• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3116 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر

وزارت نفت اسناد ارايه دهد

سخنگوي كميسيون اصل ۹۰ مجلس اعلام كرد: اگر وزارت نفت و سازمان محيط زيست اسنادي مبني بر عدم استفاده از فلزات ممنوعه در بنزين وارداتي دارند، ارايه دهند. حسين آذين به تسنيم، درباره وجود فلزات ممنوعه در بنزين وارداتي گفت: در گزارش قائم مقام سابق شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي آمده است كه نمونه بنزين‌هاي توزيع شده در شهر تهران در تاريخ چهارم آبان ماه نشان مي‌دهد در برخي محموله‌هاي بنزين وارداتي حاوي مواد ممنوعه ‌ام.‌ام.‌تي بوده است. همچنين اين گزارش اعلام مي‌كند كه غير‌استاندارد بودن جي.يو.‌ام و خورندگي بالاي بنزين وارداتي نشان‌دهنده استفاده از افزودني‌هاي غيرمجاز است. اگر وزارت نفت يا سازمان حفاظت محيط زيست خلاف اين موضوع را معتقد هستند، بايد اسناد خود را ارايه دهند.
 قائم مقام سابق شركت ملي پالايش و پخش پيش از اين گفته بود كه طبق نامه پژوهشگاه صنعت نفت در تاريخ پنجم آبان ماه امسال، نمونه‌هاي بنزين عرضه شده در سطح تهران در تاريخ چهارم اين ماه نشان مي‌دهد كه بنزين توزيع شده حاوي فلزات ممنوعه است. همچنين بر اساس بررسي صورت گرفته توسط اين پژوهشگاه خوردگي و گام بنزين توزيع شده در پايتخت بالاست. اگرچه شركت ملي پالايش و پخش اعلام كرده است كه بنزين از نيمه تيرماه با استاندارد يورو4 وارد شده است اما نتايج آناليزها نشان مي‌دهد كه بنزين وارداتي همان كيفيت سابق را دارد؛ يعني بنزين از پالايشگاه مشخصي دريافت نشده و مبدا آن بندر فجيره است. نتايج آناليزي كه از بنزين وارداتي منتشر شده است، فاقد تست فلزات سنگين است و تنها به شاخص‌هايي مانند بنزن و آروماتيك اكتفا شده است.
جليل سالاري با اشاره به اينكه هفت، هشت نمونه بنزين توزيع شده در تهران نشان مي‌دهد، اين بنزين استانداردهاي يورو4 را پاس نمي‌كند، افزود: با توجه به اينكه بنزين توليد داخل فاقد‌ام.‌ام.تي. و فلزات سنگين است و هميشه بنزين داخلي تست خوردگي را پاس كرده است، مشخص مي‌شود كه بنزين بي‌كيفيت وارداتي در تهران توزيع مي‌شود. بالا بودن گام بنزين توزيع نشان مي‌دهد كه اين فرآورده حامي‌ام.‌ام. تي، فروسين و الكل است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون