• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3240 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

«آينه‌هاي روبه‌رو» در سينماهاي فرانسه

اكران عمومي فيلم‌سينمايي «آينه‌هاي روبه‌رو» در 30 سالن سينماي فرانسه از هفته آينده (١٣ مه) آغاز مي‌شود. فرشته طائرپور و نگار آذربايجاني براي شركت در نمايش‌هاي ويژه قبل از اكران و جلسات نقد وبررسي با رسانه‌هاي فرانسوي، به پاريس سفر كرده‌اند و طي چهار روز گذشته در شهرهاي پاريس و نانت، چهار برنامه نمايش و 9 مصاحبه رسانه‌اي براي فيلم برگزار شده است.
فرشته طائرپور درباره نوع مخاطبين اين نمايش‌هاي ويژه در گفت‌وگو با ايسنا گفته است كه اين سه نمايش فيلم در پاريس و سالن‌هاي زنجيره‌اي «ام.‌كا.‌دو» انجام شده است. طائرپور درباره تماشاگران اين فيلم توضيح مي‌دهد كه در سالن‌ها بيشتر شاهد حضور منتقدين، خبرنگاران و اعضاي ثابت تماشاي فيلم‌هاي مربوط به كشورهاي ديگر در اين سينماها بوده است. درباره استقبال از اين فيلم، او توضيح داده است كه با وجود آنكه قبلا دو فستيوال «آينه‌هاي روبه‌رو» را در شهر نانت نمايش داده بودند ولي استقبال خوبي را مشاهده كرده و فيلم در حضور بيش از 200 نفر تماشاگر به نمايش درآمده است و جلسه پرسش و پاسخ نيز تا نزديك نيمه‌شب ادامه داشته است. طائرپور درباره سوالاتي كه درباره فيلم پرسيده شده توضيح داده است كه بسياري از سوال‌ها مشابه سوال‌هاي سينمايي‌نويس‌هاي حرفه‌اي در كشورهاي ديگر و ايران بود و به مطالبي مانند ايده داستان، شرايط توليد، برخورد سازمان‌هاي مسوول دولتي و عكس‌العمل مخاطبان برمي‌گشت اما جديدترين سوالي كه توسط دو خبرنگار سينمايي در دو نمايش جداگانه مطرح شد درباره نقش تاكسي يا مسافركشي غيررسمي در فيلم‌هاي ايراني بود. اين سوال به قول يكي از خبرنگاران به دليل فضاي فيلم «امروز» ساخته اخير ميركريمي و همچنين اكران گسترده فيلم «تاكسي» جعفر پناهي در فرانسه، طبيعي به نظر مي‌رسيد.
نگار آذربايجاني، كارگردان به سخنراني يك شخصيت فرانسوي درباره شخصيت زن ايراني اشاره مي‌كند و از بي‌اطلاعي و كم‌اطلاعي جامعه غرب كه معمولا به واسطه رسانه‌ها از زن ايراني - به‌خصوص نوع مذهبي و غير اجتماعي آن- اطلاعاتي نسبي كسب كرده‌اند توضيح مي‌دهد. آذربايجاني در اين‌باره مي‌گويد كه تصورات اين شخصيت فرانسوي درباره زنان ايراني با آنچه در كاراكترهاي اين فيلم و همچنين عوامل آن به شكل باورپذيري مي‌بيند، بسيار متفاوت بوده است.
فرشته طائرپور، تهيه‌كننده سينما بازاريابي بين‌المللي اين فيلم را خود بر عهده دارد و براي پخش «آينه‌هاي روبه‌رو» در فرانسه مي‌گويد: موسسه «آوت پلي» سال گذشته طي قراردادي انواع حقوق مربوط به پخش اين فيلم در فرانسه اعم از اكران سينمايي، نمايش خانگي و تلويزيوني و اينترنتي فيلم را با زيرنويس فرانسه برعهده گرفت. اين موسسه تبليغات گسترده خوبي را در فضاهاي رسانه‌اي، ميداني و اينترنتي براي فيلم آغاز كرده و اميدوار است كه تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده فيلم را به زودي از 30 سالن به 90 سالن برساند.
در حال حاضر پوسترهاي فيلم «آينه‌هاي روبه‌رو» كه با نام فرانسوي «يك زن ايراني» در فرانسه به نمايش در مي‌آيد، در همه ايستگاه‌هاي مترو پاريس نصب شده‌اند و آنونس فيلم در ابتداي فيلم‌هاي درحال اكران، در سينماها نمايش داده مي‌شود. «آينه‌هاي روبه‌رو» تاكنون در بيش از 200 فستيوال ملي و بين‌المللي شركت داشته و حدود 30 جايزه در زمينه‌هاي كارگرداني، بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه، بهترين فيلم مذهبي، بهترين تهيه‌كنندگي و بهترين بازيگران نقش‌هاي اصلي را كسب كرده است. اين فيلم به زبان‌هاي انگليسي، فرانسه، ايتاليايي، آلماني، هلندي، اسپانيايي، روسي و تركي ترجمه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون