامي خراسان رضوي در تشريح روند دستگيري متهم گفت: تعقيب و گريز خودروي سرقتي 25 دقيقه به طول انجاميد تا اينكه سرانجام سارق كنترل خودرو را از دست داد و با يك دستگاه پيكان وانت به‌شدت برخورد كرد. راننده كه دستگيري خود را نزديك مي‌ديد به سرعت از اتومبيل پياده شد و پا به فرار گذاشت كه ماموران انتظامي با شليك تير هوايي او را دستگير و به همراه دو سرنشين ديگر بازداشت كردند و كودك صحيح و سالم از چنگال آدم‌ربايان نجات يافت. اين در حالي است كه سرنشينان خودرو در بازجويي‌هاي اوليه خود را مسافر عنوان و از سرقتي بودن خودرو اظهار بي‌اطلاعي كردند. به گفته سرتيپ اميري، متهم اصلي در بازجويي‌هاي خود به سرقت خودرو اعتراف كرد و گفت: اوايل شب همراه دوستم به يك فروشگاه مراجعه و چند كاپشن سرقت كرديم و سپس من به دنبال خودروي مدل بالايي مي‌گشتم كه آن را سرقت كنم و به تهران بروم كه در يكي از خيابان‌ها با خودروي پژو پارسي مواجه شدم كه روشن بود و من از سهل‌انگاري راننده استفاده كرده و آن را سرقت كردم.
به اين ترتيب و با دستگيري همدست سارق و تكميل جزييات پرونده، متهمان براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون