• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4603 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند

بين‌الملل

فيس‌بوك طرح‌هاي ارز ديجيتال خود را اصلاح مي‌كند

شركت فيس‌بوك پس از رونمايي از كيف پول ديجيتال خود، انواع ديجيتالي از ارزهاي داراي پشتوانه دولتي را پيشنهاد خواهد داد كه شامل دلار و يورو و همچنين ارز ليبرا مي‌شود. اين شركت طرح‌هاي خود را براي ارزهاي مجازي در بحبوحه بررسي‌هاي قانوني اصلاح مي‌كند. يك سخنگوي فيس‌بوك تاييد كرد كه اين شركت روي انواع ديجيتالي از ارزهاي داراي پشتوانه دولتي كار مي‌كند و گفت فيس‌بوك قصد دارد رمز ارز ليبرا را هم دوباره ارايه دهد.

هشدار سازمان جهاني بهداشت در مورد كمبود تجهيزات پزشكي

سازمان جهاني بهداشت در مورد كمبود جهاني تجهيزات پزشكي و افزايش قيمت آنها براي مبارزه با گسترش سريع ويروس كرونا هشدار داد و از شركت‌ها و دولت‌ها خواست 40 درصد توليد خود را افزايش دهند. آمار مرگ‌ومير اين بيماري تنفسي افزايش يافته است. فدرال رزرو امريكا در روز سه‌شنبه در اقدامي فوري نرخ بهره را پايين آورد تا جلوي ركود اقتصاد جهان را بگيرد و بانك جهاني اعلام كرد 12 ميليون دلار به كشور‌ها براي مبارزه با اين ويروس كمك مي‌كند. ويروس كرونا به سفرهاي هوايي، گردشگري و ساير صنايع ضربه زده و دورنماي رشد اقتصاد جهان را به خطر انداخته است.

گراني ماسك به هند رسيد

 

قيمت ماسك‌هاي جراحي در هند به دنبال نگراني‌ها نسبت به شيوع ويروس كرونا ۳۰۰ درصد افزايش يافت و از ۱۰ به ۴۰ روپيه رسيد. اكونوميك تايمز هند در گزارشي نوشت: وحشت از شيوع ويروس كرونا باعث شده است ماسك كافي در بازار وجود نداشته باشد و داروخانه‌ها براي عرضه با كمبود روبه‌رو شوند. ماسك‌هاي جراحي كه سابق بر اين به قيمت ۱۰ روپيه عرضه مي‌شدند اكنون ۴۰ روپيه به فروش مي‌روند كه ۳۰۰ درصد افزايش قيمت نشان مي‌دهد. قيمت ماسك‌هاي N۹۵ هم به‌ شدت افزايش پيدا كرده است. فروشندگان محلي تنها ماسك‌هايي را عرضه مي‌كنند كه توسط توليدكنندگان داخلي توليد شده‌اند و عرضه ماسك چيني به دليل تعطيلي گسترده‌اي كه زنجيره تامين جهاني را مختل كرده، متوقف شده است.

بسته ۱۲ ميليارد دلاري بانك جهاني براي كشورهاي در حال توسعه

بانك جهاني از ارايه يك بسته كمك ۱۲ ميليارد دلاري به كشورهاي در حال توسعه براي مقابله با كرونا خبر داد كه اين بسته شامل وام‌هايي با نرخ بهره كم، كمك‌هاي مالي و كمك‌هاي فني خواهد بود. اين بسته پس از آن ارايه مي‌شود كه گسترش شيوع كرونا موجب اخلال جدي در روند فعاليت‌هاي تجاري و كسب‌وكارها شده و نگراني‌ها از وقوع ركود اقتصادي در بخش بزرگي از جهان را سبب شده است. بانك جهاني با تاكيد بر ضرورت تقويت توانمندي‌هاي بخش بهداشت و درمان گفته است بخشي از اين وام‌ها صرف كمك به بخش خصوصي براي كاستن از تبعات اقتصادي ويروس كرونا خواهد شد. ديويد مالپاس، رييس بانك جهاني در گفت‌وگو با بي‌بي‌سي گفت: كاري كه مي‌خواهيم انجام دهيم، اين است كه دوران گذار از بيماري را محدودتر كنيم. او با بيان اينكه براي حفظ جان افراد بايد سريع‌تر حركت كنيم، افزود: شايد نياز باشد تا منابع بيشتري را به مقابله با كرونا اختصاص دهيم، اما براي هر سناريويي آماده هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون