• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4635 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۱ ارديبهشت

خبر

كمك ۴۵۰ ميليون توماني رهبر براي آزادي زندانيان نيازمند

همزمان با برگزاري سي‌وسومين جشن گلريزان ستاد ديه كشور ويژه كمك به آزادي زندانيان نيازمند، رهبر انقلاب اسلامي، مبلغ ۴۵۰ ميليون تومان به اين امر خداپسندانه اختصاص دادند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، جشن گلريزان هر سال در ماه مبارك رمضان، به همت ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك به زندانيان نيازمند با حضور جمعي از مسوولان و خيرين نيكوكار در تهران و شهرهاي مختلف كشور برگزار مي‌شود كه بنا بر اعلام اين ستاد، به علت شيوع بيماري و لزوم حفظ سلامت خيرين، برنامه‌هاي امسال در قالب گلريزان‌هاي تلويزيوني و آيين‌هاي زنده در فضاي مجازي برگزار خواهد شد.


دستور فرمانده كل قوا براي مسكوني شدن جزاير خليج فارس

فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به دستور رهبر انقلاب براي مسكوني شدن جزاير خليج فارس، گفت: «بنا داريم جزاير خليج فارس را با ايجاد زيرساخت‌هاي مسكوني براي سكونت مردم آماده كنيم.» سردار عليرضا تنگسيري در گفت‌وگويي به مناسبت روز ملي خليج فارس، گفت: «حضور امريكايي‌ها در منطقه امنيت ما و سكوهاي نفتي ما را مي‌تواند به خطر بيندازد به همين دليل اجازه نمي‌دهيم هيچ ناوي به سكوهاي نفتي ما نزديك و امنيت آن را به خطر بيندازد. حضور آنها در منطقه ما موجب مي‌شود كه اينگونه برخوردها پيش بيايد و اينگونه برخوردها درگذشته هم بوده است.» او با تاكيد بر اينكه جزايري كه ما در خليج فارس داريم بسيار راهبردي و سوق‌الجيشي هستند، ادامه داد: «بنا داريم جزاير خليج فارس را با ايجاد زيرساخت‌هاي مسكوني، براي سكونت مردم آماده كنيم و اين فرمان فرمانده معظم كل قوا است كه مردم در جزاير زندگي كنند در همين راستا در اكثر جزيره‌ها موج‌شكن ايجاد كرده‌ايم.»  به گفته فرمانده نيروي دريايي سپاه، اين نشان مي‌دهد كه ما دنبال تنش نيستيم، وقتي اولين شخص مملكت مي‌فرمايند آنجا را بايد براي سكونت مردم فراهم كنيم، يعني ما به دنبال امنيت منطقه هستيم. از سوي ديگر با برخورد با صيد صنعتي كشورهاي بيگانه به معيشت مردم كمك كرديم. تنگسيري ادامه داد: «نيروي دريايي سپاه با قاچاق سوخت، كالا و مواد مخدر مقابله كرد و در مدت يك سال بيش از ۲۰ كشتي كه قاچاق سوخت مي‌كردند هم اكنون در توقيف هستند.»  اين سردار سپاه به ساخت فرودگاه و موج شكن در جزاير توسط نيروي دريايي سپاه اشاره كرد و گفت: «در تنب بزرگ فرودگاه بين‌المللي ايجاد كرده‌ايم؛ در تنب كوچك هم فرودگاه ساخته شده است و همچنين نيروي دريايي سپاه بيش از ۵۰ موج شكن را براي مردم ايجاد كرده است.»  او در پايان تاكيد كرد: «بيگانگان در منطقه ما جا و مكاني ندارند و بايد از اين منطقه بروند. امريكا دشمن ماست و ۴۱ سال است كه با ما دشمني كرده است در حالي كه ما پيام صلح و برادري را به جهان مخابره كرديم اما اگر كسي بخواهد به منافع و آب‌هاي سرزميني ما تعرض كند دندان‌هاي او را خورد مي‌كنيم و در مقابل امريكا و غير امريكا ترسي نداريم زيرا فرزندان ايران زمين هستيم كه ۴۱ سال است درمقابل دشمن ايستاده‌اند. شجاعت مردم و ولي امر مسلمين موجب مي‌شود كه ما زيربار زور نرويم.»


تاكيد آيت‌الله جنتي بر لزوم كمك به اقشار كم‌درآمد در ايام كرونا

دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه ويروس منحوس كرونا مشكلات زيادي را به دنيا تحميل كرده است، بر لزوم كمك به اقشار كم‌درآمد در ايام كرونايي تاكيد كرد. به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله احمد جنتي ديروز در سخناني در جلسه اين شورا با بيان اينكه ويروس منحوس كرونا مشكلات زيادي را به دنيا تحميل كرده است، گفت: «متاسفانه به غير از تلفات انساني كه به واسطه ويروس منحوس كرونا رخ داده، بسياري از كسب و كارها نيز از رونق افتاده كه اين امر وضع زندگي افراد كم درآمد را دچار مشكل كرده است. ما هم بايد به وظيفه خودمان در كمك به افراد كم درآمد عمل كنيم و حتي سايرين را به انجام كار خير و كمك به افراد بي بضاعت ترغيب كنيم.»  جنتي با تقدير از اقدامات دولت و مردم خير در تهيه و توزيع بسته‌هاي معيشتي و كمك به خانواده‌هاي ضعيف، گفت: «با وجود اين كمك‌هاي خوبي كه انجام شده ولي مشكل خيلي زياد است كه اميدواريم بتوانيم به وظيفه خودمان در كمك به اقشار ضعيف و كم درآمد عمل كنيم.»


رويارويي 221 اصولگرا و 19 اصلاح‌طلب در مجلس يازدهم

با رد صلاحيت گسترده اصلاح‌طلبان، اصولگرايان توانسته‌اند در مرحله اول انتخابات 221 كرسي مجلس يازدهم را تصرف كنند. تاكنون 37 نماينده مستقل به مجلس يازدهم راه يافته‌اند و سهم اصلاح‌طلبان از مجلس تازه، 19 صندلي است. به گزارش اعتمادآنلاين، غلامرضا نوري‌قزلجه، مسعود پزشكيان، ‌الله‌وردي دهقاني، عادل نجف‌زاده، عباس جهانگيرزاده، جليل رحيمي جهان‌آبادي، سيداحمد آوايي، مرتضي خاتمي، حسين حسين‌زاده، حمدالله كريمي، سيدمهدي فرشادان، ذبيح‌الله اعظمي ساردويي، آرش زره‌تن لهوني، غلامرضا تاجگردون، غلامعلي كوهساري، يحيي ابراهيمي، محمدعلي محسني بندپي، حسن لطفي و احمد دنيامالي 19 منتخب مجلس يازدهم هستند كه شايد بتوان با اغماض تمامي آنها را در زمره اصلاح‌طلبان قرار داد. بماند كه برخي از همين نمايندگان ازجمله فرشادان يا نوري قزلجه در دوره فعلي يا ادوار گذشته در مجالس حضور داشته و بيشتر به ميانه‌روها و مستقلين گرايش داشتند تا اصلاح‌طلبان. مرحله دوم انتخابات مجلس يازدهم شهريورماه برگزار مي‌شود تا سرنوشت 11كرسي ديگر مجلس يازدهم مشخص شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون