• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

سر خط خبرها

   تهران هفته گذشته هواي سالم نفس كشيد|مريم نادري، مدير واحد پايش و پيش بيني شركت كنترل كيفيت هوا گفت: شاخص كيفيت هواي تهران در روزهاي يكشنبه و دوشنبه به دليل وزش بادهاي با سرعت بالا (8-11 متر بر ثانيه) به شرايط سالم رسيده است. اثر افزايش سرعت باد در پراكندگي و پخش آلاينده‌ها در روز دوشنبه به وضوح ديده مي‌‌شود. با توجه به نتايج بررسي‌ها كه در نمودارها نمايش داده شده، دليل اختلاف زماني بين افزايش سرعت باد و كاهش غلظت آلاينده‌ها تفاوت در مكان جغرافيايي ايستگاه‌هاي اندازه‌‌گيري آلاينده‌‌ها (كل ايستگاه‌‌هاي مستقر در تهران) و داده‌‌هاي هواشناسي (اندازه‌گيري شده در ايستگاه مهرآباد) است. مطالعه روند تغييرات ساعتي غلظت ذرات معلق كمتر از 10 و 5/2 ميكرون در ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا از 13 تا 19 ارديبهشت امسال با در نظر گرفتن پارامترهاي هواشناسي (سرعت باد و رطوبت نسبي) بر اهميت نقش الگوهاي هواشناسي در كيفيت هواي تهران تاكيد مي‌كند.
ايسنا
   از هر پنج ازدواج در كشور يك طلاق انجام مي‌شود|حبيب‌الله مسعودي فريد، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به آمار طلاق در كشور گفت: اين آمار در استان‌ها و شهرها متفاوت است اما به طور كلي از هر پنج ازدواج، يك طلاق صورت مي‌گيرد. وي با اشاره به اجراي طرح بشير ويژه كاهش طلاق در سطح كشور گفت: اين طرح داراي چند فاز و گام است كه از آن جمله مي‌توان به خدمات مددكاري و روانشناسي قبل، بعد و حين طلاق اشاره كرد. فريد با بيان اينكه يكي از راهكارهاي توسعه خدمات مشاوره‌اي و مددكاري دسترسي آسان خانواده‌ها است، گفت: به همين منظور سازمان بهزيستي كشور تلاش مي‌كند تا تعداد مراكز مداخله در امر كاهش طلاق را توسعه دهد چرا كه تجربيات نشان داده است كه اين مراكز در كاهش طلاق موفق عمل كرده‌اند. معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: با ارايه خدمات از سوي مراكز مداخله در خانواده براي كاهش طلاق، 39 درصد درخواست طلاق‌ها به سازش‌ تبديل شده است كه اين آمار قابل توجهي محسوب مي‌شود.
ايسنا
   توزيع ‌آي‌دي‌كارت‌هاي طرح ترافيك از دفاتر الكترونيك | مدير واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: متقاضيان واجد شرايطي كه پس از 15 ارديبهشت مدارك خود را در دفاتر خدمات الكترونيك شهر تكميل كرده‌اند براي دريافت آي‌دي كارت‌هاي خود مي‌توانند به همان دفاتر مراجعه كنند.
ايرنا
   20 ميليارد دلار كسب وكار قاچاق در حوزه سلامت|رسول ديناروند، رييس سازمان غذا و دارو در حاشيه مراسم افتتاح نخستين دپارتمان تخصصي توليد محصولات بهداشتي، آرايشي ارگانيك با بالاترين استاندارد جهاني، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توليد در حوزه سلامت، عمده‌ترين ضربه را از ورود محصولات قاچاق مي‌بيند و بعد از آن اشتغال در اين حوزه، كاهش يافته يا از بين مي‌رود و همين امر موجب نگراني‌هاي ما در حوزه سلامت شده است. معاون وزير بهداشت و رييس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه بيش از 20 ميليارد دلار كسب و كار قاچاق در حوزه سلامت در كشور وجود دارد كه اين امر لطمه‌هاي زيادي به اين حوزه وارد كرده است. وي خاطرنشان كرد: متاسفانه قاچاق در حوزه محصولات بهداشتي و آرايشي زياد است و مي‌توان ادعا كرد كه بيشترين قاچاق در اين حوزه وجود دارد هرچند در حوزه دارو، تجهيزات پزشكي و فرآورده‌هاي غذايي، پديده قاچاق ديده مي‌شود.
ايرنا
   وقوع ۶۵ درصد آسيب‌هاي اجتماعي در بافت‌هاي فرسوده| مجيد ابهري، آسيب‌شناس اجتماعي گفت: نتايج يك پژوهش نشان مي‌دهد كه ۶۵ درصد آسيب‌هاي اجتماعي تهران در بافت‌هاي فرسوده پايتخت رخ مي‌دهد. اين پژوهش در قالب پرسشنامه و پايش ميداني در سال گذشته از سوي گروه اجتماعي بنياد علوم رفتاري در مناطق جنوب، جنوب غربي، شرق و جنوب شرقي تهران انجام شد.
مهر
   دندانپزشكي از خدمات بيمه‌اي محروم است|بهزاد فرخزاد، دبير اجرايي پنجاه و پنجمين كنگره انجمن دندانپزشكي ايران گفت: پوشش‌هاي بيمه‌اي در بخش دندانپزشكي در واقع وجود ندارد و 90 درصد تعرفه را بيماران پرداخت مي‌كنند نه بيمه‌ها. فرخزاد با بيان اين مطلب اظهار داشت: روند افزايش بيماري‌ها و كسري بودجه در بخش بيمه، شركت‌هاي بيمه‌گر را به سمتي سوق داده است كه بيماري‌هاي حاد را در اولويت پوشش خود قرار دهند و به اين ترتيب، بخش دندانپزشكي از خدمات بيمه‌اي محروم بوده و جزو اولويت‌ها قرار نگرفته است. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون