• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3240 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

جشنواره فيلم ابوظبي بسته شد


  بهار سرلك  / پنجشنبه هفدهم ارديبهشت مسوولان جشنواره فيلم ابوظبي اين جشنواره را پس از هشت دوره تعطيل كردند. مسوولان و حاميان اين جشنواره در بيانيه‌اي تعطيلي جشنواره فيلم ابوظبي را اعلام كرده‌اند. در اين بيانيه مي‌خوانيم: «سازمان مديا زون براي تمركز دوباره روي فعاليت‌هاي سينمايي و انعكاس رشد سريع آن در منطقه جشنواره فيلم ابوظبي بسته خواهد شد تا روي اهداف مبتكرانه آينده تمركز و براي پيشبرد حمايت فيلمسازان محلي و عرب و تهيه‌كنندگان فيلم به ابوظبي جذب شوند. اين حركت فاز بعدي رشد صنعت فيلم پايتخت امارات را رقم خواهد زد.»به گزارش هاليوود ريپورتر، به‌تازگي ابوظبي لوكيشن اصلي توليد فيلم‌هاي بين‌المللي شده و سال گذشته فيلمبرداري «سريع و خشمگين 7» و «جنگ ستارگان: نيرو برمي‌خيزد» و چند فيلم باليوودي درامارات صورت گرفت. سازمان مديا زون و كمپاني توفور54 كه مسوول نظارت بر اين جشنواره بودند، حالا موظف به حمايت از فعاليت‌هاي صنعت سرگرمي و رسانه امارات است و قصد تجهيز و تكميل عوامل محلي و زيرساخت اين صنعت را دارد.
جشنواره سعي در تعريف نقشش در برنامه‌هاي جهاني‌اش داشت و در سال‌هاي اخير بر كارايي منطقه‌اي تمركز داشت. مقامات سازمان در ادامه بيانيه مي‌افزايند: «سازمان مديا زون از طريق صندوق سرمايه SANAD تلاشش را در حمايت از فيلم‌سازان اماراتي و عربي خواهد كرد. علاوه بر اين، كميته فيلم ابوظبي از طريق تخفيف 30 درصدي باقي‌مانده نقدي در مصارف مقدماتي پروژه‌هايي كه در ابوظبي فيلمبرداري مي‌شود، بر تبليغ ابوظبي و امارات متحده عربي به عنوان قطب توليد و تهيه فيلم‌و تلويزيون منطقه تاكيد دارد.»
همچنين در اين بيانيه آمده است: «براي تقويت و تلاش در ساخت اين صنعت، اخيرا استفاده از تجهيزات پيشرفته پس از توليد را آغاز كرديم. اين تجهيزات شامل برنامه‌هاي موسيقي چندمنظوره به همراه اديت، تجهيزات درجه‌بندي رنگ است. همچنين اين وسايل و تجهيزات تجربه‌اي ارايه مي‌دهد كه در خاورميانه و شمال آفريقا همتايي ندارد و در همين راستا بر موقعيت ابوظبي به عنوان قطب رسانه‌اي پيشتاز تاكيد مي‌شود.»جشنواره فيلم ابوظبي 2014 يكي از پررنگ‌ترين دوره‌هاي اين جشنواره بود كه براي نخستين‌بار با فيلم ‌بلند محلي اين كشور، «از الف تا ب» ساخته كارگردان اماراتي «علي ف. مصطفي»، آغاز شد. اين فيلم در سالن‌هاي سينماي سراسر خاورميانه به نمايش درآمد. همچنين اين جشنواره با انيميشن «شش قهرمان بزرگ»، شش روز بعد از اكران اين فيلم در ژاپن، به كار خود خاتمه داد. گفتني است، كمپاني توفور54 در روزهاي آتي اطلاعات بيشتري درباره اين اهداف اعلام خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون