• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

متهم را شناسايي كنيد

دستگيري سارق مامورنماي بازار تهران


اعتماد| پرونده سرقت‌هاي ستوان يكم قلابي از كسبه بازار تهران با دستگيري او از سوي پليس بسته شد.
اسفندماه سال گذشته وقوع چند سرقت مشابه در بازار تهران از سوي فردي با لباس ماموران پليس به كلانتري 113 اطلاع داده شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد كه فردي با پوشيدن لباسي با درجه ستوان يكمي اقدام به سرقت از كسبه و مغازه‌داران بازار تهران كرده است كه به اين ترتيب پرونده‌اي با موضوع «سرقت» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار ماموران اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در آغاز تحقيقات، ماموران پس از چهره‌نگاري موفق به تشخيص هويت متهم شده و هفدهم ارديبهشت ماه او را در حين تردد در محدوده بازار تهران شناسايي و دستگير كردند. با انتقال متهم به اداره پنجم پليس آگاهي، بازجويي از او آغاز شد كه مامور قلابي در آن، به سرقت از مغازه‌هاي فروش لوازم صوتي و تصويري به شيوه مامورنما اعتراف كرد. تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه متهم با استفاده از لباس پليس، اعتماد مالباختگان را جلب و اقدام به خريد وسايل صوتي و تصويري گران‌قيمت را چك‌هاي جعلي مي‌كرد.
با ثبت اعترافات متهم، شناسايي شاكيان پرونده در دستور كار پليس قرار گرفت. يكي از مالباختگان با حضور در اداره پنجم پليس آگاهي درباره روز سرقت به كارآگاهان گفت: ظهر 23 اسفند سال گذشته متهم با لباس نظامي ستوان يكمي به مغازه‌ام در منطقه امين آمد تا به شكل قسطي يك دستگاه تلويزيون ال‌اي‌دي به قيمت سه ميليون تومان خريداري كند. او 500 هزار تومان به شكلي نقدي پرداخت كرد و مابقي پول را در دو فقره چك به من داد. لباس نظامي او باعث شد كه به او اعتماد كنم و تلويزيون را به او تحويل بدهم اما وقتي چند ساعت بعد براي وصول چك‌ها به خيابان امام رفتم، متوجه شدم كه هردو چك جعلي است و او اصلا در آن بانك حساب ندارد.
شاكي ديگري هم كه متهم به شيوه مشابه موفق به سرقت ميليوني از او شده بود به كارآگاهان گفت: متهم روز بيستم اسفند پارسال با لباس نظامي ستوان يكمي به مغازه‌ام در خيابان اميركبير آمد و يك دستگاه تلويزيون به مبلغ دو ميليون تومان را به شكل قسطي و با دادن چك خريد. من فكر كردم او مامور پليس است براي همين به او اعتماد كردم اما وقتي براي وصول چك‌ها به بانك رفتم متوجه جعلي بودن آنها شدم.
سرهنگ كارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به تعداد بالاي سرقت‌هاي مشابه متهم، از مالباختگاني كه قادر به شناسايي تصوير او مي‌شوند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون