• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4605 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند

سيدابراهيم ‎رييسي در جلسه شوراي عالي قوه قضاييه تاكيد كرد

اعطاي مرخصي به زندانيان تداوم يابد

رييس قوه قضاييه در جلسه ديروز شوراي عالي قوه قضاييه شيوع ويروس كرونا را از بلايا و مصائب امروز جهان دانست و از مجاهدت‎هاي خادمان عرصه بهداشت و درمان كشور كه با ايثار و ازخودگذشتگي وارد ميدان مبارزه با اين ويروس منحوس شده‎اند و همچنين نيروهاي مردمي پشتيبان آنها در بخش‎هاي مختلف كشوري و لشكري قدرداني كرد. سيد ابراهيم رييسي با اشاره به آمادگي دستگاه قضايي براي همكاري و پشتيباني از نيروهاي درگير در مساله كرونا، يكي از جلوه‎هاي اين همكاري و همياري را رسيدگي فوري و خارج از نوبت به پرونده محتكران كالاهاي پزشكي دانست. به گفته او، هنگامي كه محرز شد كالاي احتكارشده از اقلام بهداشتي و درماني موردنياز مردم بوده است، بلافاصله بايد در شبكه توزيع قرار گيرد و از طريق مراجع بهداشتي و درماني به دست مردم برسد. به گزارش خبرگزاري ميزان، رييس قوه قضاييه معتقد است كه همكاران قضايي بايد با افراد محتكر، مستند به قانون به عنوان اخلالگران در نظام اقتصادي برخورد كنند. رييسي با بيان اينكه خوشبختانه دوستان و همكاران ما در سراسر كشور هم به اين موضوع توجه دارند و اولين جلسه دادگاه اين افراد هم برگزار شده و ان‌شاءالله با قاطعيت ادامه مي‎يابد و مردم عزيز ما در جريان كيفر آنها قرار مي‎گيرند. رييس دستگاه قضا در شرايطي از ادامه برگزاري دادگاه اين افراد خبر داده كه دومين دادگاه جلسه رسيدگي به اين افراد كه قرار بود ديروز برگزار شود، به دلايلي نامعلوم به تعويق افتاد و مشخص نيست كه جلسه بعدي چه تاريخي برگزار مي‌شود.

 

پلمب انبارهاي كالاهاي احتكار شده، لازم نيست

رييسي در اين جلسه بار ديگر به لزوم رسيدگي خارج از نوبت به پرونده‎هاي مربوط به احتكار تاكيد كرده و گفت: «اگر محرز شد كالايي احتكاري است، لزومي به پلمب انبارها وجود ندارد و آن كالا بايد سريعا تحويل مراجع ذيربط شود تا سريع و عادلانه بين مردم توزيع شود.»

رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از اظهاراتش در اين جلسه خواستار برخورد با عناصر شايعه‎پراكن در جامعه شد. او همچنين با تشكر از حركت خودجوش جوانان در برخي شهرها براي كمك به شبكه بهداشت و درمان از اقدام ارزشمند آنها تقدير كرد و در ادامه با تشكر از مراجع، علما و حوزه‎هاي علميه براي همكاري و همياري در مقابله با شيوع ويروس كرونا، از نهادهاي مرتبط با روحانيت، مساجد، نمازهاي جمعه و مراكز مذهبي به عنوان اولين مراكزي كه براي تعطيلي اجتماعات خود اعلام آمادگي كردند، ياد كرد. رييس دستگاه قضا با بيان اينكه «تشخيص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با كرونا اين نبود كه شهر خاصي قرنطينه شود»، تاكيد كرد كه تصميم‎گيري در اين مورد به‎صورت كامل و بدون هيچ‎گونه ممانعتي در اختيار اين قرارگاه بود.

 

اعطاي مرخصي به 70هزار نفر از زندانيان كشور

در جلسه ديروز، رييس سازمان زندان‎هاي كشور هم از اعطاي مرخصي به حدود 70 هزار نفر از زندانيان سراسر كشور در اجراي بخشنامه رييس قوه قضاييه براي پيشگيري و مقابله با شيوع ويروس كرونا و تامين سلامت زندانيان خبر داد و تاكيد كرد كه فرآيند اعطاي مرخصي به زندانيان با لحاظ شرايط قانوني مندرج در بخشنامه رياست قوه قضاييه ادامه دارد. جهانگير همچنين از جداسازي زندانيان باسابقه بيماري‎هاي زمينه‎اي همچون ديابت و آسم براي مراقبت بيشتر و جلوگيري از ابتلاي آنها به كرونا خبر داد و اعلام كرد با توجه به تمهيدات صورت‎گرفته در ماه گذشته در سطح زندان‎ها، شرايط بهداشتي زندانيان تحت كنترل كامل قرار گرفته است. پيرو اين گزارش رييس سازمان زندان‌ها، رييس دستگاه قضا يادآور شد كه لازم است ترخيص زندانيان تا جايي كه موجب ناامني در جامعه نشود و با اولويت‎دادن به كساني كه بيماري زمينه‎اي دارند، تداوم يابد.

رييسي همچنين در بخش ديگري از اين جلسه، به مركز فناوري و آمار قوه قضاييه دستور داد با استفاده حداكثري از فناوري و سامانه‎هاي برخط، حضور مراجعان به دستگاه قضا را به حداقل برساند و در ادامه يادآور شد كه به‎كارگيري برخي ابتكارعمل‎ها در شرايط خاص است كه مي‎تواند كشور و دستگاه قضايي را از تنگناها عبور دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون