• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3235 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت

تشكل‌ها

توليد روغن افزايش مي‌يابد| معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: با توسعه كشت كلزا در كشور، اين توان وجود دارد تا در كمتر از 10 سال بيش از 50 الي 60 درصد روغن كشور را در داخل توليد كنيم. عباس كشاورز با بيان اينكه «در سال جاري در كشور حدود 60 هزار هكتار كلزا كشت شده است»، اظهار كرد: بيشترين سطح زيركشت متعلق به استان‌هاي خوزستان، مركزي و استان‌هاي شمالي است. وي با بيان اينكه «هم‌اكنون حدود 90 درصد نياز كشور به دانه‌هاي روغني از طريق واردات تامين مي‌شود»، افزود: واردات كلزا يكي از ضعف‌هايي است كه بايد برطرف شود؛ از اين رو وزارت جهاد كشاورزي يك طرح 10 ساله تدوين كرده است تا شاهد كاهش 50 درصدي واردات اين محصول در اين مدت زمان باشيم. كشاورز با بيان اينكه «تمركز كشت سويا نيز در استان‌هاي گلستان و مازندران است»، خاطرنشان كرد: هنوز براي مناطق ديگر در كشور ارقام مناسب سويا را نداريم.

افزايش قيمت پيراهن|رييس اتحاديه پيراهن‌دوزان و پيراهن‌فروشان گفت: قيمت پيراهن مردانه توليد داخل و با كيفيت مناسب حدود 60 هزار تومان است كه برخي فروشگاه‌هاي معروف با نصب «برند تقلبي» روي اين پيراهن‌ها آنها را به اسم خارجي و قيمت بيش از 160 هزار تومان مي‌فروشند. جواد دروديان با بيان اينكه حدود نيمي از پيراهن‌هاي موجود در بازار وارداتي است، گفت: توليد‌كننده داخلي كه بايد هزينه‌هاي جاري زيادي بپردازد و مجبور به پرداخت ماليات‌هاي سنگين است. از طرفي مردم در حوزه پوشاك تمايل به خريد اجناس خارجي دارند لذا طبيعي است انگيزه‌اي براي توليد‌كنندگان باقي نمي‌ماند و بسياري از توليدي‌ها تعطيل شده يا در حال تعطيلي هستند.

واكنش به جنجال هندوانه‌| نايب‌رييس اتحاديه باغداران گفت: مطرح شدن مباحث مبني بر سوراخ و سمي بودن هندوانه‌هاي ايراني صادرشده به كشورهاي عربي ريشه در مسائل سياسي دارد. مجتبي شادلو در مورد مباحث مطرح شده از سوي برخي رسانه‌هاي عربي منطقه مبني بر وجود سوراخ‌هايي در هندوانه‌هاي صادراتي ايران به كشورهاي عربي جنوب خليج فارس و اينكه ممكن است از طريق اين سوراخ‌ها به داخل هندوانه‌ها سم تزريق شده باشدبه مهر گفت: ريشه اين مسائل بيشتر مربوط به مباحث سياسي است و آنان قصد دارند با عناوين مختلف به اقتصاد كشور ما ضربه وارد كنند. وي با بيان اينكه از حدود دو ماه قبل تاكنون كشور تركيه هندوانه ايران را خريداري مي‌كند، گفت: كشور تركيه حتي اقدام به صادرات مجدد محصول ايراني نيز مي‌كند.

برنامه‌ريزي براي افزايش صادرات نرم‌افزار| دبير شوراي عالي فضاي مجازي، حجم فعلي صادرات نرم‌افزار را به هيچ عنوان شايسته كشور ندانست و گفت: پيشنهاد ما آن است كه در قالب برنامه ششم توسعه اين حوزه به گونه‌اي مورد توجه قرار گيرد كه حداقل 10 درصد صادرات غير نفتي كشور به اين حوزه اختصاص پيدا كند. محمدحسن انتظاري، ادامه داد: با توجه به مشكلات متعددي كه پيش روي صادركنندگان اين حوزه وجود دارد، شوراي عالي فضاي مجازي به اين بحث ورود كرده و در جلسات مختلفي كه مركز ملي فضاي مجازي با سازمان‌هاي مختلف مانند سازمان امور مالياتي، سازمان توسعه تجارت و گمرك داشته اين بحث را پيگيري كرده و در نهايت با اين سازمان‌ها به يك پيشنهاد واحد رسيده‌ايم. وي ادامه داد: اكنون در زمينه صادرات نرم‌افزار وضعيت كشور وضعيت بسيار نامناسبي است در حالي كه كشور بهترين فارغ‌التحصيلان را در رشته‌هاي برق و كامپيوتر دارد. با اين وجود در عين دسترسي به اين نيروي انساني قوي شاهديم كه بيشترين مهاجرت فارغ‌التحصيلان نيز به اين بخش مربوط مي‌شود در حالي كه با ايجاد محيطي سالم و مناسب براي كسب و كار مي‌توان اين نيروها را در داخل كشور حفظ كرد و از توان آنها در جهت منافع ملي و توسعه كشور بهره برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون