برگزاري حضوري امتحانات نهايي در انتظار اجازه وزارت بهداشت
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه به مشكلات و مسائل شبكه شاد واقف هستيم، اظهار كرد: شبكه شاد براي كمك به خانوادهها و حمايت از دانشآموزان است و از خانوادهها انتظار داريم در رفع مشكلات اين شبكه، به آموزش و پرورش كمك كنند. محسن حاجيميرزايي با اشاره به اينكه رصد شبكه شاد نشاندهنده حضور۶۰درصد از دانشآموزان در اين شبكه است، گفت: باقيمانده ۴۰درصدي دانشآموزان ميتوانند از شبكههاي تلويزيوني سراسري يا تلويزيونهاي استاني يا بستههاي آموزشي استفاده كنند. در مناطق محروم و مرزي كه تعداد دانشآموزان كمتري دارند، كلاسهاي حضوري با رعايت فاصله اجتماعي و پروتكلهاي اجتماعي تشكيل شده است و دانشآموزان و معلم در اين كلاسها حضور دارند. وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: ارزيابي در دوره ابتدايي به صورت ارزشيابي توصيفي است كه معلمان ميتوانند بدون برگزاري آزمون و با توجه به عملكرد دانشآموزان براي آنها نمرهاي مناسب درنظر بگيرند. ولي در باقي مقاطع تلاش ميكنيم اگر بتوانيم آزمونها را به صورت حضوري انجام دهيم اما اگر امكان برگزاري آزمون حضوري براساس پروتكلهاي وزارت بهداشت وجود نداشته باشد آنها را به صورت مجازي برگزار ميكنيم.
او ادامه داد: اگر ملاحظهاي از طرف وزارت بهداشت نباشد در پايه دوازدهم، از ۱۷ خرداد ماه امتحانات نهايي به مدت سه هفته برگزار خواهد شود و بعد از سه هفته وقفه، دانشآموزان آزمون كنكور ميدهد. براي باقي پايهها غير از ابتدايي و دوازدهم مساله در حال بررسي است ولي ظرفيت برگزاري آزمون در سامانه شاد وجود دارد كه در صورت مجاز نبودن به برگزاري امتحان به صورت حضوري بتوانيم آزمونها را از طريق بستر مجازي شاد برگزار كنيم. حاجيميرزايي افزود: شهريه مدارس غيردولتي دو جزء دارد؛ جزء اول در ازاي آموزشي است كه انجام ميشود. با توجه به اينكه اين مدارس موظفند تا پايان سال تحصيلي آموزش را ادامه دهند اين قسمت از شهريه بازگشتپذير نيست. اما بخشي از شهريه كه به خدمات غيردرسي مثل سرويس مدارس يا ناهار مدارس و... مربوط ميشود و خدماتي كه به هر نحو ارايه نشده، به خانوادهها بازخواهد گشت. او ادامه داد: با توجه به تعطيلي مدارس، به هيچ عنوان از حقوق معلمان در مدارس غيردولتي كسر نميشود و موسسان موظف به پرداخت كامل حقوق معلمان طبق قرارداد خود هستند كه در صورت كسر حقوق، معلمان ميتوانند به شوراي نظارت برمراكز غيردولتي در استان خود مراجعه و مساله را مطرح و پيگيري كنند. وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه بستر شاد براي مدارس استثنايي، طراحي و پيشبيني شده است، گفت: سازمان مدارس استثنايي تمهيداتي براي حضور اين دانشآموزان در سامانه شاد انديشيده كه با توجه به نيازهاي اين دانشآموزان ضمايمي به آموزشهاي اين شبكه اضافه ميشود تا آنها هم بتوانند با حضور در اين شبكه از آموزشهاي لازم برخوردار شوند.