• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4673 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير

رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي در اروپا ادامه پيدا كرد

آرسنالي‌ها دلتنگ ونگر

رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي اروپا روزهاي جمعه و شنبه ادامه پيدا كرد. در انگلستان و از هفته سي‌ام در مهم‌ترين ديدار تاتنهام در خانه از منچستريونايتد پذيرايي كرد. تقابل مورينيو با شاگردان سابقش در يونايتد از نكات جالب توجه اين بازي بود. تاتنهام در اين بازي با گل دقيقه 27 استيون برگويين روي يك حركت تماشايي انفرادي به قلب خط دفاعي حريف زد و گل نخست تيمش را به ثمر رساند. در ادامه دو تيم موقعيت‌هاي خوبي داشتند اما گلي به ثمر نرسيد. در دقيقه 80 پل پوگبا كه قبل از تعطيلي مسابقات به خاطر شيوع كرونا، مدت‌ها از تركيب منچستر دور مانده بود و زمزمه‌هاي جدايي‌اش به گوش مي‌رسيد، موفق شد با حركت زيباي خودش يك ضربه پنالتي به نفع يونايتد دشت كند. برونو فرناندز اين ضربه را تبديل به گل كرد تا بازي در نهايت با تساوي يك بر يك به اتمام برسد. نتيجه‌اي كه به درد هيچ كدام از اين دو تيم كه مي‌خواهند سهميه ليگ قهرمانان فصل بعد را به دست آورند، نخورد. روز شنبه ليگ برتر انگليس با انجام 5 بازي ادامه پيدا كرد كه در مهم‌ترين ديدارها لستر در خانه واتفورد به مصاف اين تيم رفت و آرسنال در زمين برايتون مهمان ياران جهانبخش در تيم برايتون بود. روباه‌ها كه در رده سوم جدول حضور دارند مقابل تيم پايين‌ جدولي واتفورد با نتيجه مساوي يك بر يك متوقف شدند تا شانس نايب قهرماني را عملا از دست بدهند. اما در سمت مقابل يك امتياز بازي حسابي به كار واتفورد آمد و آنها را به رده شانزدهم رساند. در جدول ليگ برتر انگليس تيم‌هاي شانزدهم تا نوزدهم تنها 2 امتياز اختلاف دارند. در ديگر ديدار مهم آرسنال پس از شكست سه بر صفر مقابل برايتون نيز در كمال تعجب شكست خورد. آرسنال در اين بازي ابتدا با گل زيباي پپه پيش افتاد ولي ميزان موفق شد با گل دانك بازي را به تساوي بكشاند و در دقيقه 95 مايوپي گل برتري تيمش را به ثمر رساند تا آرسنال حتي از كسب سهميه ليگ اروپا هم نااميد شود. آرسنال با 40 امتياز در رده دهم قرار گرفته است. باخت آرسنال با آرتتا مقابل برايتون نشان داد مشكلات توپچي‌ها هنوز ادامه دارد و حالا شايد آن هواداراني كه بنر «wenger out» وارد استاديوم مي‌كردند به اين نتيجه رسيده باشند كه اشتباه بزرگي مرتكب شدند. نكته ديگر بازي آرسنال و برايتون برمي‌گردد به غيبت عليرضا جهانبخش كه حتي در ليست هجده نفره تيمش هم قرار نگرفت. به نظر مي‌رسد مهاجم ايراني باشگاه برايتون در دوران پساكرونا كار سختي را براي رسيدن به تركيب اصلي تيمش دارد. در آغاز هفته سي‌ام لاليگا نيز دو بازي مهم برگزار شد. بارسلوناي صدرنشين در سانچز پيس‌خوان بندر سويل مقابل سويا قرار گرفت. آبي‌اناري‌هاي صدرنشين كه به ‌شدت از سمت تيم دوم جدول يعني رئال مادريد تحت فشار قرار دارد در يك بازي مهم دو امتياز حساس را از دست داد و در نهايت به تساوي بدون گل رضايت داد. بارسا با اين تساوي 65 امتيازي شد. در ديگر بازي اتلتيكو مادريد تيم سوم از تساوي سويا استفاده كرد و با برد اقتصادي يك بر صفر مقابل وايادوليد به رده سوم رسيد. تك‌گل سرخپوست‌ها را در اين ديدار ويتولو در دقيقه 81 و روي پاس كاستا به ثمر رساند. 
در بوندسليگا و در هفته ماقبل پاياني تمام 9 بازي هفته سي‌وسوم به صورت همزمان برگزار شد. بايرن مونيخ كه هفته گذشته قهرماني‌اش را مسجل كرده بود، موفق شد با نتيجه سه بر يك فرايبورگ را شكست دهد. نكته مهم اين بازي دو گلي بود كه لواندوفسكي به ثمر رساند و باعث شد او 33 گله شود و خيز بلندي براي بردن كفش طلاي فوتبال اروپا بردارد. اين مهاجم لهستاني حالا با نزديك‌ترين تعقيب‌كننده‌اش يعني چيرو ايموبيله از لاتزيو فاصله‌اي به اندازه 6 گل ايجاد كرده. او همچنين فاصله معناداري نيز با دو ابرستاره اين روزهاي فوتبال يعني مسي و رونالدو ايجاد كرده است. در ديگر ديدارهاي مهم دورتموند تيم دوم موفق شد با دو گل تيم سوم جدول لايپزيش را شكست دهد و مقام نايب‌قهرماني‌اش را تثبيت كند. در اين بازي زنبورها موفق شدند با دبل هالند، مهاجم جوان تيمشان اين پيروزي را به دست آوردند. دورتموند گرچه نتوانست در اين فصل با بايرن تا هفته آخر رقابت كند اما به گفته سرمربي‌اش مي‌تواند با همين فرمول در آينده شانس خود را براي فتح سيني نقره‌اي بوندسليگا آزمايش كند. 
گلادباخ تيم چهارك جدول نيز با پيروزي مقابل پادربورن در يك قدمي رسيدن به رتبه سوم جدول قرار گرفت و در هفته پاياني مي‌تواند جايگاه لايپزيش را به چالش بكشد. البته لوركوزن هم هنوز شانس داردد كه خودش را در جمع چهار تيم نهايي رقابت‌ها ببيند. در هفته آخر مسابقات لايپزيش بايد در خانه آگزبورگ به ميدان برود و گلادباخ پذيراي هرتابرلين خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون