• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4633 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ ارديبهشت

خبرخوان

جزييات عرضه سهام شركت‌هاي دولتي در بورس

رييس سازمان خصوصي‌سازي توضيحاتي در مورد عرضه نخستين صندوق ETF تحت عنوان واسطه‌گري مالي كه شامل سه بانك و دو شركت بيمه مي‌شود، ارايه كرد. عليرضا صالح در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري، با اشاره به عرضه سهام شركت‌هاي دولتي در بورس گفت: يك صندوق چهاردهم ارديبهشت عرضه مي‌شود و دو صندوق ديگر هم در آينده عرضه خواهند شد. در عرضه نخست به هر فرد ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفيف داده مي‌شود اما اين تخفيف براي همان فرد در صندوق‌هاي ديگر قابل استفاده نيست. وي با تاكيد بر اينكه دولت ابزاري براي افزايش قيمت سهام شركت‌هايي كه مي‌خواهد عرضه كند ندارد، توضيح داد: دولت عرضه‌كننده است و اگر صف فروش را زياد كند قيمت‌ها كاهش خواهد يافت. به عبارت ديگر خريد براي دولت ممنوع است

اخذ عوارض همه آزادراه‌ها تا پايان سال الكترونيكي مي‌شود

معاون حمل‌ و نقل وزير راه و شهرسازي از برنامه‌ريزي براي اخذ عوارض الكترونيك در همه آزادراه‌هاي كشور تا پايان سال خبر داد. شهرام آدم‌نژاد با حضور در شبكه خبر با اشاره به تفاهمنامه امضا شده بين اين مجموعه و نيروي انتظامي در خصوص مفاد اين تفاهم اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازي و نيروي انتظامي ارتباطات بسيار خوبي به خصوص در حوزه حمل و نقل با يكديگر دارند. وي ادامه داد: نظارت بر تردد از ماموريت‌هاي مشترك اين دو مجموعه بزرگ است كه سهم غالبي از اين ماموريت‌ها در بخش حمل‌ و نقل جاده‌اي است. خوشبختانه در اين حوزه با توجه به همكاري مناسب بين دو ارگان اتفاقات بسيار خوبي رخ داده كه نياز به توسعه داشت. معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح كرد: در اين جلسه دو تفاهمنامه امضا شد كه موضوع آن در خصوص ايمني و افزايش انضباط ترافيكي بود. مفاد اين تفاهم نامه عمدتا حول محورهايي است كه به واسطه آن بتوان توسعه استاندارد سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند در جاده‌ها را در قالب يك‌سري معيارهاي فني شاهد باشيم.

واگذاري ايميدرو سرمايه‌گذاري‌هاي معدني را قفل خواهد كرد

مديرعامل سابق ايميدرو تصميم دولت براي واگذاري سهام سازمان‌هاي توسعه‌اي را منجر به لطمه زدن به سرمايه‌گذاري‌هاي بخش معدن در درازمدت دانست و گفت: دولت زيرمجموعه‌هاي ايميدرو را واگذار كند. مهدي كرباسيان با اشاره به تصميم دولت براي واگذاري بخشي از سهام سازمان‌هاي توسعه‌اي، اين اقدام را منجر به لطمه زدن به سرمايه‌گذاري‌ بخش‌هاي زيرمجموعه در درازمدت دانست و گفت: بهتر است كه دولت ابتدا پروژه‌ها و زيرمجموعه‌ سازمان‌هاي توسعه‌اي همچون ايميدرو را واگذار كند؛ نه اينكه ابتداي كار، اقدام به واگذاري سهام سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) نمايد. مديرعامل سابق ايميدرو افزود: خصوصي‌سازي و جدا شدن دولت از بنگاهداري، سياست كاملا درستي است و براي واگذاري زيرمجموعه‌هاي دولت به بخش واقعي اقتصاد ايران شايد دير هم شده باشد چرا كه اين كار بايد زودتر انجام مي‌شد؛ ولي واگذاري‌ها در گذشته به گونه‌اي بود كه منجر به اصلاح عملكرد نشد و بسياري از مجموعه‌هاي جدا شده از دولت در واقع به خصولتي‌ها واگذار شدند. وي تصريح كرد: اكنون اصل اقتصاد كشور در اختيار خصولتي‌ها يعني سازمان‌هاي غيردولتي است كه نظارت دولت را ندارند و از سوي ديگر نيز از امتيازات بخش‌خصوصي استفاده مي‌كنند؛ در حالي كه سلامت و شفافيت بخش‌خصوصي را ندارند.

دولت اقدامات گسترده‌اي براي حفظ اشتغال پيش‌بيني كرده است

محمد شريعتمداري، وزير كار اعلام كرد: دولت اقدامات گسترده‌اي را با تمركز بر محورهاي حمايتي و نظارتي كارفرمايان و كارگران با هدف صيانت از سلامت كارگران در محل كار و جامعه توأم با حفظ اشتغال پيش‌بيني كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون