• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4652 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت

در نشست رييس‌ جمهوري با كنشگران سياسي اصلاح‌طلب و اصولگرا چه گذشت

از برجام تا حصر

 حسن روحاني در جريان نشست‌هاي رمضاني، بعدازظهر دوشنبه با جمعي از فعالان و كنشگران سياسي ديدار و گفت‌وگو كرد. 15 فعال سياسي اصلاح‌طلب و اصولگرا در اين نشست با رييس‌جمهوري گفت‌وگو كردند. همچنين محمود واعظي رييس دفتر رييس‌جمهوري، عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور و حسام‌الدين آشنا مشاور رييس‌جمهوري نيز از هيات دولت در اين ديدار حضور داشتند و جلسه را فريدون وردي‌نژاد اداره كرد. علي شكوري‌راد، دبيركل حزب اتحاد ملت و از حاضران در اين جلسه ديروز به ‌صورت مفصل در گفت‌وگويي با «جماران» جزيياتي از اين ديدار را شرح داد. به گفته اين فعال سياسي، غلامرضا مصباحي‌مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام كه از قضا در شوراي فقاهتي بانك مركزي هم عضويت دارد 10 محور از تصميماتي كه در اين شورا اتخاذ شده را شرح داد. مصباحي‌مقدم در گفت‌وگويي با تسنيم مطرح كرده‌ بود كه در اين نشست به تحزب و اهميت آن نيز علاوه بر مسائل اقتصادي اشاره كرده است. 
همچنين به‌ گفته شكوري‌راد، الهام امين‌زاده هم كه در دولت يازدهم معاون حقوقي رييس‌جمهوري بود بر پيگيري موضوع حقوق شهروندي تاكيد كرده و بهزاد نبوي از ديگر اعضاي حاضر در جلسه، محور صحبت‌هاي خود را برجام قرار داده است. او در اين گفت‌وگو تاكيد داشته كه دولت نبايد به هيچ‌وجه از برجام خارج شود و البته ابتدا بايد سياست خارجي را سر و سامان دهد و بعد به باقي قضايا رسيدگي كند. محسن رفيق‌دوست، اولين وزير سپاه و رييس اسبق بنياد مستضعفان نيز كه سال‌هاست به كار اقتصادي مشغول است و تا حدي از فضاي سياسي دور نيز به برداشتن موانع توليد اشاره كرد. آن ‌طور كه دبيركل حزب اتحاد ملت گفته حسين مرعشي، سخنگوي حزب كارگزاران در اين نشست طرحي براي جمع‌آوري سكه و ارز از دست مردم ارايه كرد و البته در مورد بورس نيز اذعان كرد كه اگر شركت‌هاي بزرگ بورسي كه تقريبا يك‌سوم سرمايه بورس را در اختيار دارند هر كدام پروژه‌اي تعريف كنند و براي آن پروژه‌ها با فروش اوراق بهادار سرمايه‌گذاري كنند، تحولي در بورس اتفاق مي‌افتد. 
شكوري‌راد همچنين توضيح داد كه احمد توكلي، نماينده اسبق مجلس پيشنهاد توزيع كارت هوشمند معيشت را مطرح كرده كه چيزي شبيه به كوپن ارزاق عمومي است. زهرا ساعي، نماينده مجلس دهم نيز با تاكيد بر اينكه بزرگ‌ترين سرمايه رضايت مردم است به حوادث آبان 98 اشاره و تاكيد كرد كه وقتي آمار دقيقي ارايه نمي‌شود، فرصت براي مدعيان 1500 كشته فراهم مي‌شود. رمضانعلي سبحاني‌فر، ‌نماينده سبزوار و البته سخنگوي حزب اعتدال و توسعه نيز نقدي در مورد بازگو نكردن اقدامات مثبت دولت داشت. الياس حضرتي، رييس كميسيون اقتصادي نيز كنايه‌اي به صداوسيما زده و گفته كه بايد از كرونا تشكر كرد كه بالاخره صداوسيما اقدامات دولت را نشان داد. آن‌ طور كه شكوري‌راد توضيح داده مجيد انصاري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در مورد لزوم كوچك‌سازي دولت صحبت كرد. 
علي شكوري‌راد در مورد اظهارات خود نيز توضيح داد و گفت كه در اين نشست از محصوران ياد كرده و از به حاشيه راندن چهره‌هاي محبوب سياسي چون خاتمي يا هنري و ورزشي چون شجريان و فردوسي‌پور انتقاد كرده است. دبيركل اتحاد همچنين مهم‌ترين مساله امنيتي سال گذشته را كاهش مشاركت مردم در انتخابات عنوان كرده و توضيح داده «عواملي كه در كاهش مشاركت مردم موثر بودند در حقيقت عواملي هستند كه موجب ايجاد بحران امنيتي براي كشور شده‌اند.» به گفته شكوري‌راد، رييس‌جمهوري نيز در اين نشست كارشكني‌ها و فشارهايي را بازگو كرده كه عمدتا نمي‌خواسته در سطح جامعه بازگو شود اما اگر چنين نشستي به‌ صورت مجازي با خبرنگاران برگزار مي‌شد و رييس‌جمهوري همه حرف‌هايش را مي‌زد مسلما تاثير بيشتري داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون