• ۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4602 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ اسفند

انتقاد مسجد جامعي از عملكرد شهرداري در مواجهه با كرونا:

شهرداري در ظاهر منفعل بوده است

حميدرضا خالدي| با اوج‌گيري شيوع ويروس كرونا و تبليغات شهرداري تهران در مورد اقدامات اين نهاد شهري در مواجهه با اين بحران شاهد انتقادهاي جسته و گريخته‌اي نسبت به عملكرد شهرداري در مواجهه با كرونا هستيم. در همين راستا ديروز احمد مسجدجامعي در تذكري تند و تيز عملكرد شهرداري تهران در مواجهه با كرونا را به نقد كشيد و خواستار ارايه گزارش‌هاي ستاد مديريت بحران شهرداري تهران در مساله كرونا به صحن شوراي شهر تهران شد. او در اين تذكر با بيان اينكه همان طور مديريت شهري بايد در صف اول خدمات‌رساني در مقابله با ويروس كرونا و در حوزه خدمات شهري قرار گيرد، گفت: همچنان كه وزارت بهداشت در صف اول تامين سلامت مردم است، مديريت شهري هم در صف اول خدمت‌رساني است. او ضمن بيان اين نكته كه كرونا صرفا يك مساله پزشكي نيست، تاكيد كرد: ما از آنجا گرفتار مشكل مي‌شويم كه كرونا و مبارزه با آن را صرفا در حوزه بهداشت و درمان و پزشكي مي‌بينيم در صورتي كه به اين مساله بايد نگاه اجتماعي داشته باشيم و با اين نگاه است كه بحران كرونا قابل مديريت و حل‌ شدن است. مسجدجامعي به بلاتكليفي بسياري از نهادهاي اجتماعي در برابر اين بحران اشاره كرد و گفت: متاسفانه بسياري از نهادهاي اجتماعي كه مي‌توانند در مبارزه با كرونا فعاليت داشته باشند هنوز بلاتكليفند. او در ادامه بيان كرد: خود ما در شوراي شهر ‌هنگام وقوع زلزله يا جاري‌ شدن سيل، فوري تشكيل جلسه اضطراري مي‌گذاريم. در مواردي چون حادثه تلخ پلاسكو هم فورا جلسه برگزار كرديم و گزارش‌هايي داديم و گزارش‌هايي هم خواستيم. بايد دقت داشت كه بحران كرونا به‌ مراتب از سيل و زلزله و حادثه پلاسكو فراگيرتر است و تلفات بيشتري مي‌گيرد. عضو شوراي شهر جايگاه مديريت شهري را در خدمت‌رساني به شهروندان مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد اين حس در جامعه به وجود بيايد كه ما در صف مقدم خدمت‌رساني به شهر و شهروندان هستيم. بايد مردم ببينند ما در مقابله با اين بحران چه مي‌كنيم و چه فعاليتي داريم. اما متاسفانه اين حس در ميان مردم ديده نمي‌شود؛ همه فعاليت‌ها حتي در حوزه‌اي كه خود ما بايد فعال باشيم، راكد است. بودجه نوشتيم با 30 درصد افزايش براي آخر سال اما حالا و با اين بحران آيا به اين مي‌پردازيم كه اين ركود آيا امكان تامين اين 30 درصد را مي‌دهد؟ او با طرح اين پرسش كه بايد ديد ما به عنوان مجموعه مديريت شهري چه بايد انجام دهيم تا حال شهر خوب بشود، يادآور شد: بيشترين ارتباط با شهروندان از سوي مجموعه‌هاي مديريت شهري صورت مي‌گيرد. ما حدود 70 الي 80 هزار راننده تاكسي داريم كه در حال كار هستند. تعداد زيادي هم به عنوان راننده اتوبوس و خدمه مترو مشغول به ‌كار هستند. اين تعداد كه بيش از 100 هزار نفر مي‌شوند، روزانه ميليون‌ها شهروند را جابه‌جا مي‌كنند. حال سوال اين است كه آيا خود اين عزيزان از ايمني لازم در برابر كرونا برخوردار هستند؟ آيا ما در اين شرايط بحراني حداقل‌هايي مانند دستكش و مواد شوينده و پاك‌كننده برايشان تهيه كرده‌ايم؟ آيا وسايلي مثل مبلمان شهري مثل مترو، تاكسي و اتوبوس به لحاظ بهداشتي شرايط مناسب براي ارايه خدمت دارند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون